Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6d mark ii voor natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 6d mark ii voor natuurfotografie

    Beste,
    Ik kocht in augustus de canon 6d mark ii. Ik kende de 6d, en vertrouwde er blindelings op dat de mark ii op alle gebied verbetering zou brengen. Er zijn zeker een aantal zaken flink verbeterd, maar bij landschapsfotografie krijg je al heel snel ruis als je de schaduwen probeert open te trekken. Ik ben geen professioneel fotograaf en mijn afdrukken zijn zelden groter dan A4. Weet iemand van jullie of de 5d mark iv op deze eerder beperkte formaten veel verschil zou bieden?
    De hoge prijs van de 5d mark iv doet me wel duizelen...

  • #2
    Re: Canon 6d mark ii voor natuurfotografie

    Ik weet niet wat een 5D IV kan,maar ik geloof niet in wonderen.Schaduwen openrekken ;maar hoeveel ??? Er zijn daar ook grenzen aan.Waarschijnlijk doe je dat dan toch in RAW??
    Heb je al eens HDR geprobeerd ??Niet in de camera maar in post.
    Je hoeft ook niet van die overgesatureerde beelden te maken.Er bestaat ook HDR met natuurlijke resultaten.
    Maar vraagt wat tijd,en best een statief.Maar voor een landschapsfotograaf geen probleem zeker??
    Even gegoogled:https://www.the-digital-picture.com/...D-Mark-II.aspx
    Groot verschil zal er zeker niet zijn???
    Last edited by demuro; 4 november 2017, 12:55. Reden: toevoeging

    Comment


    • #3
      Re: Canon 6d mark ii voor natuurfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Ik weet niet wat een 5D IV kan,maar ik geloof niet in wonderen.Schaduwen openrekken ;maar hoeveel ??? Er zijn daar ook grenzen aan.Waarschijnlijk doe je dat dan toch in RAW??
      Heb je al eens HDR geprobeerd ??Niet in de camera maar in post.
      Je hoeft ook niet van die overgesatureerde beelden te maken.Er bestaat ook HDR met natuurlijke resultaten.