Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van nikon D700 naar D810?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van nikon D700 naar D810?

    Hallo ik heb al heel wat jaren een nikon D700. Hij bevalt goed, al vind ik de iso prestatie toch altijd weer erg tegenvallen. terwijl er toch gezegd word dat hij dit als full frame goed aan moet kunnen. En het geluid van de sluiter dit is vaak vooral in de natuur erg lastig of in omgeving zoals kerk, of stadhuis. want dan klinkt het lijkt wel nog veel harder.
    Nu zag ik een mooie aanbieding van een D810, maar vraag me af of ik daar echt mee vooruit ga, vooral dan wat betreft de iso prestatie bij weinig licht, En geluid.

    Wat is jullie idee, en wie heeft ervaring met deze overstap.

    Groet Hilda

  • #2
    Re: van nikon D700 naar D810?

    En het geluid van de sluiter dit is vaak vooral in de natuur erg lastig of in omgeving zoals kerk, of stadhuis. want dan klinkt het lijkt wel nog veel harder.
    Als het voor het geluid vd sluiter/spiegel is te doen dan kijk je best naar een systeemcamera.
    Een Sony A7RII lijkt me een waardig alternatief voor de D810. Van de spiegel heb je zowiezo geen last en de sluiter kan ook volledig elektronisch worden ingesteld. Enkel met flits heb je de mechanische sluiter nodig.
    Wil je snelle actie fotograferen dan is de A9 beter omdat die de sensor sneller kan uitlezen. Hierdoor heb je minder kans op vervorming vh beeld.
    Je kan tot 20fps halen en je hoort letterlijk niks tijdens het fotograferen en geen blackout in je zoeker.
    Last edited by alex606; 31 oktober 2017, 16:36.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: van nikon D700 naar D810?

      Een d8** serie camera heeft nog altijd een erg luide sluiter, en wil je in hoge iso goed vooruit gaan is een d750 een betere keus vind ik, die doet dat vlot een stop beter en de sluiter is stiller, de af module hiervan is iets beter maar kleiner in omvang tov beeld

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: van nikon D700 naar D810?

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Een d8** serie camera heeft nog altijd een erg luide sluiter
        De sluiter van de D810 is veel stiller en rustiger dan die van de D800(E). Klinkt ook veel mooier :-) Was 1 van de (vele) redenen waarom ik direct mijn D800 verving door een D810 toen ik die laatste eens kon gebruiken. Ik kwam van een D700 en die D800 sluiter was verschrikkelijk.

        Wat D810 hoge ISO prestaties betreft t.o.v. een D700: als je de beelden op 100% bekijkt is het iets beter maar als je (afgedrukte) beelden op dezelfde grootte bekijkt dan is de D810 merkelijk beter (die 36mp maskeren ruis en kleurruis).
        D750 is een terechte opmerking maar je moet aan die body zijn (ander gevoel en layout dan D700 / D8** reeks) en ook hier is bij dezelfde grootte van foto geen drastisch verschil in ISO prestaties t.o.v. D810.
        De beste Nikons wat hoge ISO betreft zijn D4, Df en D5. Niet alleen minder ruis maar ook betere kleuren op hoge ISO. Ik ben nog vaak verrast van de Df. Je moet wel aan deze body zijn en die heeft ook weer zijn nadelen... Hadden ze de Df (D4) sensor in een D700 body geplaatst, 't was voor velen de ideale opvolger van de D700 maar daar is al veel over geschreven ;-)

        Comment


        • #5
          Re: van nikon D700 naar D810?

          Er wordt ook veel zever verkocht over die hoge iso's. Wie eerlijk is, moet toegeven dat bij alle camera's vrij snel ruis optreedt, zeker in donkere omstandigheden (waarvoor heb je anders die hoge iso's nodig ?). En mij stoort dat mateloos. Is waarschijnlijk een afwijking van mezelf hoor, maar ik neem al die beweringen over 'bruikbaar tot iso xxx' met een dikke korrel zout. Want wat is 'bruikbaar' ? Voor iedereen verschillend zeker ?

          Comment


          • #6
            Re: van nikon D700 naar D810?

            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
            Er wordt ook veel zever verkocht over die hoge iso's. Wie eerlijk is, moet toegeven dat bij alle camera's vrij snel ruis optreedt, zeker in donkere omstandigheden
            Tja, dat is nu eenmaal een gegeven. De definitie van 'bruikbaar' is ook rekbaar. Ik heb als in donkere zalen dans gefotografeerd op iso tussen 6400 en 12800, dat zijn bruikbare foto's voor op het web, maar een print A3 ofzo, echt niet.
            Bij goed belichte onderwerpen kom je ook meer weg met een hogere ISO. Daarom vind ik soms de foto's met hogere ISO die gepushed zijn om die ISO te halen niet echt presentabel voor het kunnen van het toestel, maar er wordt vaak mee naar je kop gegooid bij het uitkomen van een nieuw toestel.

            Comment


            • #7
              Re: van nikon D700 naar D810?

              Misschien toch eens naar een Sony A7Rii kijken? Die komen nu redelijk wat op de markt en kun je helemaal stil gebruiken, met een vrij goede hoge iso.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: van nikon D700 naar D810?

                Hoe hard het geluid van een sluiter klinkt is relatief. Iedereen ziet je foto"s nemen in de kerk en stoort zich daarom niet aan een verwacht geluid. Er is natuurlijk verschil wanneer je aan continue opnamen begint tot de buffer vol zit.
                Bij overstap naar D800 heb ik door de hoge pixeldichtheid wel snellere sluitertijden dienen te gebruiken. Maar dat kan ook een gevolg zijn van mijn techniek en leeftijd.
                En overschakelen naar een ander merk, en bijhorende lenzen, omwille van het sluitergeluid? Alle lenzen van je D700 passen nog op een D8xx en vereissen dus geen bijkomende investering. Ik gebruik nog regelmating mijn 80-200 en 28-85 van mijn F100 met tevredenheid.
                mvg,
                Patric

                Comment


                • #9
                  Re: van nikon D700 naar D810?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Misschien toch eens naar een Sony A7Rii kijken? Die komen nu redelijk wat op de markt en kun je helemaal stil gebruiken, met een vrij goede hoge iso.
                  Ik volg maar wil je continu foto's trekken in stille mode dan moet je naar een A7RIII of A9 gaan. De A7RII kan enkel in single shot foto's nemen in stille mode. Met stille mode bedoel ik met gebruik van de elektronische sluiter.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: van nikon D700 naar D810?

                    Oke. Wat mij opvalt is dat heel veel dus de overstap maken naar een sony a7rII of zelfs al III. De laatste is kwa prijs voor mij wel heel hoog gegrepen dan kan ik ook overstappen naar een D850. Want het voordeel om in de nikon te blijven is toch het hebben van de nodige apparatuur. en een 500m lens op een a7r lijkt mij niet echt voegen dan is het hele evenwicht weg. Al met al denk ik dat ik het geheel nog eens goed in overweging moet nemen en ik begrijp dat ik met de overstap naar een 810 in ieder geval niet echt mijn gewenste doel bereik.

                    Een ieder bedankt voor de reactie en het mee denken.

                    Hilda

                    Comment


                    • #11
                      Re: van nikon D700 naar D810?

                      Hoi Hilda,

                      een 500 mm op een A7R I, II of III.. is een droom ver van huis...
                      Het lenzenaanbod van Sony is behoorlijk krap en daarnaast ook heel prijzig.
                      Het allergrootste nadeel van een Sony, behalve de peperdure A9 en iets minder dure A7RIII, is dat ze niet vocht en vuil bestendig zijn.
                      Er staan dramatische ervaringen op het Internet op dat gebied.
                      Mede omdat Sony in het eerste jaar van de A7RII wel vermeldde dat deze sealed was, maar was en is het niet.
                      Sony gaf daarom met garantieclaims ook niet thuis, gecorrodeerde schroefjes aan de onderzijde was al reden om een garantiegeval af te wijzen...
                      (voor een link daar naar toe zou ik weer moeten zoeken, vlgs. mij op Dpreview van een Australiër die aan zee woont...)
                      Ook andere merken geven niet thuis bij garantieclaims zodra er vochtcorrosie in het spel is, maar de betere, duurdere Nikon's en Canon's zijn wél sealed.
                      En kunnen behoorlijk wat hebben.
                      Mijn D750 heeft bier, watervalspray, zout vocht van zee en branding en enkele regenbuien achter de rug.
                      Plus één keer condens, reden: binnen te snel uit de tas gehaald bij strenge vorst buiten in winters Finland (300 km boven de poolcirkel).
                      M'n nog behoorlijk verse D850 is nog maagdelijk wat vocht betreft.

                      Comment


                      • #12
                        Re: van nikon D700 naar D810?

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi Hilda,

                        een 500 mm op een A7R I, II of III.. is een droom ver van huis...
                        Het lenzenaanbod van Sony is behoorlijk krap en daarnaast ook heel prijzig.
                        Het allergrootste nadeel van een Sony, behalve de peperdure A9 en iets minder dure A7RIII, is dat ze niet vocht en vuil bestendig zijn.
                        Er staan dramatische ervaringen op het Internet op dat gebied.
                        Mede omdat Sony in het eerste jaar van de A7RII wel vermeldde dat deze sealed was, maar was en is het niet.
                        Sony gaf daarom met garantieclaims ook niet thuis, gecorrodeerde schroefjes aan de onderzijde was al reden om een garantiegeval af te wijzen...
                        (voor een link daar naar toe zou ik weer moeten zoeken, vlgs. mij op Dpreview van een Australiër die aan zee woont...)
                        Ook andere merken geven niet thuis bij garantieclaims zodra er vochtcorrosie in het spel is, maar de betere, duurdere Nikon's en Canon's zijn wél sealed.
                        En kunnen behoorlijk wat hebben.
                        Mijn D750 heeft bier, watervalspray, zout vocht van zee en branding en enkele regenbuien achter de rug.
                        Plus één keer condens, reden: binnen te snel uit de tas gehaald bij strenge vorst buiten in winters Finland (300 km boven de poolcirkel).
                        M'n nog behoorlijk verse D850 is nog maagdelijk wat vocht betreft.
                        Adrie, waarom staan de #3 Sony A99 II #4 Sony A7R II #5 Sony A9 boven de #7 Nikon D5 op gebied van weather sealing?
                        Here you can find the list of Best Cameras with Weather Sealing, review their Pros and Cons and compare and decide which one is a better match to your needs.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: van nikon D700 naar D810?

                          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                          Hoi Hilda,

                          een 500 mm op een A7R I, II of III.. is een droom ver van huis...
                          Het lenzenaanbod van Sony is behoorlijk krap en daarnaast ook heel prijzig.
                          Het allergrootste nadeel van een Sony, behalve de peperdure A9 en iets minder dure A7RIII, is dat ze niet vocht en vuil bestendig zijn.
                          Er staan dramatische ervaringen op het Internet op dat gebied.
                          Mede omdat Sony in het eerste jaar van de A7RII wel vermeldde dat deze sealed was, maar was en is het niet.
                          Sony gaf daarom met garantieclaims ook niet thuis, gecorrodeerde schroefjes aan de onderzijde was al reden om een garantiegeval af te wijzen...
                          (voor een link daar naar toe zou ik weer moeten zoeken, vlgs. mij op Dpreview van een Australiër die aan zee woont...)
                          Ook andere merken geven niet thuis bij garantieclaims zodra er vochtcorrosie in het spel is, maar de betere, duurdere Nikon's en Canon's zijn wél sealed.
                          En kunnen behoorlijk wat hebben.
                          Mijn D750 heeft bier, watervalspray, zout vocht van zee en branding en enkele regenbuien achter de rug.
                          Plus één keer condens, reden: binnen te snel uit de tas gehaald bij strenge vorst buiten in winters Finland (300 km boven de poolcirkel).
                          M'n nog behoorlijk verse D850 is nog maagdelijk wat vocht betreft.
                          er zijn nochtans méér dan voldoende converters voor de a7r hoor, waardoor de voorraad aan glas quasi onbeperkt wordt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: van nikon D700 naar D810?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                            er zijn nochtans méér dan voldoende converters voor de a7r hoor, waardoor de voorraad aan glas quasi onbeperkt wordt.
                            En welke met welke lenzen werken even perfect als de native (Sony FE) lenzen...?

                            Comment


                            • #15
                              Re: van nikon D700 naar D810?

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              En welke met welke lenzen werken even perfect als de native (Sony FE) lenzen...?
                              die zullen allemaal perfect werken, al zal het zonder autofocus zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X