Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andere GPS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andere GPS

    Mijn MIO Spirit uit 2013 (levenslange gratis updates) kan geen volledige updates meer ontvangen (geheugen niet uitbreidbaar).
    Nu, de meeste toestellen hebben TMC met GPRS, nu moet ge weten dat ik enkel via wifi werk en geen constante verbinding met het web heb.
    Voorkeur voor Tom Tom, maar is niet heus.
    Raad aub ..
    Bedankt op voorhand.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Andere GPS

    Levenslang komt dus blijkbaar al neer op 4 jaar.
    Waar zijn we in godsnaam mee bezig zeg ??????

    Comment


    • #3
      Re: Andere GPS

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Levenslang komt dus blijkbaar al neer op 4 jaar.
      Waar zijn we in godsnaam mee bezig zeg ??????
      Is een GPS met gans Europa (de Mio Spirit 697 LM, model 2011), echter, wanneer ik update vallen er steeds meer landen weg door de grotere bestanden, zodat ik nu nog net B-NL-F-D-L-I heb gedownload ..
      A en E heb ik maar weggelaten of de update blokkeert weer (2x vandaag, op F, 47% en 't was gedaan .

      Alleen , bij een andere GPS moet ik die GPRS niet hebben, ik wil gewoon een TMC kabeltje, zoals nu .
      Last edited by toerist; 3 november 2017, 20:28.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Andere GPS

        Persoonlijk heb ik een vaste GPS in de auto, een losse Garmin SP2610, een losse Garmin 60C en een losse Garmin 60 CSx.
        En weet je wat ik het meest gebruik... Waze op mijn smartphone .
        Ik heb me een King abo genomen bij Telenet met maandelijks 150 belminuten, 1000 sms, en 1500 MB mobiele data voor 15 €/maand (eerste zes maanden tegen 10 €/maand).

        Nu heb ik altijd en overal de à la minute verkeerssituaties en de allerlaatste kaarten en het dataverbruik is werkelijk heel miniem.
        Als je dan nog eens je route inbrengt van thuis uit, dan is het dataverbruik al helemaal te verwaarlozen.

        Enkele weken geleden naar Bretagne (1600 km heen en terug) gereden en ik geloof dat ik een paar honderd MB verbruikt had.
        Waze en abo werden me hier op het forum aangeraden, en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.
        Last edited by Guest17; 4 november 2017, 09:46.

        Comment


        • #5
          Re: Andere GPS

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Persoonlijk heb ik een vaste GPS in de auto, een losse Garmin SP2610, een losse Garmin 60C en een losse Garmin 60 CSx.
          En weet je wat ik het meest gebruik... Waze op mijn smartphone .
          Ik heb me een King abo genomen bij Telenet met maandelijks 150 belminuten, 1000 sms, en 1500 MB mobiele data voor 15 €/maand (eerste zes maanden tegen 10 €/maand).
          Nu heb ik altijd en overal de à la minute verkeerssituaties en de allerlaatste kaarten en het dataverbruik is werkelijk heel miniem.
          Als je dan nog eens je route inbrengt van thuis uit, dan is het dataverbruik al helemaal te verwaarlozen.
          Enkele weken geleden naar Bretagne (1600 km heen en terug) gereden en ik geloof dat ik een paar honderd MB verbruikt had.
          Waze en abo werden me hier op het forum aangeraden, en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.
          Ik heb wel zo'n "betaal wat je verbruikt" abonnement van telenet en ben alleen via wifi met het net verbonden.
          Misschien te overwegen om wanneer ik naar het buitenland ga (rij), voor 1 maand zo'n abonnement te nemen .
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Andere GPS

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Ik heb wel zo'n "betaal wat je verbruikt" abonnement van telenet en ben alleen via wifi met het net verbonden.
            Misschien te overwegen om wanneer ik naar het buitenland ga (rij), voor 1 maand zo'n abonnement te nemen .
            Wel dat 'betaal wat je verbruikt' had ik ook daarvoor. Maar ik zag dat ik toen reeds elke maand tussen de 10 en 15 euro telefoon/sms kosten had.
            Dus voor een paar euro/maand meer had ik die King met inbegrip van dat dataverbruik.
            Maar eenieder moet natuurlijk voor zichzelf beslissen.
            Mijn vrouw heeft ook 'betaal wat je verbruikt' en die heeft een verbruik van max. ongeveer 4 €/ maand... dus voor wie zo weinig belt is de overstap naar King natuurlijk heel wat duurder.

            Comment


            • #7
              Re: Andere GPS

              Waze it is.
              Je hebt ipv een update per jaar, elke dag updates.

              En wat heb je nu aan een smartphone zonder data.

              Je kan ook google maps gebruiken. Daar kan je offline mee werken als je vooraf je kaardgebieden downloadt.
              Maar waze is gewoon een pak beter.

              Comment


              • #8
                Re: Andere GPS

                Er wordt mij precies afgeraden om een nwe GPS te kopen
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Andere GPS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Waze it is.
                  Je hebt ipv een update per jaar, elke dag updates.

                  En wat heb je nu aan een smartphone zonder data.

                  Je kan ook google maps gebruiken. Daar kan je offline mee werken als je vooraf je kaardgebieden downloadt.
                  Maar waze is gewoon een pak beter.

                  Ooit gekocht aan 1 Euro voor een abo van 1 jaar ...
                  Mocht ie stuk gaan, wil ik daar niet meer dan 150 Euro aan geven .
                  Last edited by toerist; 4 november 2017, 10:24.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Andere GPS

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Mijn MIO Spirit uit 2013 (levenslange gratis updates) kan geen volledige updates meer ontvangen (geheugen niet uitbreidbaar).
                    Nu, de meeste toestellen hebben TMC met GPRS, nu moet ge weten dat ik enkel via wifi werk en geen constante verbinding met het web heb.
                    Voorkeur voor Tom Tom, maar is niet heus.
                    Raad aub ..
                    Bedankt op voorhand.
                    Hou er rekening mee dat je op een Garmin veel recentere vrije cartografie (open source maps) kan gebruiken, wat op TomTom niet kan.
                    Deze kaarten zijn veel recenter dan wat je bij gratis updates krijgt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Andere GPS

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Ooit gekocht aan 1 Euro voor een abo van 1 jaar ...
                      Mocht ie stuk gaan, wil ik daar niet meer dan 150 Euro aan geven .
                      Nokia gaat iets uitbrengen voor 100€.
                      Nu, ik ken ook mensen die een iPhone7 hebben, maar geen data abo. 150€ per jaar is te veel.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Andere GPS

                        Ik gebruik Tomtom op mijn Iphone, dat vind ik nog steeds het beste. Maar die kost natuurlijk wel wat. Aankoop + jaarlijks traffic info.
                        Als je Waze gebruikt, is alles gratis, en kan je het data abonnement van je smartphone gebruiken voor de dataverbinding. Verbruik is echt laag.
                        Ik zie geen toegevoegde waarde meer aan een echte standalone GPS (zelfs niet de ingebouwde GPS van de wagen, ik heb een splinternieuwe, met live traffic en groot scherm, maar pak toch dikwijls terug naar mijn smartphone gps oplossing)

                        Comment


                        • #13
                          Zo wat alles gehad wat er bestaat op GPS gebied.....ingebouwd, extern, Android smartphone, iPhone....
                          En uiteindelijk gebruik ik Waze het meest samen met een Garmin die een ingebouwde dashcam heeft.
                          Waze is subliem....zeker wat de drukte van het verkeer betreft.....een stuk meer up to date dan alle Tomtoms, Garmins en Mio's die ik ooit heb gebruikt.......Google Maps is ook vrij accuraat.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Andere GPS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Zo wat alles gehad wat er bestaat op GPS gebied.....ingebouwd, extern, Android smartphone, iPhone....
                            En uiteindelijk gebruik ik Waze het meest samen met een Garmin die een ingebouwde dashcam heeft.
                            Waze is subliem....zeker wat de drukte van het verkeer betreft.....een stuk meer up to date dan alle Tomtoms, Garmins en Mio's die ik ooit heb gebruikt.......Google Maps is ook vrij accuraat.
                            Dan heb ik voor jou het nec plus ultra, Waze op een 8.8inch ingebouwd scherm op het dashboard (Bmw) via mirroring ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

                              Dan heb ik voor jou het nec plus ultra, Waze op een 8.8inch ingebouwd scherm op het dashboard (Bmw) via mirroring ;-)
                              Da's natuurlijk een droom om kunnen te gebruiken....
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X