Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FB en privacy.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FB en privacy.

    Is al veel over geschreven en gesproken, maar deze week schrok ik toch. Kreeg een melding van FB dat het binnenkort mijn verjaardag is ! Ik heb nooit mijn geboortedata ingegeven op mijn account. Alleen daar waar het nodig is bij online aankopen met Visa of in de bestelvelden. Of gissen zij maar, omdat mijn account maar voor 75% ingevuld is. Ik ben dus nieuwsgierig naar de reacties op de dag zelf ? Iemand die dit ook al heeft meegemaakt ? Ben er wel van bewust dat je privé op het net een utopie aan het worden is.
    https://ggpics.be/

  • #2
    Re: FB en privacy.

    Je kunt zoveel moeite doen als je wilt, maar privacy is tegenwoordig zo goed als onbestaand.
    Overal cameras, facebook, smartphone, enz.....
    Al geef je zelf bijna geen gegevens vrij, toch wordt er heel veel aan jouw gekoppeld.
    Winkels, smart-tv enz....

    --
    map.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: FB en privacy.

      Nooit geboortedag en maand ingegeven bij registratie?
      Kijk even in uw profiel ... dan zie je meteen wat er staat ingevuld.
      Daarom is het nog niet gedeeld met iedereen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: FB en privacy.

        Nee , nooit, en juist daarom !
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          FB en privacy.

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          Nee , nooit, en juist daarom !
          Maar wat staat er nu (heden) in uw profiel?
          Is het nu ingevuld of niet als je gaat kijken?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: FB en privacy.

            En dan nog,
            je vrienden op facebook wensen je elk jaar een ge....

            Tot nu toe heb ik van facebook geen melding gehad op de juiste dag en voor de juiste leeftijd,
            ik ben benieuwd hoe lang dit nog duurt.

            De vorige jaren weinig berichten over mijn verjaardag, maar dit jaar toch een 10tal op de juiste datum
            volgens fb word ik op 1 januari 98 jaar ;-)

            Comment


            • #7
              Re: FB en privacy.

              Als je een beetje lectuur wilt hebben:
              Buienradar,alom gekend,en open eens Privacy en Cookies.
              Tekst volledig in het nederlands,dus gemakkelijk te lezen.
              Vnl. die geallieerde venootschappen,verder RTL genoemd etc. vind ik wel interessant,maar nergens vermeld wie dat allemaal zijn.
              Probeer maar eens het kluwen te ontwarren.Zowat alles kan een bron zijn van informatie en wordt gretig gedeeld.
              Vb:Kijk ik naar een lens bij Kam.Ex,of Knaagdier , nadien bij buienradar.nl te vinden,autosportforum.be etc.
              En het gaat niet altijd via internet.
              Mijn wagen is nu 5 jaar.Dus volgens sommigen tijd om te vervangen.Resultaat:mails om de auto te schatten,documentatie in de brievenbus van concurrende merken over een zelfde klasse van wagen ,niet tijdens de salonperiode,maar in de periode rond de inschrijvingsdatum.

              Comment


              • #8
                Re: FB en privacy.

                @mlap
                volgens fb word ik op 1 januari 98 jaar ;-)[/QUOTE]

                Proficiat.
                Waarschijnlijk het oudste BD-lid.

                Comment


                • #9
                  Re: FB en privacy.

                  FB en privacy: whahaha

                  Waarom denk je dat Zuckerberg miljardair is ? Door een blogske te draaien ? Neen door alle info die ze uit FB kunnen trekken aan de meestbiedende te verkopen. En dat gaat naar reclame jongens, HR afdelingen, regeringen en staat bestellen tot criminele organisaties. Pecunia non olet.
                  En alleen de EU zeurt over privacy - de rest van de wereld kan ermee leven.
                  Ik ben met FB gestopt toen mijn baas opeens dingen van mij wist die ik hem niet verteld had ...


                  YMMV
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: FB en privacy.

                    De verplichte velden bij registratie op Facebook zijn:
                    • Naam
                    • Voornaam
                    • E-mailadres of telefoonnummer
                    • Paswoord
                    • Geboortedatum
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      De verplichte velden bij registratie op Facebook zijn:
                      [*]Naam[*]Voornaam[*]E-mailadres of telefoonnummer[*]Paswoord[*]Geboortedatum
                      Dat dacht ik dus ook......je kan natuurlijk een verkeerde datum ingeven...
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: FB en privacy.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Dat dacht ik dus ook......je kan natuurlijk een verkeerde datum ingeven...
                        Ik ben de oudste FB gebruiker van allemaal, geboren op 1/1/1900 :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: FB en privacy.

                          Maar ik begrijp, ik had een tijd geleden gegoogeld op een Stöckli-droogmachine en meteen kreeg ik via FB reclame van verkopers. Ergerlijk is het woord.

                          Comment


                          • #14
                            Re: FB en privacy.

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Maar ik begrijp, ik had een tijd geleden gegoogeld op een Stöckli-droogmachine en meteen kreeg ik via FB reclame van verkopers. Ergerlijk is het woord.
                            Ik heb onlangs iets opgezocht in Google en krijg het sinds dan op BD voorgeschoteld.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: FB en privacy.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Dat dacht ik dus ook......je kan natuurlijk een verkeerde datum ingeven...
                              En hopen dat men zijn "nieuwe" geboortedatum niet vergeet als men deze ooit eens moet opgeven bij herstel van account of zo.
                              Maar een datum moet men ingeven, dan krijgt men gewoon dezelfde meldingen van zodra die fake datum er aankomt ... is dus geen oplossing om geen berichten te krijgen.
                              En via instellingen kan men duidelijk kiezen wie de geboortedatum kan/mag zien ... tot nu toe nooit geweten dat dit niet gerespecteerd werd.
                              En eerlijk gezegd krijg ik liever een bericht "gelukkige verjaardag" op de juiste dag.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X