Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

It's coming, it's here...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] It's coming, it's here...

    Ik heb toch nog heel veel te leren over licht en het gebruik ervan.
    Maar dat mag mij niet tegenhouden om mijn verhalen om te vormen naar beeld.
    Binnenkort ga ik een soort workshop volgen om mijn licht qua niveau serieus op te liften.


    It is coming, it is here by Smith De Westelinck

  • #2
    Re: It's coming, it's here...

    De creativiteit is er in ieder geval reeds , al de rest is techniek en kan enkel beter worden.

    Comment


    • #3
      Re: It's coming, it's here...

      knap - mooi uitgedacht in alle details
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: It's coming, it's here...

        Ik twijfel toch wat.
        De opzet is mooi, maar het komt me wat artificieel over, alsof het meisje er op gephotoshopt is.

        Comment


        • #5
          Re: It's coming, it's here...

          Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
          Ik twijfel toch wat.
          De opzet is mooi, maar het komt me wat artificieel over, alsof het meisje er op gephotoshopt is.
          Dat is exact het probleem dat ik ook had. En in post proberen recht te zetten. Maar denk dat het echt vooral de belichting is, dat de dader is.

          Comment


          • #6
            Re: It's coming, it's here...

            Qua filmisch beeld en narratief vind ik het ok. Probleem is inderdaad je licht en er zit een donkere én lichte halo rond je subject, te veel nabewerking? Hoewel er groen licht door de de deur schijnt, is er geen enkel spoortje groen te vinden op je subject. (groen en rose werkt heel subtiel samen en de textuur van de jurk werk niet mee) Je werkt wel meer met gekleurd licht en ik vrees dat je teveel flirt met de grenzen daarvan zodat je beelden artificieel worden aanvoelen. Je verliest aan geloofwaardigheid in je narratief. In een filmisch beeld mag je eigenlijk nooit zien dat er geflitst is, het moet natuurlijk aanvoelen binnen de realiteit die je creert. Hier zie je dat erg sterk, vooral aan de linten op haar buik en op de zijkanten van de stoelen en de poten van de stoelen en de banken. Je licht voelt daar niet natuurlijk aan. Probeer ook iets meer in-camera en iets minder nabewerking. Je lichtinval countert hier je perspectiefwerking, probeer iets meer 3D te denken in je fotografie.
            Ben zelf ook bezig met filmische beelden en volg jou ook al langer ook op FB en via je website..
            Kijk eens op de website van Gregory Beams voor meer info over filmische fotografie. Een grote bron van inspiratie is ook de "Director of Photography" uit de filmwereld, kijk eens wat en hoe die mensen doen. Er zijn gigantisch interessante youtube filmpjes over. Google ook eens op cinematographers/cinematography.
            www.freddyhelsen.be

            Comment


            • #7
              Re: It's coming, it's here...

              Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
              Qua filmisch beeld en narratief vind ik het ok. Probleem is inderdaad je licht en er zit een donkere én lichte halo rond je subject, te veel nabewerking? Hoewel er groen licht door de de deur schijnt, is er geen enkel spoortje groen te vinden op je subject. (groen en rose werkt heel subtiel samen en de textuur van de jurk werk niet mee) Je werkt wel meer met gekleurd licht en ik vrees dat je teveel flirt met de grenzen daarvan zodat je beelden artificieel worden aanvoelen. Je verliest aan geloofwaardigheid in je narratief. In een filmisch beeld mag je eigenlijk nooit zien dat er geflitst is, het moet natuurlijk aanvoelen binnen de realiteit die je creert. Hier zie je dat erg sterk, vooral aan de linten op haar buik en op de zijkanten van de stoelen en de poten van de stoelen en de banken. Je licht voelt daar niet natuurlijk aan. Probeer ook iets meer in-camera en iets minder nabewerking. Je lichtinval countert hier je perspectiefwerking, probeer iets meer 3D te denken in je fotografie.
              Ben zelf ook bezig met filmische beelden en volg jou ook al langer ook op FB en via je website..
              Kijk eens op de website van Gregory Beams voor meer info over filmische fotografie. Een grote bron van inspiratie is ook de "Director of Photography" uit de filmwereld, kijk eens wat en hoe die mensen doen. Er zijn gigantisch interessante youtube filmpjes over. Google ook eens op cinematographers/cinematography.
              Awel, hier heb ik veel aan. Bedankt.
              En ik weet dat mijn belichting nog steeds ondermaats is.
              Dus ik ga daarom binnenkort daar zwaar op inzetten.
              Ik werkte ook nooit met lichtmeters enz. Meer, what you see is what you get test.
              Maar een vriend gaat mij het technische aspect meer bijbrengen zodat ik mijn licht echt kan 'plannen'.
              En inderdaad, ik wil naar dat filmische gaan maar de weg is nog erg lang.

              Comment


              • #8
                Re: It's coming, it's here...

                Ik vind het altijd geweldig als op een foto diepgaande comment komt waar de inzender iets mee kan, zo ook op deze foto die ik in beginsel erg mooi vond. Een goed commentaar waar we allemaal iets aan kunnen hebben. Maar ik heb ook de (onhebbelijke?) gewoonte om dan meer te willen weten over de fotografie van de commentgever, zodat ik een beetje weet vanuit welke eigen fotografie die raadgevingen gegeven worden. In dit geval vind ik echter niets bij BD en ik zie ook geen website waar ik iets meer te weten kan komen. Jammer!
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment

                Working...
                X