Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina AT-X PRO 80-200mm f:2.8 telelens voor SONY

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina AT-X PRO 80-200mm f:2.8 telelens voor SONY

    Hoi

    ik kan 2de hands een Tokina AT-X PRO 80-200mm f:2.8 telelens voor SONY overkopen de lens ziet eruit als nieuw maar ben benieuwd naar de scherpte en de bokeh van deze Lens.
    Want ik heb ook een beercan 70-200 f/2.8-F/3.5 dus ik wil de tokina aanschaffen als hij beter is dan die beercan uiteraard

    graag jullie reacties

    Dave

  • #2
    Re: Tokina AT-X PRO 80-200mm f:2.8 telelens voor SONY

    Een beercan is F4 - en je kan er behoorlijk dicht mee naderen - mogelijks ga je je mispakken met de 80-200 van Tokina - zoek het dus op.
    De Tokina staat beschreven op de lensdatabank onder Dyxum.com - en ik zou aanraden om wat beelden online op te zoeken die met de Tokina geschoten zijn. Tokina lenzen zijn meestal degelijk van bouw - deze zal zeker ook mechanisch zijn (geen ingbouwde motor).
    Als't kan zou ik toch opteren om op zoek te gaan naar een Sony 70-200 met SSM motor. 't kost veel meer - maar wat belangrijk is met zo'n zooms is de minimale scherpstel-afstand. Bij oudere ontwerpen (zoals de 80-200HS van minolta ga je daar last van hebben - daar is't 2m - en ik spreek uit ervaring - magnifieke lens tot je speelgoedtreintjes wil gaan fotograferen - da's net iets vaker van dichtbij en dan mis je dat - idem voor bloemekes en paddo's).
    Wat is beter dan de beercan? Beter op F4, of wil je razend-scherp op f2.8 - dan ga je moeten geld uitgeven aan recentere en dus duurdere ontwerpen. De recentere ontwerpen tamron, Sigma en Sony's zullen wel wat beter zijn denk ik dan, maar ook duurder (let op Tamron heeft 2 70-200's de goedkopere is een degelijke lens, maar niet te vergelijken met de duurdere variant die een stukje beter zou moeten zijn). Wil u razendsnel en een redelijk bokeh - dan is de witte HS van minolta 80-200 misschien meer uw ding. Tegenwoordig tussen 800-1000€ te koop. Dat lenske weegt wel wat en is mechanisch - dus geen La-ea3 maar wel met de LA-ea4 voor de e-mounts! (moet u rekening mee houden, meen ik).
    Wat voor mij een goeie lens is - kan voor u iets zijn waarmee u alleen maar wil gaan kegelen. Dat is dus subjectief.
    U kan op heel wat sites zoeken naar beelden gemaakt met deze lenzen - vergelijk, meer kan ik daar niet over zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: Tokina AT-X PRO 80-200mm f:2.8 telelens voor SONY

      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Een beercan is F4 - en je kan er behoorlijk dicht mee naderen.

      Er is een Sigma 75-200 F2.8-3.5. Dus grote kans dat de TS een F2.8-3.5 lens heeft. Maar dan niet de orginele beercan. Maar ergens verwacht ik dat de Tokina lens dicht gestopt beter gaat presteren, ik ben erg benieuwd in hoeverre de fotokwaliteit gaat verbeteren met de Tokina tov van de huidige lens.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment

      Working...
      X