Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Lakes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The Lakes

    Het laatste jaar heb ik heel weinig tijd gehad om te fotograferen en als er eens tijd was om te fotograferen dan liet de nabewerking op zich wachten. Vandaag heb ik mij toch eens aan een foto van vorige zomer gezet.
    Een ontmoeting met het symbool van het Engelse Lake District, een Herdwick schaap.

    Aangepast (kleurzweem uit wolken en wat bijgesneden om het lichte deel uit de wolken weg te halen.):

    Oorspronkelijk:
    Last edited by jeroenaerts; 26 oktober 2017, 08:03.

  • #2
    Re: The Lakes

    Knappe opname hoor met een zeer mooie compo en zonder schaap ook heel mooi
    Het kronkelend stroompje leidt je echt de diepte in
    De lucht heeft wel last van een lichte groenzweem, makkelijk op te lossen uiteraard

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: The Lakes

      Dat schaap staat daar wel echt op een hele mooie manier, en dan ook op een sterk punt in de foto..
      Het kronkeldende riviertje geeft inderdaad veel extra diepte, mooi.

      Inderdaad een groenzweem over de foto, zie het zelfs in het wit van de schapenkop, maar zoals Sieg zegt is dit makkelijk op te lossen.
      Ik zou misschien zelf overwegen om te croppen tot net onder het lichtste deel bovenin de lucht, dat lichte deel vraagt nu redelijk wat aandacht.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: The Lakes

        Mooie compo, mooi licht (maar inderdaad lichte kleurzweem, maar dat is vlug verholpen).
        Wat mij echter een beetje stoort is het schaap, het staat wel terecht op de foto en geeft de foto extra diepte, maar ik heb de indruk dat je dat dier een aparte bewerking hebt gegeven waardoor het nogal "zwaar" overkomt.

        Comment


        • #5
          Re: The Lakes

          Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
          Mooie compo, mooi licht (maar inderdaad lichte kleurzweem, maar dat is vlug verholpen).
          Wat mij echter een beetje stoort is het schaap, het staat wel terecht op de foto en geeft de foto extra diepte, maar ik heb de indruk dat je dat dier een aparte bewerking hebt gegeven waardoor het nogal "zwaar" overkomt.
          Ben dezelfde mening toegedaan. In deze context zou het landschap zonder schaap ook nog best interessant kunnen zijn !
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: The Lakes

            Het schaap is voor mij een leuke aandachtstrekker in dit prachtige landschap. Zweempje wegwerken en hooglichten een beetje naar beneden zodat de felle witte vlek in de lucht afzwakt en de kop van het schaap wat meer doortekening heeft; en da's dan helemaal af voor mij .
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: The Lakes

              Aangepast

              Comment


              • #8
                Re: The Lakes

                Voor mij is de up prima .

                Comment


                • #9
                  Re: The Lakes

                  ik vind het een toffe grappige foto.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Lakes

                    Update helemaal prima nu hoor..
                    Ook het feit dat het lichte stuk bovenin nu minder opvalt is beter, aandacht gaat nu volledig naar het schaap en het mooie landschap.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Lakes

                      Mooie foto !
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Lakes

                        Prachtig hoe het (mooie) schaap ,en waar hij/zij op staat voor zo'n mooie diepte zorgen.
                        Het fraai slingerende watertje is ook erg mooi. Heerlijk detail is het heuveltje , helemaal in de verte.
                        De update is zeker de betere !
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Lakes

                          Mooie foto, je "model" zorgt voor een fijne diepte. Ben er afgelopen lente geweest en heb ook enkele foto's met die beesten kunnen maken, maar nergens met zo'n fijn vergezicht, helaas.
                          (Ik ga toch even kijken of ik er ook eentje kan vinden om te posten, je hebt me geïnspireerd ;-))

                          Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
                          Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Lakes

                            Mooi beeld. Het schaap staat erbij alsof het er echt niet kan aan doen.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Lakes

                              Knap beeld met enorme diepte,
                              En het schaap zag dat je het goed deed
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X