Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

    Binnenkort bestel ik de eerste gsm voor de 10e verjaardag van onze dochter.
    Het probleem is dat ze niet meteen zal bellen en voorlopig thuis enkel voor wifi gebruiken.
    Zijn de prepaid kaarten volledig afgeschaft met die terrorismewet ?

    Moesten we nu bij Mobile Vikings bvb €10 betalen, wat gebeurt er met de belwaarde als je dit niet gebruikt na 1 maand, blijft dit gans het jaar door op de kaart staan of moet er elke maand €10 betaald worden ?
    Kunnen wij bvb 1x €10 betalen voor een simkaart en dat dig gans het jaar gewoon erop blijft als dit niet gebruikt wordt ?

  • #2
    Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Zijn de prepaid kaarten volledig afgeschaft met die terrorismewet ?
    De anonieme kaarten zijn verboden, men moet ze registreren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      De anonieme kaarten zijn verboden, men moet ze registreren.
      Anoniem bestaat niet meer, maar prepaid toch nog wel ?????
      Bij MV kun je kiezen: nadruk op bellen of op surfen.

      Ik dacht dat de belwaarde 6 maand geldig blijft.

      Is ze dan niet beter met een tabletje als ze enkel wifi gebruikt ? ( hebben ze écht al een gsm nodig op 10 )
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

        Prepaid bestaat nog steeds maar nu moet je wel registreren op naam sinds de nieuwe wet. Ik vind dat niet zo onlogisch.

        Zelf gebruik ik een prepaid kaartje van Scarlet wat mij 10 euro kost en is geldig voor 6 maand. Bij herladen neem je het resterend credit mee.
        Je betaalt 10 cent per minuut naar alle netwerken en 4 cent per sms wat scherpe prijzen zijn in de gsm markt.
        Wat de prijzen zijn voor mobiel data weet ik niet want dat gebruik ik niet.

        Comment


        • #5
          1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Anoniem bestaat niet meer, maar prepaid toch nog wel ?????
          Dat is toch wat ik schreef, dat je ze moet registreren?
          Toch nergens geschreven dat prepaid niet meer bestaat?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

            Verkeerd knopke gedrukt (slaap tekort - ik doelde op wat de TS dacht...

            Mijn echtgenote heeft zo'n MV prepaid - en zij doet daar héél lang mee omdat zij op haar werk al geen gsm nodig heeft, en daarnaast erg weinig belt. We laden die kaart dan ook maar enkele keer per jaar op. Dus als antwoord op de Ts: ja dat kan.

            Maar....je hebt maar 1 maand internet, wil je daarna nog verder kunnen surfen, moet je opnieuw opladen of gaat het van je belwaarde af, en dat gaat wel pijlsnel.

            Dus in principe zal de dochter wel thuis via wifi kunnen surfen, maar als ze dat elders na 1 maand ( op een plek waar ze niet op de wifi kan) nog wil blijven doen, zal haar belwaarde snel zakken en zal je uiteindelijk toch weer willen / moeten opladen.

            Anderzijds: de jeugd weet supergoed waar in een stad alle free WiFi hotspots te vinden zijn
            Last edited by Alfa Centauri; 27 oktober 2017, 05:16.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

              Orange heeft ook nog prepaid. Belwaarde 1 jaar geldig.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                Als ze niet moet bellen, en enkel wifi gebruikt, waarom dan geen tablet?

                Comment


                • #9
                  Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Als ze niet moet bellen, en enkel wifi gebruikt, waarom dan geen tablet?
                  Met een smartphone is zij dan wel bereikbaar indien nodig. Als het enkel voor thuisgebruik en via Wifi is heeft ze inderdaad meer aan een kleine tablet.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                    Ik heb momenteel Jim mobile. Sim kaartje koste €15 maar dat is tevens de belwaarde die 1 jaar geldig is. Omdat dit als "herladen" telt had ik ook 500MB data, SMS-en, belminuten gratis die 1 maand geldig waren. Daarna activeer ik elke maand €5 voor 1GB data (1 maand geldig). Na 4 maanden is die €15 op en herlaad ik online weer €15 waarbij ik 1GB data, SMS-en en belminuten krijg die een maand geldig zijn enz...
                    Hoeveel SMS-en en belminuten weet ik niet (zie website) omdat het kaartje in een Mifi (mobiele hotspot) zit en enkel voor data dient. In mijn geval kost het dus €45/jaar (eigenlijk langer want een nieuw datapakket activeer ik daags voor ik denk data nodig te hebben en dan zit er meestal wat tijd tussen het vervallen van de bundel en het activeren van de volgende).

                    Vooral belangrijk, beltegoed blijft meestal 1 jaar geldig (MV= 6 maanden?), bundels 30 dagen.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                      Waarom neem je niet 'Betalen volgens verbruik' bij Telenet (en wellicht ook bij andere providers) ?
                      Is er geen verbruik, dan betaal je niks.
                      En je kan op alles en nog wat limieten instellen.
                      Last edited by Guest17; 28 oktober 2017, 10:07. Reden: betalen volgens verbruik natuurlijk, en niet bellen volgens verbruik

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                        Bedankt, ze heeft al een kleine wifi tablet, maar geen 4G.
                        Anders kan ze in de auto of op reis,... ook eens op internet als er geen of slechte wifi verbinding is op sommige locaties...

                        Comment


                        • #13
                          1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                          Bedankt, ze heeft al een kleine wifi tablet, maar geen 4G.
                          Anders kan ze in de auto of op reis,... ook eens op internet als er geen of slechte wifi verbinding is op sommige locaties...
                          Dan kan je evengoed je eigen verbinding even delen als hotspot.
                          Of gaat ze alleen op reis?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Waarom neem je niet 'Bellen volgens verbruik' bij Telenet (en wellicht ook bij andere providers) ?
                            Is er geen verbruik, dan betaal je niks.
                            En je kan op alles en nog wat limieten instellen.
                            'Bellen volgens verbruik' dat gebruik ik ook, mobiel data betaal ik ook alleen maar voor wat ik gebruik en dat is uiterst zelden, thuis gebruik ik wifi, en onder weg alleen indien echt nodig en dat is zelden.
                            mijn kleindochter heeft ook een afdankertje gekregen van haar ma, daar zit geen kaartje meer in maar is perfect bruikbaar met wifi.
                            D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                            https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                            Grt. Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1e GSM : prepaid volledig afgeschaft ? geen vaste abonnementsprijs mogelijk ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
                              'Bellen volgens verbruik' dat gebruik ik ook
                              Dat is inderdaad goed als men heel weinig belt ... wel niet vergeten om minstens 1 keer per 2 maand te bellen of bye bye de activatie van de SIM-kaart bij Telenet.
                              Naar de mailbox bellen is ook al goed.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X