Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een streep wolken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Een streep wolken

    Eentje van maandag op de terril. Sony a6000 1 shot.


    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Een streep wolken

    Mooie herfstkleuren en een pracht van een wolk erbij, mooie opname
    Vraag me wel af of je hier een pola hebt gebruikt Pascal (vanwege het donkere blauw in het midden ...)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Een streep wolken

      Sieg bedankt voor je reactie. Ik heb deze foto gemaakt met de felle zon rechts in beeld. Het originele beeld dat was veel lichter. Het enige wat ik hier gebruikt heb zijn de contrasten van wolken opgetrokken.
      Ik heb het blauwe ook meer punch gegeven en de overgang van harde licht naar schaduwen ook wat pit gegeven. Ik hou van sterke contrasten in een landschap omdat ik zo in mijn techniek een bepaalde sfeer creëer op basis van de begin foto.
      De compositie interesseert me dan eigenlijk niet meer zoveel...tussen haakjes. Maar het geheel moet voor mij wel 1 zijn waar je naar kijkt. Heb hem zelfs naar zwartwit overgezet maar daar ben ik van terug gekomen.
      Ik schilder graag met licht en dus zal mijn stijl van werken nooit veranderen aan de schuivertjes....Less is more maar bij mij mag het iets meer zijn.....
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Een streep wolken

        ook dat licht is hier weer super ,je moet absoluut de grote versie bekijken (en nog eens doorklikken) want op de kleine oogt hij heel onscherp ! maar de grote is top !!!

        Comment


        • #5
          Re: Een streep wolken

          Heel mooie opname Pascal.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Een streep wolken

            Ondanks de "desinteresse" voor de compo zijn de lijnen wel heel bepalend. Ook mooi versterkt door de kleuren en lichtval.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Een streep wolken

              Knap Pascal Goed geschoven, de wolkjes schuiven ook den terril af, heb je die ook een zetje gegeven ?
              Voor mij zijn licht en zo mogelijk sfeer ook belangrijker dan compo al speelt die ook wel mee natuurlijk maar geen licht gene foto hé
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Een streep wolken

                Alles valt vaak toch wel bij goed licht of niet....En dat heb je hier absoluut te pakken, en dit met de afwerking ook nog eens op een knappe manier benadrukt....Mooi..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Een streep wolken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Knap Pascal Goed geschoven, de wolkjes schuiven ook den terril af, heb je die ook een zetje gegeven ?
                  Voor mij zijn licht en zo mogelijk sfeer ook belangrijker dan compo al speelt die ook wel mee natuurlijk maar geen licht gene foto hé
                  Ik dacht met mijn blaastechniek die wolken wat te doen bewegen maar nada...moest het dus maar met deze doen.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een streep wolken

                    Knappe kleuren en scherpte... maar vind het niet echt een intressante opname. Er zit geen diepte in het landschap vind ik persoonlijk.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een streep wolken

                      Toch wel mooi licht zenne en de bewerking is er imo helemaal niet over.
                      Ik kan me bij avondlicht best zulke kleuren inbeelden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een streep wolken

                        Ondanks de zogenaamde desinteresse voor de compo toch een knappe compositie in deze foto.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een streep wolken

                          Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                          Toch wel mooi licht zenne en de bewerking is er imo helemaal niet over.
                          Ik kan me bij avondlicht best zulke kleuren inbeelden.
                          Het is een foto die rond 2 uur is gemaakt. Bedankt
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een streep wolken

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Knappe kleuren en scherpte... maar vind het niet echt een intressante opname. Er zit geen diepte in het landschap vind ik persoonlijk.
                            Daarom staat deze onder de noemer oordeel en niet showcase... toch als je wat langer in de foto stapt zie je de beweging naar beneden.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment

                            Working...
                            X