Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Passo carrabile

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Passo carrabile

    Update (beetje ruimer)







    Een beetje aan het experimenteren. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

    Dank voor het kijken.

    ps. "Passo carrabile" wil gewoon zeggen dat ze je auto laten wegslepen als je 'r parkeert.
    Last edited by philitalia; 31 oktober 2017, 09:45.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: Passo carrabile

    de belichting op het gebouw is heel goed ,maar wel spijtig van de overbelichting van de lamp , hier heb je eigenlijk weinig keuze of je moet 2 belichtingen maken en combineren , onderaan zou ik iets meer ruimte gelaten hebben onder de schaduw .
    een oud bakske die daar staat ,ik denk dat hij hem daar bewust geplaatst heeft zo van "neem hem maar mee "

    Comment


    • #3
      Re: Passo carrabile

      waarschijnlijk inderdaad net iets te veel uitgebrand om met wat zware lichtmaskers nog iets uit het licht te halen.
      maar de zijkant van de auto is met een lichtmasker wel degelijk net iets beter op te lichten, me dunkt.

      Het kleur van de muur op mijn overgesatureerde chrome is waanzinnig. Op firefox is het correcter, maar iets minder mooi.

      nachtopnames zijn supertof he.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Passo carrabile

        sfeervolle opname - die lamp beetje overbelicht ja - een keuze he - maar voor de rest heel knap
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Passo carrabile

          Lamp is wel wat overbelicht, maar ervan uitgaande dat je dit uit 1 belichting hebt gehaald vind ik het zeker een knap resultaat...De hooglichten iets opgeofferd, maar de schaduwdelen zijn meer dan prima belicht..
          Mooi oud straatje daar, en de auto past wel heel mooi in dit straatbeeld.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Passo carrabile

            Wél heel mooi Italië weergegeven: dat verweerde oker op de huizen (terracotta maar ook andere aardse tinten)
            En die oude bakken, ja die rijden en staan daar ook op de meest onmogelijke plaatsen.

            Comment


            • #7
              Re: Passo carrabile

              Dank voor de reacties.

              Jammer genoeg is deze inderdaad in 1 keer genomen (ik kon er geen statief in 't midden van de straat neerplanten) en aan de overbelichting van de lantaarn is niets te doen . Jammer genoeg is er in vele steden het zachte straatlicht vervangen door zuiniger stadionlicht (bij gebrek aan een beter woord dat niet in me opkomt).
              Ik heb gezien dat afhankelijk van de monitor het licht grijs werd door de hooglichten naar beneden te halen, dus in de update heb ik dat niet meer gedaan. 't Is toch uitgebrand.
              De schaduwen heb ik opzettelijk donkerder gemaakt om de sfeer te versterken. Een beetje donker en wat geheimzinnig, maar op mijn monitor is er toch nog detail te zien.

              Op suggestie van Bopatje wat meer ruimte onderaan gelaten,
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Passo carrabile

                Philip, ik merk weinig van 'natuur' en 'landschappen', sorry dat ik de enige ben die dat aankaart De foto op zich vind ik zeer geslaagd, goede sfeer en alledaags tafereel. De overbelichting van de straatlamp stoort mij geheel niet, eigen aan de sfeer !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Passo carrabile

                  De update is zeker een verbetering. Mooie fotografie. De rest is al gezegd.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Passo carrabile

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Philip, ik merk weinig van 'natuur' en 'landschappen', sorry dat ik de enige ben die dat aankaart
                    Je hebt 100% gelijk Raymond en ik hoop dat je me dit slippertje kunt vergeven . Dit is mijn favoriete hoekje en ik ben zo gewend om hier te posten dat mijn 2 nog actieve hersencellen op tilt zijn geslagen.
                    Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa
                    Mvg Philip

                    Comment


                    • #11
                      Re: Passo carrabile

                      jammer van de lamp maar voor de rest mooi gedaan met mooie kleuren.
                      Groetjes, Herman.
                      Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Passo carrabile

                        Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                        Je hebt 100% gelijk Raymond en ik hoop dat je me dit slippertje kunt vergeven . Dit is mijn favoriete hoekje en ik ben zo gewend om hier te posten dat mijn 2 nog actieve hersencellen op tilt zijn geslagen.
                        Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa
                        Jij hebt dus nog 2 actieve hersencellen, dat kunnen weinigen nog zeggen Een "slippertje" is altijd vatbaar voor herstel als we maar de moeite doen om elkaar te begrijpen ! Nogmaals : Goed straattafereel en nu eens zonder mensen. Een overstraling word al snel als overbelichting omschreven terwijl dat in bepaalde omstandigheden net bijdraagt tot de sfeer.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Passo carrabile

                          mooi.
                          perfect beeld uit een Italiaanse film van de jaren 50-60 ; maar daar is die 'oude' Fiat Mirafiori dan weer te jong voor.

                          Nieks tegen die felle lamp : verklaart dan ook de pikzwarte schaduwen onder de auto. Veel natuurlijker ( op foto) dan overal een beetje doortekening

                          Comment

                          Working...
                          X