Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Zenne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De Zenne


    De Zenne - in herfstkleuren - sluitertijd 310 sec - met ND10 filter



    Last edited by blauwzwart; 6 november 2017, 07:21.
    mijn website : klik

  • #2
    Re: De Zenne

    Mooi beeld, mooie kleuren .

    Echt 310 sec?

    groeten Eric
    groeten Eric

    Comment


    • #3
      Re: De Zenne

      wat een mooi licht op het water. mooie toepassing van l.e. !
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: De Zenne

        mooie foto ,al is de sluiter hier toch iets te lang voor mij ,het water wordt zo een beetje plastiekachtig ,zelf zie ik graag in dit geval toch iets meer leven in het water

        Comment


        • #5
          Re: De Zenne

          Vind het wel een mooi beeld...
          Maar vraag me af als totale leek in dit soort fotografie...310 sec ...denk dan spontaan dan is ie toch volledig overbelicht ???
          Welk diafragma ?

          Groetjes
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: De Zenne

            Voor wie zich vragen stelt over de sluitertijd - ik heb voor dit shot een ND10 grijsfilter gebruikt.
            Diafragma is F16. Zonder het ND filter kwam ik hiermee op 1/3 sec
            Met ND filter moet je vermenigvuldigen met 2 ^10.
            Zo kom ik aan 310 sec
            Groeten,
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: De Zenne

              Eigenlijk valt de blur me nog alles mee met 310 seconden, had nog veel meer "melk" water verwacht...In ieder geval mooi, ook weer knap je zo herkenbare afwerking wat het beeld uniek maakt..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: De Zenne

                Mooi maar ik had liever een minstens 3 x kortere sluitertijd gezien
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: De Zenne

                  Het water lijkt een beetje te zweven. Heel mooi gedaan !
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Zenne

                    De sluitertijd is voor mij ook geen probleem, en ik sta ook te kijken dat het water niet 1 massa is geworden.
                    De compo is heel mooi vanuit de hoek, waardoor je mooi naar de brug wordt geleidt.
                    Ware het mijn foto zou ik waarschijnlijk wat warmer en contrastrijker afgewerkt hebben, maar eris maar een de baas over de foto.
                    Ik zou ook eens experimenteren door er nog een pola filter bij te zetten. Dan heb je iets rijker kleuren en je "prikt" iets meer door het water. (ook zonder zon)
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Zenne

                      Het water is niet compleet wit geworden door het simpele feit dat de stroming van de Zenne (door huidige waterstand en diepte) echt heel rustig is.
                      Je moet echt zoeken naar een plaats waar het wat ondieper is en er een beetje turbulentie ontstaat - en ... die plaats moet dan nog bereikbaar zijn
                      Want voor die turbulentie heb je een ND filter gekocht natuurlijk.
                      Een polafilter heb ik niet.
                      Had misschien wel wat minder lang gemogen - nog wat aan het experimenteren - dit is mijn eerste test met ND10 filter.
                      En experimenteren neemt tijd - Aan 5 minuten per foto is je kaartje niet zo snel vol
                      Dank voor de comments
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Zenne

                        Toch nog veel detail in het water met zo'n lange sluitertijd
                        Heb wel het gevoel Peter dat de witten/hooglichten wat naar beneden kunnen, zeker voor de lucht dan

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment

                        Working...
                        X