Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wiesmoorvijver

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Wiesmoorvijver

    Ergens in het noord-westen van Duitsland een paar dagen op bezoek geweest. Laten we deze als eerste bekijken.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Wiesmoorvijver

    Je hebt een mooie diepte verkregen in deze opname dankzij die sprietjes in de voorgrond
    Ik vraag me wel af welke bewerking er op deze opname is gebeurt, de bomen komen wat flou over

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Wiesmoorvijver

      Mooi uitzichtje met speciale zilverglans over het ganse beeld
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Wiesmoorvijver

        Al een paar keer terug bekeken, en weet niet goed wat ik van vind.

        Bewerking past zeker bij de foto, en geeft extra sfeer.
        Maar ik vind dat het iets mist. Een onderwerp in de voorgrond?
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Wiesmoorvijver

          Leuke plaat; mooie vlakverdeling , wat ik wel vind is dat de bomen in de verte wat wollig worden weergegeven; komt dat door niet genoeg te diafragmeren of een te lage sluitertijd ? Weet jij het Raymond ?

          Groetjes
          Maurits

          Comment


          • #6
            Re: Wiesmoorvijver

            Denk dat hier een een soort van soft/glow achtige bewerking is toegepast..Met de gedachte dat dit dus ook zo bedoelt moet zijn kan ik het zeker waarderen...Compo ook mooi met alle lijnen wijzend in dezelde richting..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Wiesmoorvijver

              Raymond ,soms twijfel ik ...zou ik reageren of gewoon laten ,maar ik kan het niet helpen dus ik zal toch maar iets schrijven
              er zal wel weer een bedoeling achter steken die ik niet begrijp ,maar waarom heb je deze bewerking toegepast op die bomen en meer ,zou het niet beter zijn geweest om ze hun natuurlijk uitstraling te laten ,allee althans voor mij vind ik het wat jammer ,want de foto op zich met die steiger in een mooie compo zou nochtans heel mooi kunnen zijn (mijn smaak hè ) ik tracht altijd wat voorzichtig te zijn hè om niet kwetsend over te komen , want ik ben zeker dat jij dit beeld helemaal anders bekijkt en aanvoelt dan ik

              Comment


              • #8
                Re: Wiesmoorvijver

                Schitterende compositie waardoor er een prachtige diepte is ontstaan.
                Ik denk dat gevoel in deze foto uitstijgt, boven scherpte.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Wiesmoorvijver

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Schitterende compositie waardoor er een prachtige diepte is ontstaan.
                  Ik denk dat gevoel in deze foto uitstijgt, boven scherpte.
                  Op die manier is de foto aangepast - en geregeld zie je foto's van mij in deze stijl - en dus door Johan 1956 volledig begrepen en beschreven waarvoor dank !
                  @ Bopatje : Als je iets niet graag ziet hoef je niet te reageren alhoewel ik die opmerking ook zeer waardeer Patrick. In 'natuurlijke' situatie zegt deze foto bitter weinig omdat het weer druilerig was en weinig licht. Heb toch naar een compo gezocht en de knop ingedrukt met het idee er eventueel een andere dimensie aan te geven vandaar die softe uitstraling en wat kleur in de lucht. Ik vond dit mooi omdat hiermee een andere inhoud werd bereikt en de sfeer hieraan geslaagd vond. Uiteraard verschillen we van visie en oordeel doch dit is de normaalste zaak van de wereld en daardoor kunnen interessante en boeiende conversaties ontstaan
                  @ Mauritsius : De sluitertijd was zeker niet te laag en het diafragma lag bij de 10 geloof ik, maar afgaande op mijn uitleg hierboven deed of doet dit weinig terzake dank ik Maurits, een 'mollige' boom is net zo lief en zacht als een 'mollige' ... juist !
                  Iedereen bedankt voor de eerlijke reacties.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment

                  Working...
                  X