Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoëgne - sorry...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hoëgne - sorry...

    Ik post niet zo gemakkelijk in deze rubriek maar deze foto wilde ik toch eens laten beoordelen. Het is de bekende en plat gefotografeerde Hoëgne maar deze stond bij mij toch al heel lang op het verlanglijstje. Ondanks de raad in het artikel van Shoot om tijdens de herfstvakantie hier weg te blijven, zijn we dan toch eindelijk eens deze prachtige plaats gaan bezoeken in deze periode. Toegegeven, we waren daar zeker niet alleen, maar al bij al viel het nog mee en is dit indrukwekkende gebied groot genoeg om mooie plaatsjes te schieten. Ook leuk om zo met andere fotografen te praten en elkaars beelden te bekijken.
    De foto is een stitch van 6 foto's uit de hand getrokken. Hopelijk komt hij in dit formaat (1600 pixels lange zijde) goed op jullie schermen.
    Benieuwd wat jullie ervan vinden. Alvast veel kijkplezier.
    Groetjes, Marchristan.


  • #2
    Re: Hoëgne - sorry...

    De kleuren zijn erg mooi maar ik hou niet van traag water.
    Water moet eruit zien als water en niet als een melkstroom.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Hoëgne - sorry...

      Bedankt voor je eerlijke reactie Bouk
      Geen probleem hoor, smaken verschillen nu eenmaal. Hier en daar waren er wel witte hoopjes schuim wat leek op opgeklopte melk... Die waren overigens lastig in de belichting en zorgden bijna altijd voor overbelichte delen.
      Groetjes, Marchristan.

      Comment


      • #4
        Re: Hoëgne - sorry...

        Die waren overigens lastig in de belichting en zorgden bijna altijd voor overbelichte delen.
        Beetje overbelichten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Hoëgne - sorry...

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Die waren overigens lastig in de belichting en zorgden bijna altijd voor overbelichte delen.
          Beetje overbelichten.
          grt,bouk.
          Meen je dat nu Bouk wat je hier als oplossing aanbied ??

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Hoëgne - sorry...

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Meen je dat nu Bouk wat je hier als oplossing aanbied ??

            grts
            Sieg
            Ik denk dat hij 'onderbelichten' bedoelde wat ik trouwens ook heb gedaan. [emoji6]

            Groetjes, Marchristan.

            Comment


            • #7
              Re: Hoëgne - sorry...

              de kleuren zijn mooi ,en het water ja dat is smaak ,en er zijn er hier die hard vasthouden aan echt water ,ik hou ook van echt water maar in bepaalde gevallen zie ik ook het omgekeerde graag ,hier mag het best zo zijn ,alleen miss nog iets kortere sluitertijd zodat er ook wat meer beweging /leven in het water komt ong 1 a 2 sec maximum ,zelf zou ik eerder gaan naar 1/3 sec
              het formaat vind ik minder ,het heeft mij het gevoel dat ik door een dunne spleet aan het kijken ben
              Last edited by bopatje; 16 november 2017, 17:39.

              Comment


              • #8
                Re: Hoëgne - sorry...

                Ik vind deze wel mooi en apart afgewerkt, het geeft me een filmisch gevoel wat ik wel kan smaken
                Knap ook dat je deze rivier eens op een andere manier durft te brengen
                De sluitertijd is kwestie van smaak, altijd al geweest en zal altijd zo blijven, ik vind dit schitterend en door die lange sluitertijd breng je rust in de onrust

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Hoëgne - sorry...

                  Mooie benadering zo in pano-formaat. De kleuren van de zonne -en schaduwkant contrasteren heel mooi met elkaar.
                  Het plukje mos (L)steelt echt de show.
                  Moest wel wennen dat het water voor mijn gevoel naar beneden toe weinig ruimte heeft. Ik denk dat dat vooral komt door het vrij hoge standpunt.
                  Dikwijls (dus niet altijd) is een zo laag mogelijk standpunt het mooist voor een waterval.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoëgne - sorry...

                    Wel een foto die je even moet doorklikken naar groter formaat...Water op deze manier voor mij helemaal prima, mooi..
                    Vraag me af hoe je al zo'n mooie blur in het water hebt als je deze uit de hand gertokken hebt..Knap.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoëgne - sorry...

                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Wel een foto die je even moet doorklikken naar groter formaat...Water op deze manier voor mij helemaal prima, mooi..
                      Vraag me af hoe je al zo'n mooie blur in het water hebt als je deze uit de hand gertokken hebt..Knap.
                      Iedereen bedankt voor de reacties. Ook altijd leuk de voor -en tegenstanders van melkachtig water

                      Wat betreft de opmerking van jouw jos82 ben ik het even gaan nakijken in mijn foto's want je deed me echt twijfelen. En ik moet je gelijk geven: deze zullen vanop statief genomen zijn. Normaal neem ik altijd een foto van mijn hand voor/na een reeks foto's met meerdere belichtingen of voor panorama als ik op statief werk. Hier had ik dit blijkbaar niet gedaan, maar als ik de foto's bekijk, zijn ze allen mooi op dezelfde hoogte genomen en aangezien ik absoluut geen vast hand heb, zou ik deze nooit hebben kunnen maken bij een sluitertijd van 1,6 sec. Dus bij deze mijn excuses voor de niet correcte toelichting.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoëgne - sorry...

                        Vind de toning mooi.Het geeft iets kouds aan het beeld..Een beetje grimmig. De plaat is voor mij geslaagd.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoëgne - sorry...

                          Vind het een heel mooie. En idd origineel om hier een pano van te maken.
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoëgne - sorry...

                            Op groter formaat komt hij veel beter tot zijn recht. Ik vind de linkerkant wel interessanter dan de rechter; misschien omdat het licht daar mooier is.
                            Het "trage" water vind ik hier wel passen.

                            Comment

                            Working...
                            X