Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iMail

    Gisteren heeft schoonzoon César mijn iMac onder handen genomen en het ziet eruit alsof ik van die strandbal zf ben. Afkloppen.
    Nu zou ik graag wat verder willen opschonen omdat ik zeer mails krijg met afbeeldingen heb ik er al veel af gegooid maar nu zat ik net te bedenken dat mijn Windows de attachen bij hield, zelfs als je de mail verwijdert. Ik kan me niet voorstellen dat Apple dat ook niet zou doen, alleen : die map blijkt onvindbaar.
    Het zal wel weer iets voor de hand liggend zijn maar ik kom er niet uit, bedoeling is dus dat ik in de bewuste map binnen geraak om ook daar eens flink te snoeien.

  • #2
    Re: iMail

    Twee apps zouden je van pas kunnen komen. Ik raad sowieso iedereen het gratis appje EasyFind aan (verkrijgbaar via de AppStore, current version 4.9.3), omdat je daarmee zaken kunt vinden die anders voor de gewone gebruiker onvindbaar blijven. FAF (Find Any File) is -volgens bepaalde van m'n Mac-vrienden- nog beter, maar da's te betalen.
    Maar een onmisbare app die de upgrade naar High Sierra niet overleefde, en die ik opnieuw heb moeten aanschaffen (maar nu tegen betaling van $29.99), is WhatSize. Opgelet: de oude versie (bruikbaar tot vóór High Sierra), v.5.5.2 is nog steeds gratis te downloaden van de AppStore.
    De nieuwe versie die je nodig hebt vanaf HS vind je hier: https://whatsizemac.com
    Ik zou dat laatste niet kunnen missen. WhatSize gaat voor jou na wat er op je Mac ruimte inneemt en hoeveel; natuurlijk ook waar het zit. D'er zijn gratis varianten, OmniDiskSweeper is er slechts eentje van, maar ik vertrouw op WhatSize.

    Als je  Mail gebruikt, zitten je mailtjes in mbox files, diep verborgen in Users/Yourusername/Library/Mail
    en attachments worden, na openen, bewaard in Users/Yourusername/Library/Mail Downloads.
    Last edited by LesC; 16 november 2017, 10:05.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment

    Working...
    X