Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet genormaliseerd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Niet genormaliseerd...




    ... formaat van onderstaande foto.
    Sluisdeur van het niet meer in gebruik zijnde SAS3.
    Helaas hing die stomme ketting ferm in de weg.
    Ook niet te doen om die behoorlijk te laten verdwijnen.





    Bedankt voor het kijken.
    En nu nemen we voor een tijdje afscheid.




    Last edited by Red Falcon; 27 oktober 2017, 15:21.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Niet genormaliseerd...

    Ketting stoort mij niet, in tegendeel, heeft hetzelfde blauw als de reling hogerop en maakt zo imo een mooie link.
    Zou wel een stuk vd lucht croppen zodat die kabels niet te zien zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Niet genormaliseerd...

      Heb net hetzelfde idee als mijn voorganger ivm de kettingen, maar ook vooral met de lucht.
      Hier kan je gerust een stukje blauw croppen volgens mij... dan benader je een beetje meer het 'genormaliseerde'.
      Al hoeft dit laatste niet voor mij, ik heb me nog nooit laten leiden door een standaard formaat als het niet standaard beter oogt.

      Comment


      • #4
        Re: Niet genormaliseerd...

        Kabels weggewerkt.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Niet genormaliseerd...

          Mooi lijnenspel en kleuren.
          Of er lucht af moet kan ik moeilijk beoordelen, omdat ik de foto moet scrollen om de hele hoogte te zien.
          Maar het is zeker een mogelijkheid. Vooral omdat de foto erg "slank"is.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Niet genormaliseerd...

            Ik was eerst zinnens die nog smaller te plaatsen Johan.
            Die kettingen stoorden mij wel enigszins maar als die ging knippen dan was ik die bloembak kwijt.
            Dat mooie rood (eh Red Falcon) wou ik dus zeker niet kwijt.
            En dus die titel "Niet genormaliseerd"? Enfin ja, ik heb hier vroeger nog smallere foto's zien passeren, die werden dan aanzien als bladwijzer voor in een boek te steken.
            Nu het wat kouder aan het worden is zal fotografie op een heel laag pitje draaien vrees want ik hou niet van koude dagen.
            Misschien dat de mist periode weer inspireert?
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Niet genormaliseerd...

              De compo zit goed, al mag er misschien wat van de lucht af.
              Mooi strijklicht op dat moment .

              Een geslaagde opname.

              Mvg.,
              Smets84.

              Comment


              • #8
                Re: Niet genormaliseerd...

                Wat me direct opviel was de mooie zigzag van onder naar boven die dan uitkomt bij de voor mij het mooiste aandachts punt in de foto de pracht gekleurde boom...Zowiezo zijn de kleuren en het licht fraai in deze foto..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Niet genormaliseerd...

                  Ik vind dit heel mooi ! Het formaat is anders, maar stoort me niet.

                  Het is wel toevallig dat ik deze week wat aan het experimenteren was met formaten en me begon af te vragen waarom er geen 16/9 of panorama foto's hier te zien zijn in portretstand ... en nu doe jij dit
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niet genormaliseerd...

                    formaat is prima voor me. Ik zie zo een tentoonstelling voor me van muurdoeken 5m op 1m50, zou indrukwekkend zijn.

                    Hier valt mij vooral het prachtige gecontroleerde gedoessige licht op, en de zigzagcompo zoals hoger gemeld.

                    Te veel lucht ? tja, als je er een stuk van af doet, wordt de foto volgens mij veel klassieker en dus minder interessant. Dus zeker laten.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment

                    Working...
                    X