Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 weigert Sigma's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 weigert Sigma's

    Hallo,

    Sinds het voorjaar ben ik de bezitter van een Nikon D70. Vermits ik wat aan vliegtuig spotting doen was er de nood om een zoom lens aan te schaffen. De Sigma 70-300 APO leek mij niet slecht te zijn. Maar nu komt het. Toen ik in de winkel de lens wilde afhalen, natuurlijk had ik het toestel meegenomen, weigerde de lens dienst. Het was raar, de zoeker bleef donker en de lens wilde niet scherpstellen. De motor van de lens draaide wel. Dan maar eens gekeken of het aan de lens lag of niet en het bleek dat mijn toestel dit deed met verschillende Sigma lenzen ook met de DL’s. De verkoper wilde het toestel terug laten gaan naar Nikon, maar dan was ik het een tijdje kwijt. Dan heb ik maar een Nikkor 70-300G genomen. Naderhand heb ik nog verschillende lenzen geprobeerd en alles liep goed zolang er maar Nikon op stond geschreven. Als ik hem zou binnendoen voor reparatie is het probleem misschien niet opgelost denk ik, want hij werkt met Nikon lenzen en Nikon zegt dat ze enkel de werking van hun lenzen garanderen..
    Is er hier misschien iemand met de zelfde problemen als ik of weet er iemand een oplossing voor.

    Groeten,

    Dave

  • #2
    Re: D70 weigert Sigma's

    Had geen enkel progleem met deze lens op de D70.
    Werkt nog steeds naar behoren,maar kan natuurlijk niet tippen aan de Nikon lenzen(Sigma?) uit de hogere prijsklasse...
    Aquarius
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

    Comment


    • #3
      Re: D70 weigert Sigma's

      Ik heb maar één Nikon lens en dat is de kitlens. De rest is Sigma en Tamron. Geen enkele geeft een probleem. Het diafragma staat toch gelocked op de hoogste F waarde?
      Misschien is het een firmware probleem want ik heb de mijne maar van augustus en ik denk dat de uwe misschien een vroegere firmware versie heeft.

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: D70 weigert Sigma's

        Raar hoor. Heb zelf ook een sigma, de 55-200, welke allicht de meest goedkope lens ooit is.... en zelfs die werkt op m'n D70

        Heb toch al genoeg mensen gezien met niet-nikon lenzen op hun D70.....

        Heb ook wel de laatste firmware, maar die heb ik er zelf opgezet. De sigma had ik al van daarvoor en toen deed die het toch ook??
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment


        • #5
          Re: D70 weigert Sigma's

          heb dit probleem ook eens gehad met een sigma lens maar dan wel voor een canon 300d
          het probleem zat in de firmware van de lens en niet de firmware van het toestel
          probeer eens in een andere winkel
          thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

          Comment


          • #6
            Re: D70 weigert Sigma's

            Ik gebruik op mijn D70 ook regelmatig de Sigma 70-300 lens en heb ook nog geen problemen gehad.
            mvg,
            Geronimo
            www.geronimosite.net

            Comment


            • #7
              Re: D70 weigert Sigma's

              Ik zou m'n cam toch eens laten nakijken, want dit is in geen geval normaal...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: D70 weigert Sigma's

                We hebben zelf geen Sigma lenzen, maar een aantal vrienden wel, in combinatie met de D70. Geen probleem. Eentje heeft ook de Sigma 70-300 APO, en de 28-70 2.8, geen probleem. De andere heeft de Bigma, de 50-500, ook geen probleem.

                De enige andere mogelijkheid die ik me kan voorstellen is dat de diafragma ring van de lens niet op het grootste diafragma stond (laagste f-getal op de ring). Dan krijg je een "Fee" aanduiding op je LCD te zien, ziet het beeld in de zoeker donker. Wat ik niet zeker meer weet, is of de D70 dan nog probeert automatisch scherp te stellen (ben nu niet in de buurt van de camera). Als hij dat wel zou doen, dan krijgt hij (binnen in een winkel) veeeeel te weinig licht binnen, en gaat de scherpstelling falen.

                Met Nikon G lenzen kun je dit probleem nooit hebben, want die hebben gewoon geen diafragmaring meer .

                Comment


                • #9
                  Re: D70 weigert Sigma's

                  Met de diafragma blokering was niets mis, die was gelocked. De lenzen bewegen gewoon één keer op en af tussen hun uiterste standen. In M-mode zijn er ook problemen.

                  Groeten,

                  Dave

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 weigert Sigma's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Liebensd
                    Hallo,

                    Sinds het voorjaar ben ik de bezitter van een Nikon D70. Vermits ik wat aan vliegtuig spotting doen was er de nood om een zoom lens aan te schaffen. De Sigma 70-300 APO leek mij niet slecht te zijn. Maar nu komt het. Toen ik in de winkel de lens wilde afhalen, natuurlijk had ik het toestel meegenomen, weigerde de lens dienst. Het was raar, de zoeker bleef donker en de lens wilde niet scherpstellen. De motor van de lens draaide wel. Dan maar eens gekeken of het aan de lens lag of niet en het bleek dat mijn toestel dit deed met verschillende Sigma lenzen ook met de DL’s. De verkoper wilde het toestel terug laten gaan naar Nikon, maar dan was ik het een tijdje kwijt. Dan heb ik maar een Nikkor 70-300G genomen. Naderhand heb ik nog verschillende lenzen geprobeerd en alles liep goed zolang er maar Nikon op stond geschreven. Als ik hem zou binnendoen voor reparatie is het probleem misschien niet opgelost denk ik, want hij werkt met Nikon lenzen en Nikon zegt dat ze enkel de werking van hun lenzen garanderen..
                    Is er hier misschien iemand met de zelfde problemen als ik of weet er iemand een oplossing voor.

                    Groeten,

                    Dave

                    Gewoon je Nikon D70 naar de winkel brengen waar je het hebt gekocht met de Sigma lenzen en laten onderzoeken. Waarschijnlijk ligt het aan je Nikon of je hebt Sigma lenzen die moeten worden ge-rechipped.
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 weigert Sigma's

                      Heb ervaring met Sigma 18-125mm en 70-210mm: geen van beide geeft problemen op D70.

                      ColinD70
                      Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 weigert Sigma's

                        afgelopen weekend behoorlijk wat gedaan met de Sigma 70-300 APO. Soms zijn de kleuren nog beter dan de 18-70DX kitlens (oei, ...... nu krijg ik commentaar).
                        Zelfs foto's binnen, zonder flits, zien er goed uit. Zeer tevreden en geen enkel probleem.
                        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 weigert Sigma's

                          Probeer eens met sigma lenzen, die wel op zijn d70 werken, van iemand in je buurt, dan weet je snel of het aan de lenzen in die winkel of aan je toestel ligt.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70 weigert Sigma's

                            Hallo,

                            Ik ga mijn toestel binnenkort eens binnen doen voor nazicht. En dan zien we wel hou hij eruitkomt, het kan normaal niet slechter zijn dat het is.
                            Bedankt allemaal voor de info.

                            Groeten,

                            Dave

                            Comment

                            Working...
                            X