Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fake account met gestolen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fake account met gestolen foto's

    Een model waar ik regelmatig mee samen werk, meld mij dat haar foto's die ze op Facebook heeft geplaatst op een fake account van instagram zijn geplaatst.
    Er zijn ook een aantal foto's bij die ik heb gefotografeerd.
    Zijzelf is door het fake account geblokkeerd, maar vrienden hebben haar screenshots doorgestuurd.

    Kan je dat ergens melden?
    Is hier iets tegen te doen?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Fake account met gestolen foto's

    abuse@ facebook/instagram .com

    Misschien halen ze je foto' s dan wel offline.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Fake account met gestolen foto's

      Bedankt, ik heb de link doorgegeven.
      Ik dacht dat er recent ook een overheidswebsite bestaat waar je iets dergelijks kan doorgeven?
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Fake account met gestolen foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Bedankt, ik heb de link doorgegeven.
        Ik dacht dat er recent ook een overheidswebsite bestaat waar je iets dergelijks kan doorgeven?
        Bedoel je via verdacht@safeonweb.be?
        Dat is als men verdachte e-mails krijgt.
        Ze hebben ook de website natuurlijk met redelijk wat andere info.

        Wat blokkeren van account betreft kan het wel zijn dat ze een onderzoek starten, valse accounts hebben ze niet zo graag bij FB.
        Zij contacteren dan de account eigenaar en vragen zich te identificeren.

        Maar wat foto’s betreft ... als men die online zwiert, dan is er altijd groot risico dat die ergens gebruikt worden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Fake account met gestolen foto's

          Als mijn logo er op blijft staan heb ik er in principe geen probleem mee dat mijn foto's gebruikt worden, maar om daar een fake account mee op te zetten is natuurlijk iets anders.
          Ik vraag mij toch af wat bezield die mensen die dit doen, ook even aandacht vragen, ook al is het met een foto van iemand anders? Triestig eigenlijk
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment

          Working...
          X