Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Sony A65 naar A68

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Sony A65 naar A68

    Ik ben in het bezit van een Sony A65, zou de A68 scherpere foto's opleveren, hoofdzakelijk voor macrofotografie ?

    Mvg
    Patrick

  • #2
    Re: Van Sony A65 naar A68

    Waar denk jij dat scherpte vandaan komt?

    In ieder geval niet daar waar jij het nu zoekt.

    Comment


    • #3
      Re: Van Sony A65 naar A68

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Waar denk jij dat scherpte vandaan komt?

      In ieder geval niet daar waar jij het nu zoekt.

      Comment


      • #4
        Re: Van Sony A65 naar A68

        Ik betwijfel of je iermee meer scherpte gaat winnen.Ik zou eerder denken aan de lens.Welke lens gebruikt u.Voor macro is een macrolens ideaal.Ik zou denken aan een 2e hands minolta 100mm macro of de sony 100mm macro.Overigens als ik macro doe,dan is dat meestal op mf en verplaats ik lichtjes mijn toestel om scherp te stellen.Dit vergt wel wat oefening.,dit gaat zomaar niet van de eerste keer.Veel oefenen dus.

        Comment


        • #5
          Re: Van Sony A65 naar A68

          De A68 heeft meer AF-sensoren is wat dat betreft equivalent aan de A77II - de sensor zelf is een haartje minder dan de A77II als 't op ruis aankomt (wel iets beter dan de a65), en ook aardig wat trager als het op Frames per seconde aankomt.
          De A68 is met het wegvallen van de a58 nu de entry geworden. De A77II heeft ook een beter scherm achteraan en de EVF is ook kwalitatief - nog wat beter.
          Ik zou eerder een goeie macrolens kopen - goed statief - en leren werken met de cross-sensoren die een betere AF geven - als't kan overstappen op manuele AF - en de functie gebruiken om te zoomen om manueel scherp te stellen - dat zit in die camera's waarom gebruikt men dat zo weinig?
          De tamron 90mm - de sigma 105mm, zijn ook prima lenzen. Maar het moet uiteraard wel meteen juist zitten qua AF - macro vereist dus precisie en veel oefening. U zal moeten leren te volharden in de boosheid - en kies manueel dat AF punt - zoek op waar uw cross-sensoren zitten - uw resultaten zullen er op vooruit gaan!

          Comment


          • #6
            Re: Van Sony A65 naar A68

            Oorspronkelijk geplaatst door Patrick T Bekijk bericht
            Ik ben in het bezit van een Sony A65, zou de A68 scherpere foto's opleveren, hoofdzakelijk voor macrofotografie ?

            Mvg
            Patrick
            Wat is het probleem juist?
            Want als je geen scherpe foto's krijgt met de A65, dan zul je ook geen scherpe foto's krijgen met de A68.
            Er van uit gaande dat je A65 nog goed werkt natuurlijk.

            Plaats anders eens een voorbeeld foto.

            Comment


            • #7
              Re: Van Sony A65 naar A68

              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              De A68 heeft meer AF-sensoren is wat dat betreft equivalent aan de A77II - de sensor zelf is een haartje minder dan de A77II als 't op ruis aankomt (wel iets beter dan de a65), en ook aardig wat trager als het op Frames per seconde aankomt.
              De A68 is met het wegvallen van de a58 nu de entry geworden. De A77II heeft ook een beter scherm achteraan en de EVF is ook kwalitatief - nog wat beter.
              Ik zou eerder een goeie macrolens kopen - goed statief - en leren werken met de cross-sensoren die een betere AF geven - als't kan overstappen op manuele AF - en de functie gebruiken om te zoomen om manueel scherp te stellen - dat zit in die camera's waarom gebruikt men dat zo weinig?
              De tamron 90mm - de sigma 105mm, zijn ook prima lenzen. Maar het moet uiteraard wel meteen juist zitten qua AF - macro vereist dus precisie en veel oefening. U zal moeten leren te volharden in de boosheid - en kies manueel dat AF punt - zoek op waar uw cross-sensoren zitten - uw resultaten zullen er op vooruit gaan!
              Dank u, dit is de uitleg die ik wilde wilde weten

              Comment


              • #8
                Re: Van Sony A65 naar A68

                Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                Wat is het probleem juist?
                Want als je geen scherpe foto's krijgt met de A65, dan zul je ook geen scherpe foto's krijgen met de A68.
                Er van uit gaande dat je A65 nog goed werkt natuurlijk.

                Plaats anders eens een voorbeeld foto.
                Mijn vraag was, geeft fe A68 scherpere foto's dan de A65, ik heb niet geschreven dat ik onscherpe foto's heb met de A65.

                Comment


                • #9
                  Re: Van Sony A65 naar A68

                  Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                  Waar denk jij dat scherpte vandaan komt?

                  In ieder geval niet daar waar jij het nu zoekt.
                  En waar kont die scherpte dan volgens U !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van Sony A65 naar A68

                    Oorspronkelijk geplaatst door Patrick T Bekijk bericht
                    Mijn vraag was, geeft fe A68 scherpere foto's dan de A65, ik heb niet geschreven dat ik onscherpe foto's heb met de A65.
                    Dus je hebt scherpe foto's, wat is dan het probleem??
                    Maar je vind dat ze nog scherper kunnen, dus zijn ze niet scherp genoeg..... moeilijk met woorden uit te drukken, daarom is een voorbeeld nooit slecht ;-)

                    Maar als ik het simpel hou, nee, volgens mij gaat de scherpte niet echt zichtbaar beter zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van Sony A65 naar A68

                      Oorspronkelijk geplaatst door Patrick T Bekijk bericht
                      En waar kont die scherpte dan volgens U !
                      Scherpte in macrofotografie krijg je door perfect op bijv. het oog van een libel manueel scherp te stellen, statief en afstandsbediening te gebruiken.
                      Een zuchtje wind kan alles direct uit focus brengen!
                      Gebruikt een echte prime macrolens en geen zoomlens met zogenaamde macrostand.
                      Macrolenzen van de bekende merken zijn specifiek berekend voor onderwerpen op korte afstand en er is nauwelijks verschil van scherpte tussen deze lenzen.
                      De body maakt niet uit.
                      Indien je gebruikt maakt van autofocus, wat ik niet aanraad in macrofotografie, dan is 1-punt AF single autofocus het beste.( maar statief blijft even belangrijk)
                      Dit veronderstelt wel dat er geen front-of backfocus probleem is (bij duurdere body's kan je daarom lens kalibreren op je body)
                      Bij manuele focus is dit niet van toepassing.
                      Gebruik eventueel live view om scherp te stellen.
                      Eric

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van Sony A65 naar A68

                        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                        Dus je hebt scherpe foto's, wat is dan het probleem??
                        Maar je vind dat ze nog scherper kunnen, dus zijn ze niet scherp genoeg..... moeilijk met woorden uit te drukken, daarom is een voorbeeld nooit slecht ;-)

                        Maar als ik het simpel hou, nee, volgens mij gaat de scherpte niet echt zichtbaar beter zijn.
                        Pas maar op of ge zijt uwe neus kwijt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van Sony A65 naar A68

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Pas maar op of ge zijt uwe neus kwijt
                          Volgens mij is dit een L B

                          Comment

                          Working...
                          X