Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

C130 take off

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] C130 take off




    C130 take off Kleine Brogel





    UPDATE iets aangepaste verscherping



    Grtz
    Gert
    Last edited by pre; 28 oktober 2017, 16:20. Reden: Update
    Feedback is the breakfast of the champion

    website

  • #2
    Re: C130 take off

    Heel knap hoe je de schroefbeweging van de propellors ziet
    top !
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: C130 take off

      Knap hoor.

      Comment


      • #4
        Re: C130 take off

        indrukwekkende foto, maar ik vraag me af hoe je die juist gemaakt hebt ? De achtergrond is toch er bij geplaatst ? (niet daar ik iets op tegen heb hoor)
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: C130 take off

          Schitterende foto. Prachtig hoe je de propellers volledig ziet draaien - welke sluitertijd?
          mvg, Wilfried
          http://www.familialebemiddeling.net
          http://www.mestdagh.biz

          Comment


          • #6
            Re: C130 take off

            Bedankt voor de reacties!

            @Wilfried54: sluitertijd = 1/160

            @Iegienie: de lucht is van de opname zelf. Het toestel kwam net in het zonlicht op een bewolkte achtergrond dus dat geeft al een redelijk contrast. In de nabewerking heb ik wel via luminosity masks en curves dat contrast versterkt.

            Mvg
            Gert
            Feedback is the breakfast of the champion

            website

            Comment


            • #7
              Re: C130 take off

              Wat Iegenie bedoelt is het ongewone standpunt - zou het kunnen dat je deze vanuit ander vliegtuig hebt gemaakt ?
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: C130 take off

                Nee gewoon op de grond. Tijdens de spottersdag op Kleine Brogel. je kan dat inderdaad hebben dat wanneer er wolken in beeld zijn en afhankelijk van de positie van het vliegtuig je de indruk krijgt dat de foto vanuit de lucht is genomen. Maar deze is dus vanop de grond. Lucht-lucht opnames liggen spijtig genoeg niet binnen mijn bereik.

                Bedankt nogmaals voor de commentaren!

                Mvg
                Gert
                Feedback is the breakfast of the champion

                website

                Comment


                • #9
                  Re: C130 take off

                  aha. Heel mooi gedaan !

                  lucht lucht opnames niet in je bereik, maar als je zo'n foto maakt, dan spring je toch een gat in de lucht ?
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: C130 take off

                    machtig

                    Comment


                    • #11
                      Re: C130 take off

                      Sapperdelipoupette, wat is dit machtig in de grote uitvoering.
                      Mag bij mij sofort aan de muur gehangen worden op een plaats die in het oog springt.
                      Dergelijke foto's komen hier te weinig aan bod, en die zijn toch zo mooi.
                      Last edited by Red Falcon; 24 oktober 2017, 21:50. Reden: dikke skrijvaut rechtkezet. ;-)
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: C130 take off

                        Toppertje. Bij slecht weer en een donkere achtergrond kan je alleen maar hopen dat de zon er op 't juiste moment toch eens door geraakt, en dan moet je er staan natuurlijk.
                        Jij stond er !
                        The only time you have too much fuel is when you are on fire

                        Comment


                        • #13
                          Re: C130 take off

                          Heerlijk met die vochtspiralen van de propellers.
                          Ze roken als een diesel, maar altijd mooi om te zien. Ik zag ze nogal eens op Zaventem.
                          Ik weet dat er fervente tegenstanders zijn om vleugels af te snijden, maar ik heb er nooit een probleem in gezien.
                          Het vliegtuig komt ook wat imposanter over, vind ik.
                          Ik ben zo vrij geweest om het eens te laten zien. Link Als je het niets vind, laat het me gerust weten.
                          De witte randjes rond de romp is helaas een kleine imperfectie.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: C130 take off

                            Nogmaals dank voor alle commentaren!

                            @Johan; bedankt om uw versie met een andere uitsnede te linken. Ik heb dat aanvankelijk ook overwogen maar ben uiteindelijk gegaan voor de volledige versie omdat ik fan was van de lucht. Principieel heb ik er geen probleem mee om de vleugels af te snijden.

                            Bedankt ook om de witte randjes op te merken. Ik heb eens selectiever verscherpt want het gaat volgens mij om een versterking omwille van een algemenere verscherping.
                            Laat gerust weten wat uw idee is!

                            Mvg
                            Gert
                            Feedback is the breakfast of the champion

                            website

                            Comment


                            • #15
                              Re: C130 take off

                              Dat heb je mooi gedaan. Bedankt voor de update.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X