Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitlezen oude HD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitlezen oude HD

    Met dit regenachtig weer,mijn bureau wat aan het opkuisen.
    Kom ik een oude HD tegen:Caviar 22000 MDL AC-22000-00LA,CCC:AA 1NOV 97 dcm:ASABBJLHOCAS
    drive parameters 3876 cyl,16 heads,63 spt 2000.3 MB
    Ik ben benieuwd wat er daar nog opstaat,maar is dit nog eenvoudig in te lezen ??
    Toen ik dit vroeg in mijn PC-winkel,was de infrastructuur daar niet aanwezig.Als ik vroeger iets vroeg over een SCSI-poort,hoorden ze het ook al donderen in Keulen.
    Zullen nu gedacht hebben;daar is hij weeral met zijn ouwe brol.
    Deze HD werd vroeger vervangen om groter geheugen te hebben.
    Is dit eenvoudig in te lezen of niet.
    Ik weet niet wat er nog opstaat,ook niet direct belangrijk.
    Zal toen onder Win 95 of eventueel onder 98 gedraaid hebben.

  • #2
    Re: uitlezen oude HD

    Dit is een Western Digital en normaal nog inbouwbaar en bruikbaar. Of ze snel zal zijn is andere koek.
    Is wel geen SATA maar IDE, en de voedingskabel zal ook wel een grotere verbindingskop hebben
    Converter tussen IDE en SATA en inbouwen die zaak
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: uitlezen oude HD

      Als het enkel is om die uit te lezen kan je ook een usb naar ide/sata dongle kopen of lenen. Altijd handig.

      Comment


      • #4
        Re: uitlezen oude HD

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Als het enkel is om die uit te lezen kan je ook een usb naar ide/sata dongle kopen of lenen. Altijd handig.
        Ook mijn gedacht. Ik zou gaan voor eentje die allerhande harddisk ondersteund.
        Mocht je een Linux Live cd nemen, dan heb je grotere kans dat je hem makkelijker kan uitlezen. Oei, zit er wel een cd/dvd speler in. ook dit is ouderwets heb ik me laten vertellen, neem dan een USB stick
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment

        Working...
        X