Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maar wat ik me nu afvroeg.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maar wat ik me nu afvroeg.....

    Welk toestel heeft nu het "beste" scherm ??? Ik zeg met opzet niet "het scherpste" ...

    ipad Mini 5 = 7,9 inch en 1536 x 2046 = 324 ppi en 0,0784 dpi

    Ipad Pro = 12.9 inch en 2048 x 2732 en 264 ppi en 0,0960 dpi

    Macbook = 12 inch en 1440 x 2304 en 226 ppi en 0,1122 dpi en 300 nits ( van de twee bovenstaande niet gevonden )

    Macbook Pro = 13 inch en 1600 x 2560 en 232 ppi en 0,1094 dpi en 500 nits


    De 15 inch mag efkes niet mee doen

    Deze tool heb ik gebruikt:

    PPI or Pixels Per Inch is one of the most common measurements of pixel density. Use the PPI calculator to calculate the dpi of any screen.





    Allez, Freddy, come in !

    Als je louter naar dpi kijkt, zou de iPad mini de winnaar zijn...????
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Maar wat ik me nu afvroeg.....

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Welk toestel heeft nu het "beste" scherm ??? Ik zeg met opzet niet "het scherpste" ...

    ipad Mini 5 = 7,9 inch en 1536 x 2046 = 324 ppi en 0,0784 dpi

    Ipad Pro = 12.9 inch en 2048 x 2732 en 264 ppi en 0,0960 dpi

    Macbook = 12 inch en 1440 x 2304 en 226 ppi en 0,1122 dpi en 300 nits ( van de twee bovenstaande niet gevonden )

    Macbook Pro = 13 inch en 1600 x 2560 en 232 ppi en 0,1094 dpi en 500 nits


    De 15 inch mag efkes niet mee doen

    Deze tool heb ik gebruikt:

    PPI or Pixels Per Inch is one of the most common measurements of pixel density. Use the PPI calculator to calculate the dpi of any screen.





    Allez, Freddy, come in !

    Als je louter naar dpi kijkt, zou de iPad mini de winnaar zijn...????
    Het antwoord is simpel denk ik, zelfde verhaal als bij een print, hoe groter het scherm
    hoe groter de bedoelde kijkafstand.

    Comment


    • #3
      Maar wat ik me nu afvroeg.....

      Cijfers zeggen niet alles.

      Niet alleen de scherpte op papier of andere specificaties zijn interessant en bepalend, ook wat je ermee wil doen.

      Men kan een scherp beeld hebben, maar fletse kleuren.
      Men kan mooie kleuren hebben, maar een minder scherp beeld.
      Contrast, verhouding, alles is een beetje eigen voorkeur.

      Men kan ook een hoge resolutie hebben, maar niets meer kunnen lezen omdat alles te klein wordt in bepaalde apps.
      Niet in elke app kan men vrij inzoomen.
      Ondertussen minder voorkomend, maar een jaar of twee geleden met veel apps nog een probleem.

      Zelf proberen is de beste oplossing.
      Ik heb verstaan dat je graag heel helder beeld hebt, dan is dat van belang.
      De Note 8 heeft bijvoorbeeld een veel helder scherm ... maar dan moet ik dat op 30 of 40% zetten of het is te veel voor mij.

      Ook de laatste iPhones zouden helderder zijn, voor mij geen nut maar voor u misschien wel.

      Ik heb liever de kleuren van een Amoled of Oled, anderen verkiezen TFT.

      Dus ja, wat is het beste?
      Veel persoonlijke voorkeuren dus.

      Tussen iPad, iPhone en MacBook Pro verkies ik de MacBook Pro ... daarbuiten absolute voorkeur voor Super Amoled ... maar Apple had dit nog niet.
      Last edited by VerSeg; 2 november 2017, 23:52.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Maar wat ik me nu afvroeg.....

        Wijs antwoord. ( zoals gewoonlijk hé)

        Neen, ik moet niet "kiezen", en in amoled geef ik u ook gelijk.
        Ik heb ooit eens een MP4 watch gehad met een amoled scherm.....man dat was scherp!
        ( Enfin ik heb ze nog maar de oplaadbare batterij is versleten)

        Maar ik zou graag eens een Mac kopen, en vergeleek vandaag de ipad Pro met de Macbook Pro 13" en ik zag dat ik inzake scherm absoluut niets te kort kwam
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Maar wat ik me nu afvroeg.....

          Wat te denken van de kijkhoek? Wil je samen met andere foto' s bekijken, dan is misschien een grote beeldhoek ook van belang. En wat denk je van de kleur diepte/bereik.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Maar wat ik me nu afvroeg.....

            Het is al besteld. [emoji1]
            Hé Marc?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Maar wat ik me nu afvroeg.....

              Ik vind de iMac 27 met 5k toch echt een superscherm.
              En wat telefoons betreft, nog altijd super tevreden van een iPhone 6. Ik zal een X wel kopen als ze tweedehands onder de 600€ zitten.

              Comment


              • #8
                Re: Maar wat ik me nu afvroeg.....

                Neen, ik bedoel gewoon - wat is nu zuiver technisch en cijfermatig het "beste" scherm ?

                En blijkt dat dit niet zo eenvoudig uit te leggen is omdat de grootte en de kijkafstand mij al deze schermen anders is.
                Maar stel dat de de iPad Mini nu schrappen, van alles dat er dan nog overblijft ( en die bekijken we toch min of meer vanop dezelfde afstand )lijkt me de iPad Pro toch de winner ?
                Alhoewel ik nergens vind hoeveel nits helderheid deze heeft.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Maar wat ik me nu afvroeg.....

                  Op een klein scherm ziet alles er goed uit
                  Dus al deze die je voorstelt zijn wel ideaal om gewoon wat te werken en om op het net te surfen maar echt voor foto's zal je toch met een groter scherm moeten afkomen.
                  En technisch volgens de cijfertjes zou inderdaad de iPad Pro er het beste moeten uitkomen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maar wat ik me nu afvroeg.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Maar stel dat de de iPad Mini nu schrappen, van alles dat er dan nog overblijft ( en die bekijken we toch min of meer vanop dezelfde afstand )lijkt me de iPad Pro toch de winner ?
                    Alhoewel ik nergens vind hoeveel nits helderheid deze heeft.
                    Zoals eerder gemeld Marc, dat is voor eenieder een eigen ervaring.
                    Hoeveel nits wil weinig zeggen over eigen ervaring en voorkeur.

                    Het is als met een wagen ... hij kan 220, 240, 260, 300.
                    Cijfermatig goed, maar als men nooit harder rijdt dan 120 dan is het belangrijk om weten hoe hij zich dan gedraagt.

                    Met een scherm idem, men kan schermen hebben met grote helderheid, maar dat men steeds veel lager moet instellen volgens zijn voorkeur ... hoe is de beeldkwaliteit dan?
                    Is het contrast dan nog wel goed, zijn de kleuren nog goed, er is zoveel dat de ene mens anders ervaart dan de andere.

                    Cijfermatig kan men stellen dat een hogere resolutie, helderheid en contrast in theorie beter kunnen zijn ... maar hoeveel mensen willen alle settings op maximum?

                    Voor zover het juist is, zouden recentere versies van de pro 600 nits hebben.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X