Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke printer ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke printer ???

    hallo,

    Graag zou ik mij een nieuwe printer aanschaffen, welke momenteel één der betere is qua foto-printing.
    Moet foto's kunnen printen tot A4 formaat en moet eruit zien zoals echte foto. ( niet zoals de HP 600C die ik nu heb )

    Hebben jullie raad welke ik beste zou aanschaffen ?
    Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

  • #2
    Re: Welke printer ???

    Epson Stylus R800.
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Welke printer ???

      Oorspronkelijk geplaatst door E-DesignStudio
      hallo,

      Graag zou ik mij een nieuwe printer aanschaffen, welke momenteel één der betere is qua foto-printing.
      Moet foto's kunnen printen tot A4 formaat en moet eruit zien zoals echte foto. ( niet zoals de HP 600C die ik nu heb )

      Hebben jullie raad welke ik beste zou aanschaffen ?
      een epson r800 bvv of een Canon i990

      Er staat er trouwens een R800 te koop in de koopjeshoek

      Comment


      • #4
        Re: Welke printer ???

        Hallo Gino,

        Ik zou je de Epson 1290 durven aanraden, die kan printen tot A3+ en is niet echt duur, geeft heel goede resultaten met Tetenal Premium Glossy.

        Een A3 printer is beter omdat je ten eerste groter kan maar ni moet en de inkpatronen ook groter zijn van inhoud dan van de A4 versie, wat voordeliger printen is.

        Deze printer is niet van de snelste en een afdruk van 30 X 45 zal zo'n 45 minuten duren, maar je hoeft er niet bij te blijven, je kan ondertussen gerust je patatjes gaan opeten.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Welke printer ???

          Ikzelf heb hier een Canon I865, daar ben ik zeer tevreden over. Hoewel de fotoprints er fantastisch uitzien kan het altijd nog iets beter (Canon I990) voor een aanvaardbaar bedrag en een hele boel opties (op cd's printen, speciale invoer voor 10x15 fotopapier, ...)

          greetz
          My Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Welke printer ???

            Ik ga met DaVa mee , heb 2 weken geleden ook de Canon i 865 gekocht , en de afdrukken op A4 formaat zijn ronduit geweldig. Ook niet onbelangrijk is het verbruik van de inkt , en tot nu toe zie ik mijn inktreservoir nog niet minder worden , en ik heb toch al het nodige uitgeprint ( 20 A4 , en enkele 10x 15 prints ) Dus zuinig is deze printer.
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: Welke printer ???

              Van Canon is er pas een reeks nieuwe printers, en langs de Canon-site kan je een gratis proefdruk laten maken op de printer die je eventueel wil kopen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Welke printer ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                Ook niet onbelangrijk is het verbruik van de inkt , en tot nu toe zie ik mijn inktreservoir nog niet minder worden , en ik heb toch al het nodige uitgeprint
                Kleine opmerking hierbij, de inkt hoeveelheid aanduiding die je te voorschijn krijgt op je scherm telkens je aan het printen bent is niet echt duidelijk. Enkel wanneer een cartridge bijna leeg is zal dit aangegeven worden. (Dus er is geen 'live' aanduiding van de hoeveelheid inkt dat er nog aanwezig is, alleen als het bijna leeg is)

                greetz
                My Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Welke printer ???

                  Dé beste printer is volgens mij voor iedereen verschillend... Er hangt veel van af wat je verwacht: papiergrootte, kwaliteit, type, prijs, aantal inktcartridges, prijs inkt, extra features, etc.

                  Je moet anders eens zien bij reviews in tijdschriften (e.g. PC World How to shop for a photo printer , Best of 2004 , en nog veel meer , DP Now Printers , Imaging-resource Printers , etc.

                  Daar staat veel informatie, hints en tips en vind je ook besprekingen van de printers die hierboven genoemd zijn...
                  mvg
                  Bert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke printer ???

                    heb een canon 9950i a3 printer en deze geeft schitterende resultaten en is supersnel (a4 op een min, a3 op minder dan 2 min)

                    werkt met 8 verschillende kleuren en is zeker geen inktverslinder, is alleen wat duurder in aankoop

                    als je geinteresseerd bent mag je altijd eens komen kijken

                    mark

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke printer ???

                      Oei, ik ben hier precies de enige HP-gebruiker
                      Heb een Photosmart 7960 en ben er zéér tevreden over, vooral voor zwart/wit-prints
                      D7000 en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke printer ???

                        Bedankt allemaal voor de reply's

                        De meeste meningen gaan richting Epson en Canon.
                        Zal ze eens gaan vergelijken in de winkel zelf.
                        Groeten, Gino
                        http://www.e-designstudio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke printer ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door DaVa
                          Kleine opmerking hierbij, de inkt hoeveelheid aanduiding die je te voorschijn krijgt op je scherm telkens je aan het printen bent is niet echt duidelijk. Enkel wanneer een cartridge bijna leeg is zal dit aangegeven worden. (Dus er is geen 'live' aanduiding van de hoeveelheid inkt dat er nog aanwezig is, alleen als het bijna leeg is)

                          greetz
                          Oeps , en dat wist ik dus niet Weer wat bijgeleerd
                          Maar oke , zuinig is hij wel
                          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke printer ???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                            Van Canon is er pas een reeks nieuwe printers, en langs de Canon-site kan je een gratis proefdruk laten maken op de printer die je eventueel wil kopen.
                            Ik heb even gaan kijken voor zo een afdruk te laten maken, maar vind geen enkele verwijzing daar naar!

                            kunt u eens zeggen waar je dat kunt vinden? aub

                            groetjes, jonas
                            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke printer ???

                              volg deze link

                              en je komt op de canon-pagina voor een gratis proefafdruk naar keuze.
                              Groetjes, Jan
                              BD0280BE

                              Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

                              Comment

                              Working...
                              X