Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uw persoonlijke ervaring(en) met speed boosters/focal reducers, graag?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uw persoonlijke ervaring(en) met speed boosters/focal reducers, graag?

    Ik heb mijn mening omtrent dit soort hulpstukken bijgesteld ...

    Graag lees ik uw dus persoonlijke ervaringen met dit soort hulpstuk voor het gebruik van vintage lenzen op een APS-C camera, namelijk:
    - welk merk/type speed booster/focal reductor? heeft u een "waarom" een bepaald merk uw voorkeur heeft?
    - welke lens mounts/camera gebruikt u?
    - Wat vind u van de "gecombineerde" beeldkwaliteit? beter /slechter/identiek/betere belichting etc .. uw eigen voordelen/nadelen? ...en ja, ik weet wat de fabrikanten claimen
    - gebruikt u daarbij ook "stacked" adapters om mogelijk ander mounts/lenzen te gebruiken cq aan te passen?
    - Heeft u sommige lenzen die u niet kan gebruiken omdat er niet voldoende ruimte is tussen achterkant lens en glas in de adapter? en heeft u daar eventueel een oplossing voor (zelfgemaakte shim bvb) als u niet op oneindig kan focussen.

    Ik ben niet geinteresseerd in de theorie over het gebruik van SB/FR of de verwijzingen naar wat op het internet te vinden is in termen van soorten, merken, het meeste relevante daarover of zelfs alles(?), heb ik al gelezen. Ik wil enkel ervaringen lezen van "mensen" iets dichter bij huis ...
    dank u!
Working...
X