Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachten op sneeuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Wachten op sneeuw

    op 2.500 m hoogte. Vroeger lag het hier steeds vol sneeuw in de zomer want men deed hier aan zomerski, nu is alles verdwenen en blijft dit nog over maar voor ons heeft dit ook zijn charme.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Wachten op sneeuw

    ja de opwarming wordt stilletjes aan herkenbaar overal
    mooi gedaan Raymond,dit ruw landschap goed weergegeven ,mis wel wat scherpte in de verte ,wat was je exif Raymond vind hem niet in de foto

    Comment


    • #3
      Re: Wachten op sneeuw

      Ruw ruwer ruwst, dat was het eerste dat in me opkwam raymond. Ik denk dus dat ik hem ruw vind
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Wachten op sneeuw

        In de bergen is het al 30 jaar duidelijk dat er een ramp op ons af komt. Ganse noordwanden (sneeuw en ijs wanden) zijn verdwenen, gletchers zijn verschrompeld, bergwanden zakken in elkaar, permafrost is verdwenen zodat niks meer vast ligt en je constant dingen op je kop kan krijgen. Sommige gidsen willen niet meer gidsen vanaf augustus. Ik kom al bijna 30 jaar in de bergen, en alpinisten klagen/weten al van toen dat er iets helemaal verkeerd zit met het klimaat.

        Nu zie je half oktober op de mt blanc bijvoorbeeld dat de sneeuw weg is tot op bijna 4000m, op een paar gletchers na, die hun sneeuwaanvoer van hogerop krijgen. Maar ja de klimaatontkenners zijn net zo machtig als de sigarettenfabrikanten indertijd : neen, er is niks aan de hand...

        Soit, sorry, dit moest er even uit.


        Wat de foto mij ook zegt : als wandelaar ben ik altijd zo ver mogelijk weg gebleven van de skigebieden. Niet alleen wegens die storende elementen, maar ook omdat bulldozers er het landschap dikwijls onherkenbaar veranderd hebben en er een troosteloze woestijn van gemaakt hebben. Ik denk dat raymond dat hier goed vastgelegd heeft. troosteloos pover sneeuwtapijtje dat binnen de kortste keren weg zal zijn, wat roestige torens, en een hoop platgestreken stenen.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Wachten op sneeuw

          Niet zo mooi wat we als mens daar aanrichten ...
          Leerrijke plaat in een thema Milieu
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Wachten op sneeuw

            Om te skieën moeten we steeds verder trekken, mooie weergave van het gebrek aan!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Wachten op sneeuw

              De mooie zigzag in de compo was het eerste wat me direct opviel...Mooie Raymond..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Wachten op sneeuw

                Het eigenlijk niet zo mooie wel zeer goed weergegeven, het heeft iets troosteloos !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Wachten op sneeuw

                  Mooie foto !
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wachten op sneeuw

                    Koud, ruw en ongenaakbaar, dat is wat ik voel, en waarschijnlijk de bedoeling. Goed gedaan Raymond.
                    De linker mast van de skilift staat er wel heel zielig bij.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment

                    Working...
                    X