Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervallen Kerkje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Vervallen Kerkje

    Na de vorige foto had ik al mijn verf gebruikt, dus nu weer maar een zwart/witje.

    Vervallen kerkje.



    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Vervallen Kerkje

    Mooie foto, is wel al een ruïne ipv een vervallen kerk

    Comment


    • #3
      Re: Vervallen Kerkje

      Vervallen is inderdaad wel een verbloeming . Zwart-wit is, voor mij, zeker gepast hier. Mooie foto.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Vervallen Kerkje

        Mooie z/w en mooie compositie. Zeker passend in z/w.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Vervallen Kerkje

          Mooi Johan en uiteraard wordt zo'n onderwerp nog sterker in zw-wt
          Zeer geslaagde omzetting ook trouwens

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Vervallen Kerkje

            Hmmmmm, helemaal mijn ding.
            Het gebruik van een lange sluitertijd is hier volkomen terecht, mooie explosieve lucht daardoor.
            De sterke contrasten zijn een lust voor mijn oog.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Vervallen Kerkje

              Bij de eerste aanblik dacht ik ook gaaf door die lange sluitertijd!!
              Maar zie dat het gewoon met 1/250 is, kan me inderdaad herinneren dat het fraaie uitgewaaierde wolken waren die dag.

              Maar zowiezo een mooi verrassend beeld voor mij, ze staan bij mij nog steeds onbewerkt op de computer, maar deze fraaie omzetting maakt er echt wel een hele mooie van, knap..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Vervallen Kerkje

                Bedankt voor de mooie complimenten.
                @ Jos : Je was me net voor.

                Misschien leuk om eens mijn bewerkingskeuken open te zetten.
                - Het eerste wat ik deed is de foto spiegelen, waardoor het "gewicht" ,voor onze Westerse ogen aan de goede kant zit.
                - Perspectiefcorrectie. Ik had de camera (11 mm) naar boven gericht om de waaiervorming te benadrukken. (alles staat dan schots en scheef)
                - Omzetten naar z/w. Ik gebruik daar LR voor, omdat je daar elke kleur zijn eigen helderheid kan geven. (kan ook in Camera Raw, natuurlijk)
                - Het uitwaaieren heb ik versterkt door een vignet aan te brengen. (eigenlijk graduelen vanuit de hoek getrokken, op een donkere onderlaag)
                - Wie goed kijkt ziet dat het vignet op 1 hoek ontbreekt, waardoor de "foto-ingang", wagenwijd openstaat.
                - Het gebruikelijke peper en zout.

                Eet u smakelijk.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Vervallen Kerkje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Bedankt voor de mooie complimenten.
                  @ Jos : Je was me net voor.

                  Misschien leuk om eens mijn bewerkingskeuken open te zetten.
                  - Het eerste wat ik deed is de foto spiegelen, waardoor het "gewicht" ,voor onze Westerse ogen aan de goede kant zit.
                  - Perspectiefcorrectie. Ik had de camera (11 mm) naar boven gericht om de waaiervorming te benadrukken. (alles staat dan schots en scheef)
                  - Omzetten naar z/w. Ik gebruik daar LR voor, omdat je daar elke kleur zijn eigen helderheid kan geven. (kan ook in Camera Raw, natuurlijk)
                  - Het uitwaaieren heb ik versterkt door een vignet aan te brengen. (eigenlijk graduelen vanuit de hoek getrokken, op een donkere onderlaag)
                  - Wie goed kijkt ziet dat het vignet op 1 hoek ontbreekt, waardoor de "foto-ingang", wagenwijd openstaat.
                  - Het gebruikelijke peper en zout.

                  Eet u smakelijk.
                  Bedankt Johan om ons dat keukenrecept uit uw kookboek mee te delen!
                  grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervallen Kerkje

                    Wat overgebleven stenen rechtgezet op een bed van gras. Even opgewarmd en de verdamping onder controle gehouden om het peper en zout licht te benadrukken zodat de foto rijk aan vitaminen knap op ons bord belandt. Mij smaakt het in ieder geval heel lekker en ik feliciteer hierbij de chefkok
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervallen Kerkje

                      Mooi dat stukje verval in beeld gebracht
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment

                      Working...
                      X