Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staring at the stars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Staring at the stars

    Alweer ééntje uit 2014 op 3400 meter hoogte op Hehuan Mountain in Taiwan.
    Heb de Taiwanees op de foto een beetje op weg geholpen met zijn instellingen voor sterrenfotografie.
    Ik heb toen een foto van hem gemaakt starend naar de melkweg en deze later nog naar hem toegestuurd, hij was er erg blij mee.

    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Staring at the stars

    Mooi Jos, al trekt die persoon wel heel veel aandacht door het licht dat op z'n gezicht schijnt
    Het verwondert mij evenwel dat je de Melkweg toch zo moeilijk ziet op deze hoogte, zal natuurlijk ook wel met bewerking te maken hebben
    Ik heb er deze zomer eentje gemaakt in het zuiden van Frankrijk, laat ik nog wel eens zien

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Staring at the stars

      Fantastisch dat je dit kan vastleggen. Maar ik ben het wel eens met mijn voorganger ivm het gezicht dat met veel aandacht gaat lopen.
      Zonder persoon er op zou deze denk ik veel beter zijn.
      Moet ik ook eens proberen dit straks op La Palma in het voorjaar, naar het schijnt zie daar ook heel goed de melkweg.
      Maar ik rij niet graag over die kronkelende bergwegen in het donker.

      Comment


      • #4
        Re: Staring at the stars

        De persoon is al gezegd ... de hemel vol sterren heb je wel prachtig vastgelegd ! Knap.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Staring at the stars

          Bedankt voor de fijne reacties..
          Zonder persoon had ik al eens gepost hier, zelf vind ik die zeker ook wel beter, ook de melkweg komt hier beter uit....Klikkerdeklik
          Vond het wel leuk met deze man erbij kijkend naar de hemel.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Fantastisch dat je dit kan vastleggen. Maar ik ben het wel eens met mijn voorganger ivm het gezicht dat met veel aandacht gaat lopen.
          Zonder persoon er op zou deze denk ik veel beter zijn.
          Moet ik ook eens proberen dit straks op La Palma in het voorjaar, naar het schijnt zie daar ook heel goed de melkweg.
          Maar ik rij niet graag over die kronkelende bergwegen in het donker.
          Op La Palma heb ik ook de melkweg gefotografeerd vanaf Roque de los Muchachos, inderdaad daar wel top, bijna geen lichtvervuiling.
          Wel rekening houden met de maan, ik had toen een bijna volle maan. Het landschap licht wel mooi op, maar de melkweg is stukken minder duidelijk te zien, heb hem nog even opgezocht....KLIK
          Kwa rijden valt het wel mee hoor, de weg is redelijk breed, gewoon rustig aan doen en je bent met 30 min weer beneden.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Staring at the stars

            Ik ga me niet over de melkweg uitlaten, want daar heb ik 0.0 ervaring mee/ verstand van.
            Als ik de persoon wegdenk, blijft er echter niet veel over. De opmerking over het gezicht kan ik wel helemaal volgen.
            Waarschijnlijk was het beter geweest als de persoon met zijn rug naar je toe had gestaan. Maar dat is een beetje raar om te vragen, denk ik.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Staring at the stars

              tiens, mijn commentaar getiept maar niet doorgestuurd precies.

              Ik herinner me die oude foto's, begeesterend was dat.
              Deze vind ik kwa combi van de beeldelementen wat minder voor mensen die de persoon niet kennen, of het moment niet beleefd hebben.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Staring at the stars

                Mooie foto en fijne verlichte Chinees.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Staring at the stars

                  Made in Taiwan
                  Combinatie van verschillende sluitertijden wellicht ?
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Staring at the stars

                    Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                    Bedankt voor de fijne reacties..
                    Zonder persoon had ik al eens gepost hier, zelf vind ik die zeker ook wel beter, ook de melkweg komt hier beter uit....Klikkerdeklik
                    Vond het wel leuk met deze man erbij kijkend naar de hemel.



                    Op La Palma heb ik ook de melkweg gefotografeerd vanaf Roque de los Muchachos, inderdaad daar wel top, bijna geen lichtvervuiling.
                    Wel rekening houden met de maan, ik had toen een bijna volle maan. Het landschap licht wel mooi op, maar de melkweg is stukken minder duidelijk te zien, heb hem nog even opgezocht....KLIK
                    Kwa rijden valt het wel mee hoor, de weg is redelijk breed, gewoon rustig aan doen en je bent met 30 min weer beneden.
                    Weet ik wel Jos, we zijn ondertussen reeds vijf keer op La Palma geweest en de zesde keer komt er aan begin volgend jaar.
                    Die weg van uit de hoofdstad naar de Roque en terug naar beneden naar de oostkust doen wij tijdens elk verblijf wel een paar keer omdat de rit/landschap zo mooi is
                    Maar dan altijd overdag. De weg is wel breed genoeg, maar 's nachts, die honderden bochten, en niet verlicht... dat laat ik liever aan anderen over hoor.
                    Je heb wel een mooie mirador na een tiental minuten rijden van uit de hoofdstad, maar daar heb je dan nogal wat lichtvervuiling van Santa Cruz.
                    Misschien moet ik in februari toch eens mijn stoute schoenen aantrekken .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Staring at the stars

                      Toch een goeie foto hoor.
                      Geeft mij goesting om mij daar ook eens aan te wagen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Staring at the stars

                        Bedankt nog voor de nagekomen reacties..

                        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                        Made in Taiwan
                        Combinatie van verschillende sluitertijden wellicht ?
                        Peter
                        1 belichting Peter, belichting is 30 seconden, maar heb hem na 2 seconden alweer uit het beeld laten lopen, en heel kort met een zaklamp even belicht.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X