Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad nodig :D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad nodig :D

    Ben intussen al geholpen
    Last edited by xenia; 10 november 2017, 00:58.

  • #2
    Re: Raad nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door xenia Bekijk bericht
    Beste,

    ik zou een studio willen overnemen van een vriend maar zelf weinig kennis van fotografie.
    camera verkoopt hij er niet bij en zelf heb ik maar nikon 3200 met gewone kitlens, ik wil eerst wat meer ervaring opdoen en experimenteren maar de tijd krijg ik ook niet echt, hij wilt voor t weekend alles sluiten maar wilt wel dat ik paar laatste klanten van hem doe.

    het zijn mensen met kinderen tot 4 jaar (heel veel nog in beweging) welke lens schaf ik erbij aan (budget 900 eur) of is het verstandiger een andere camera hoewel mijn budget miniem is, ben ik zeker bereid om 2dehands materiaal aan te schaffen.

    kan er iemand me helpen met advies zonder " te veel moeilijke woorden" te gebruiken?

    dus vooral kinderen tot 4 jaar en volwassenen (enkel voor studio shoots)


    alvast bedankt

    mvg

    deze is gisteren genomen en zoals jullie kunnen zien nog veel kennis nodig
    Dit is beetje gevaarlijk hé, iemand zijn klanten overnemen zonder technische kennis en niet weten wat je nu nodig hebt, die mensen betalen er wss voor

    Dat is de verantwoordelijkheid van die vriend als hij het niet meer wil doen uitt

    Je neemt de studio over voor te verhuren of ben ik mis? Want een studio overnemen als je nog moet beginnen met de techniek van het fotograferen lijkt me beetje overkill en weggesmeten geld

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Raad nodig

      Eerst kennis vergaren lijkt me verstandiger.
      (Je gaat toch ook geen restaurant beginnen zonder dat je verstand hebt van koken)
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Raad nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Eerst kennis vergaren lijkt me verstandiger.
        (Je gaat toch ook geen restaurant beginnen zonder dat je verstand hebt van koken)
        ik start in januari met opleiding , vroeger is er geen enkele school die nieuwe mensen aanneemt maar mijn vraag ging over lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Raad nodig

          die laatste mensen betalen niet meer hij zei doe ze gewoon om wat meer ervaring op te doen, en hij wilt alles gratis aan me overlaten, ik start met opleiding in januari, het kost niemand dus geen geld, ik vraag me gewoon af welke lens ik vandaag zou gaan kopen

          Comment


          • #6
            Re: Raad nodig

            Tja, een duurdere lens of duurdere camera gaat je geen betere foto's leveren als je niet echt weet waar je mee bezig bent.

            Een workshop, desnoods privé.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Raad nodig



              Comment


              • #8
                Re: Raad nodig

                Als hij je toch alles gratis overlaat,wat is dat dan allemaal?
                Als de verlichting er blijft,kun je toch even vragen wat zijn routineopstelling is,welke lenzen hij gebruikt?Let wel op welke type van camera:FFof crop.
                Nadien kun je zelf verder experimenteren met belichting etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Raad nodig

                  Je wil op een oud model instapcamera van 350 euro een professionele lens zetten van 900 euro en dan van t weekend een studio overnemen en in januari een opleiding fotografie starten? : D
                  Mooie vriend-fotograaf heb jij die jou dat wil laten doen...
                  www.freddyhelsen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raad nodig

                    Uw belangrijkste wapen in de studio is licht en kennis over dat licht.
                    Als je dan toch geld te veel hebt, koop dan een lens die over het hele zoombreik hetzelfde diafragma heeft. Geen 3,5 -5,6 bv want anders kan je bij het in of uit zoomen meer of minder licht verwachten omdat je F waarde iedere keer aangepast zal worden.
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raad nodig

                      Mooie foto. Je gaat een rooskleurige toekomst tegemoet!
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raad nodig

                        Ja,toch wel mooie foto.Goed begonnen zou ik zeggen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Raad nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door xenia
                          ik wil eerst wat meer ervaring opdoen en experimenteren maar de tijd krijg ik ook niet echt, hij wilt voor t weekend alles sluiten maar wilt wel dat ik paar laatste klanten van hem doe.
                          Doe vooral wat jij wil en laat je niet leiden door wat je vriend wil. Voor het weekend alles sluiten en jou zijn paar laatste klanten laten "doen" komt mij wat dwingend over ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Raad nodig

                            De keuze van je lens zal ook afhankelijk zijn van de grote (vooral de diepte) van die studio.
                            Het is bepalend hoe ver je van je model kan staan.
                            Een goede basis is om minstens 2 meter van je model weg te blijven zodat perspectiefvervormingen beperkt zijn. Ideaal moet je zelfs nog wat verder gaan staan op 3 meter.
                            Maar als je model dan 2 meter van de achtergrond weg staat komt dat neer op een studiodiepte van om en bij de 6 meter. Niet iedereen heeft die luxe.

                            85mm is een goede lens maar je zal dus wat ruimte nodig hebben. Zeker bij volwassenen full body. Een voordeel van die lens is ook dat je die kan meenemen als je later een full frame camera gaat kopen.
                            Alternatief kan je een allround zoomlens kopen en ik denk dan aan bv de 24-70 2.8. Bij Tamron kan je die vinden rond de 900 euro. En die lens is zeer goed. Kan je ook meenemen als je upgrade doet later. En de lens is prima inzetbaar buiten en andere allround omstandigheden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Raad nodig

                              Die camera is niet ideaal om serieus werk mee te doen.
                              Maar om te starten in studio zal dat allemaal best nog meevallen omdat je daar ideale lichtomstandigheden hebt.
                              Voorlopig zou ik de camera niet vervangen maar de opleiding afwachten en een degelijke lens kopen.
                              Mijn lensadvies staat in het andere draadje.

                              Verder volg ik met de commentaren dat de beste foto´s gemaakt worden door goede lichtopstellingen, beeldopbouw, en nog veel meer.
                              Je kan dit niet op 1 week leren. Reken toch op 2 jaar scholing en dan 5 jaar experimenteren en fieldwork om er helemaal in te komen.

                              Wat betreft die klanten zou ik dat gewoon meepakken. Hopelijk helpt je vriend een beetje bij de lichtopstelling zodat je klantjes toch iets hebben.

                              Comment

                              Working...
                              X