Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85, moeilijke keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85, moeilijke keuze

    sony DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85

    De 4500 heb ik al een tijdje in handen mogen hebben, zonder meer een super camera. Zeker die beweegbare lens staat me enorm aan, je kan veel dynamische foto`s nemen.

    De Sony heeft lage ruis op ISO 400, en dat is enorm tof want als je binnen wil fotograferen heb je echt wel ISO 400 nodig voor nog een goede sluiterstijd te verkrijgen.

    De Canon G3 is goede camera met goede lens, maar heeft net zoals de nikon 4500 veel last van nois bij hogere ISO waarden. De G6 doet dat beter maar valt buiten mijn budget. Zelfs tweede hands.

    De A85 staat me ook aan, heeft bijna alles van de G3, maar geen RAW formaat.Maar kost echt weinig, voor een kleine 300 euro heb je er eentje.

    Ik ben nu 18jaar en in een leerfase en wil nu mijn eigen camera.
    Analoog staat me niet aan, gewoon omdat ik dan een lopende rekening heb.
    maar wil zeker analoge kennis hebben.

    Welke zou ik nemen. Budget is 300 euro, het lijkt weinig maar desnoods koop ik 2dehands.

    het aantal MP speelt geen rol.

    Sony staat me echt wel aan, gewoonweg door die lage ruis in zijn foto´s.
    ben geen sony fan, maar deze camera lijkt me veel beter hun vorige brol.kleuren zijn nu tenminste realistisch.

    hoe zit het met die memory sticks? duur?
    bij flash kaartjes heb ik 1Gb voor 100 euro en 512 voor 60 euro.

    Sony camera is wel goedkoper als canon en nikon,maar hun geheugen medium is wel duurder denk ik.

    edit: canon heeft ook nog S-reeks, die staat me ook wel aan omdat die RAW kan opslagen. je hebt dan eigelijk een G3 in handen he?
    Last edited by Tsjernobyl; 23 september 2004, 21:45.
    greetz

  • #2
    Re: DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85, moeilijke keuze

    Ik hoop dat je nick niet wijst op het type foto's dat je wil maken

    Wat de camera's betreft:

    - de 4500 is een leuk toestel, bijzonder geschikt voor macrowerk, maar ik zou hem niet (meer) als all-round toestel gebruiken, te traag en geen breedhoek in de lens (hangt ervan af of je dat belangrijk vindt). Split body design is idd handig én vrij uniek.

    - G3 lijkt me zeker geen slecht toestel, net als de S reeks van Canon (oude S50 nieuw te vinden voor 320 euro). Die toestellen hebben wel heel wat potentieel;

    - De A85 lijkt me als beginnende digitale fotograaf een heel goede keuze, goedkoop en toch bijna alle denkbare functies + zwenkscherm... . RAW formaat, tja, persoonlijk gebruik ik dat (nog) niet heel veel, maar is idd wel handig om te weten dat dat in de toekomst kan.

    - De V1 tenslotte is duurder dan de A85 en véél duurder voor geheugen, zou ik zelfs niet overwegen (gezien mijn investeringen in cf geheugen). Op zich wel een goed toestel denk ik, maar ze doen zichzelf de das om bij Sony door vast te houden aan MemoryStick (hoewel, de opvolger van de V1, V3, heeft ook cf, maar dat valt ruim buiten je budget)

    Tenslotte: last van ruis, tja, weet je: hogere iso op een digicam uit de consumermarkt kan je eigenlijk toch maar best uit je hoofd zetten... .

    Comment


    • #3
      Re: DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85, moeilijke keuze

      toch even opmerken dat die sony echt wel enorm weinig ruis heeft op ISO 400.

      ISO 400 is een waarde maar geen enkele andere digicam deftig foto´s kan in nemen.

      Dat is het grote voordeel van reflex...ultra weinig noise.
      maar onbetaalbaar voor student ;-)

      De A85 heeft geen RAW dacht ik...het is de S-reeks waarmee je in RAW kan fotograferen. Eigenlijk zeer handig...indoor en in moeilijke omstandigheden is de kans veel groter dat je foto nog goed is. Bij jpeg heb je dan snel een blauwe of vergeelde foto.

      edit: S50 nieuw voor 320 euro? waar? goedkoopste dat ik tegenkom is tegen de 400 en dan nog in holland.
      Last edited by Tsjernobyl; 24 september 2004, 22:11.
      greetz

      Comment


      • #4
        Re: DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85, moeilijke keuze

        Nee, de A85 heeft idd geen RAW formaat. Ik bedoelde dat je dat misschien niet echt nodig had om mee te beginnen, maar de voordelen van RAW zijn bekend natuurlijk. Ik doe het zelf niet omdat ik simpelweg te lui ben (al dat omzetten)... .

        Ik heb de noise van de Sony nog niet gezien, dus het zou idd wel kunnen dat ie bruikbaar is op iso400! Blijft over het dure geheugen

        Ga eens een kijkje nemen op www.top-foto.de, daar vind je nu een S50 nieuw voor 320 euro zonder transportkosten. Een goede webwinkel, waar oa mijn A1 vandaan komt... . Heel veel BD'ers kopen er materiaal aan. Lenzen zijn vaak wel goedkoper in Nederland, gek genoeg, maar voor de camera's zelf kan je niet om Duitsland heen!

        Comment


        • #5
          Re: DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85, moeilijke keuze

          Hier kan je eens een side-by side vergelijking doornemen. Om je een idee te geven van de verschillen tussen de camera's. Ik heb zelf een G3, en héél tevreden over de geboden kwaliteit, de instelmogelijkheden en de prestaties.

          Canon Eos 30D - 24-105L f:4

          Comment


          • #6
            Re: DSC-V1, nikon 4500,Canon G3 of Canon A85, moeilijke keuze

            Ik heb net een Canon A85 gekocht en ik ben er super tevreden van zeker het geld waard wat die maar kost
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment

            Working...
            X