Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe schuiframen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe schuiframen

    Bij mij thuis wil ik twee nieuwe schuiframen laten plaatsen ( pvc of alu ) dagmaat 3.00 x 2.25 .
    Heeft er iemand ervaring mee of suggesties wat te doen of te laten

    Grts
    Maurits

  • #2
    Re: Nieuwe schuiframen

    Ik heb hier ramen en deuren laten zetten door 3 verschillende firma's (verbouwing in fases); enkel van Belisol tevreden. Kost wat meer, dat wel.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe schuiframen

      Hier een paar jaar geleden alles laten vervangen door Schüco, en laten plaatsen door http://www.deboeverenzn.be/
      Zeer tevreden over werk en materiaal.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe schuiframen

        Blijkbaar moeten er her en der nogal wat (houten) ramen na x-aantal jaren vervangen worden.
        Die van ons zijn nog steeds als nieuw, maar wij kozen een goeie 40 jaar geleden voor ramen in afzelia en alle raamdorpels (onderdeel van het raam) in merbau.
        De schrijnwerker die het moest uitvoeren had dit nog nooit gehoord/gezien, maar 40 jaar later hebben we toch het bewijs van onze (goede) keuze .
        Wel wat kleine problemen met de merbau door het bloeden de eerste jaren, maar aangezien onze raamdorpels (vensterbanken) buiten in rode oventegels zijn uitgevoerd viel het "rode bloed" niet zo op.

        Er werden (en worden) veel te veel minderwaardige merantisoorten gebruikt, zelfs met spint en al. Maar wie er niks van kent dacht goed te zitten met meranti ramen.
        Jammer genoeg is het slechts de tijd die uitwijst of er goede of slechte meranti gebruikt werd... ttz. voor een niet kenner. Een kenner ziet het onmiddellijk als er spinthout gebruikt wordt.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe schuiframen

          Het is heel moeilijk om een aanbeveling te doen...
          Al verschillende firma's gehad... Belisol was nadien een probleem mee maar wel deftig opgelost achteraf...en goeie kwaliteit
          Kwadro ook goeie ervaringen mee...

          Zorg ervoor dat je zeker een goed (erkend) profiel hebt... De laatste die ik had was Kusters en trekt op niets... zowel ramen als schuifdeur en deuren is om te huilen en de naservice is nog erger... De kunnen beter hun naam hernoemen naar KustZers...
          Die hun profiel was ook Salamander ofzoiets...zegt genoeg...

          Maar zelfs met een goed profiel moet je nog goeie plaatsers hebben en dat is bij elke firma een gok...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe schuiframen

            De ramen die ik wil vervangen zijn wel Pvc-schuiframen van Schuco ; type schuif-kipraam . van ééntje reeds het openings / scharnier mechanisme vervangen, zonder goed resultaat , blijkbaar zijn de ramen te groot om dit mechanisme perfekt te laten werken aangezien er nog een derde kleinere schuifraam is en dat werkt eersteklasse.
            Nu zou ik geen schuif/kip raam meer nemen maar gewone klassieke schuiframen.
            Hoe was dat spreekwoord weer over die ezel & die steen ?

            Grts
            Maurits

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe schuiframen

              Van welke streek ben je?

              Ik heb heel goede ervaring met Allmetal uit Willebroek.
              Klein bedrijf, en ze werken met Reynaers profielen.
              Topservice en topplaatsing.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe schuiframen

                Hey juppekes

                Een dikjaar geleden heb ik bij ons thuis ramen, schuifraam en voordeuren in pvc laten steken door de firma Lesage.

                Zeer tevreden over, en goede service.

                Ze hebben hun werkplaats in Diksmuide, maar er is ook een toonzaal in Oostende.

                Zij werken met profielen van Profel.

                Schuifraam hebben we wel gekozen voor het type met verzonken onderdorpel.
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe schuiframen

                  Meeste raamleveranciers kopen hun profielen bij de zelfde fabrikant, dit zijn er maar een paar en leveren verschillende soorten profielen Vooral letten op sloten en scharnieren. Eerste jaren allemaal goed, pas na langdurig gebruik komen de problemen, of blijkt dat je deze niet maar kan bijregelen/vervangen (bij de goedkope), Zelf goede ervaring met verona, verschillende verkooppunten in België en hoofdbureau ergens in de Kempen geloof ik. Vraag ook altijd eens naar referenties en ga eens bij deze mensen praten , liefst waar ze al een jaar of 10 geleden geplaatst zijn. Duur is zeker niet altijd beter. Goedkoop is zeker altijd ondermaats Goede middenmoot kiezen bij betrouwbare leverancier. Laat je ook niet vangen door mooie/goede verkopers of onder druk zetten dat als je nu tekent je x % korting krijgt, die krijg je 4 weken later ook nog altijd succes en neem je tijd

                  Comment

                  Working...
                  X