Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donan Castle - Volgende morgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Donan Castle - Volgende morgen

    Daags na het verlichte kasteel weer vroeg uit de veren, om het kasteel van de meer bekende kant te fotograferen.
    Om het net wat anders proberen te doen , heb ik de rotsen "meegenomen". Met vloed kan dat, anders zijn ze te aanwezig.
    Dit is nl. een getijde Loch. De Loch (achter het kasteel) staat in rechtstreekse verbinding met de oceaan, richting Skye.
    De donkere wolken zijn de voorbode van superslecht weer. Er zou die dag 60 mm regen vallen.
    Voor de vogelliefhebbers : We zagen daar ook een prachtige Visarend !

    Donan Castle - De volgende morgen.



    Omdat de prachtige structuur van het kasteel op de 1024 versie niet goed te zien is, een 1600-pix versie (2x klikken)

    Alvast bedankt voor het kijken.

    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Donan Castle - Volgende morgen

    Even doorklikken en dan is hij nog mooier.
    Tja, ik kan hier alleen maar zeggen dat ik dit zonder meer heel mooi vind. Het rotweer was misschien een dumper op de vakantie, maar past perfect bij het kasteel en heeft een hele sfeervolle foto opgeleverd.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: Donan Castle - Volgende morgen

      mooi afgewerkte opname van dit tiepisch schotse tafereeltje. klasse.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Donan Castle - Volgende morgen

        Het licht was die ochtend eigenlijk wel heel bijzonder mooi...Het zonnetje scheen niet, maar toch een bepaalde lichtinval op het kasteel wat hem heel mooi los laat komen van de achtergrond...Erg mooi, ook compo kijkt lekker weg met die rotsen in de voorgrond en het bruggetje als inleiding..

        Om maar even voor mijn vader te spreken over het "rotweer"
        Die dag hebben we inderdaad niet veel kunnen fotograferen voor de rest, maar de 60mm regenval heeft er wel voor gezorgd dat de dag erna de watervallen ineens een stuk spectaculairder waren, zo heeft ieder nadeel weer zijn voordeel..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Donan Castle - Volgende morgen

          Het licht vind ik hier ook mooi. Voordeel van Schotland vind ik die soms plotse weersveranderingen. Lichtspel en Schotland gaan samen.
          Prachtig kasteel.
          wat is dat blauwe ding aan het einde van de brug?

          Comment


          • #6
            Re: Donan Castle - Volgende morgen

            Bedankt voor het kijken en mooie complimenten.

            Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
            Het licht vind ik hier ook mooi. Voordeel van Schotland vind ik die soms plotse weersveranderingen. Lichtspel en Schotland gaan samen.
            Prachtig kasteel.
            wat is dat blauwe ding aan het einde van de brug?
            Dat is een kanon. De kleur knalt wel een beetje, maar bij een kasteel mag er m.i. wel een staan.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Donan Castle - Volgende morgen

              Je hebt het onderwerp zowat van alle kanten beschoten Johan en er is nog geen verwoesting te merken, wat die moderne wapens allemaal toch kunnen hé !
              Mooie foto, typisch Schots voor ons
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Donan Castle - Volgende morgen

                hele mooie - mag op een postkaartje
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Donan Castle - Volgende morgen

                  Zeer mooi natuurlijk weergegeven, met echt Schots weer en al erbij. En als het de hele dag pijpenstelen regent kun je ook nog een whisky stokerij gaan bezoeken (en proeven ook natuurlijk).
                  grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Donan Castle - Volgende morgen

                    De sfeer zit er goed in, of ik stel me Schotland altijd zo voor, killig, koud en nat.
                    Brug en kasteel komen goed tot hun recht met deze "triestige" achtergrond.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Donan Castle - Volgende morgen

                      Knap. En zoals LG hier voor schrijft, die "triestige" lucht hoort bij Schotland, Ierland enz.
                      Triestige luchten, zoals in deze foto, zijn soms heel fotogeniek .

                      Comment

                      Working...
                      X