Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Serpent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Serpent


    ?? ??
    Groetjes,
    Xavier
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

  • #2
    Re: Serpent

    Ik zie dit als een beeld met veel potentie, zeker een gaaf abstract beeld zo vanuit de hoogte..
    Paar dingetjes die ik nog wat zou aanpassen:
    * Foto oogt tikkeltje flets, stuk meer contrast erin stoppen en dit is opgelost.
    * Mag ook wel tikkeltje meer naverscherping hebben.
    * Weet niet hoe je tegen kaders aan kijkt, maar dit soort beetje abstracte beelden zeker in het vierkant vind ik altijd veel sterker overkomen met een kader eromheen.
    Heb hem zelf eens binnengehaald, en DIT zou een beetje mijn idee zijn.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Serpent

      Het groen hangt als het ware over de foto doch kan bewust zijn !? Als sfeer weet ik deze zeker te waarderen alsook de beeldvulling en de originaliteit Geef mij maar de foto van Xavier vanwege zijn zachtheid.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Serpent

        Interessante foto, maar ik vind er wel veel opstaan (zo met dat kleurverloop) om er -voor mij- uit te knallen. Ik zou er zelf misschien 3 van maken door de foto op te delen. Dan zitten de beelden voor mij ook in een vierkant:

        De rivier volgend naar beneden: vierkant "boven - midden";
        vierkant "midden - rechts";
        vierkant "links midden - onder".

        In het nabewerken zou ik dan de kleur over de serie gelijk trekken, die ik nu toch wel een beetje flets vind aan de bovenkant.
        De onderkant vind ik het prettigst qua groen.


        Zeker mee doorgaan.
        Tijdens je vakantie gemaakt?
        Ga dan meer op vakantie, goed idee, hè?

        Vriendelijke groet,
        Ruud

        Comment


        • #5
          Re: Serpent

          mooie kader, jos.

          interessant idee, yes sir.


          uit (klein) vliegtuig getrokken ? Of uit zo'n huis dat aan balonnen hangt (zoals in de fillem) ?
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Serpent

            Bedankt allemaal voor de tips and tricks. Nu nog een beetje tijd vinden.
            Dit is idd uit een klein vliegtuig getrokken (dus geen ruiten in optisch glas en mikken tussen de vlekken...).
            We zeggen ergens in het midden van Afrika, waar ik nu en dan naartoe ga met veel plezier voor mijn werk.
            Groetjes,
            Xavier
            Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
            Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
            Laat de commentaren maar komen.

            Comment


            • #7
              Re: Serpent

              Spectaculaire foto.
              Is voor mij ietwat flets naar de linker bovenhoek (rest vind ik genoeg contrast hebben) maar wetende dat hij vanop serieuze hoogte door een vliegtuigraampje is genomen is dat misschien wel onvermijdelijk.

              Comment

              Working...
              X