Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

    Ik wil een draadloze koptelefoon om naar de TV te kijken terwijl mijn vrouw een boek leest.
    Nu wordt ze tijdens het lezen teveel afgeleid door het geluid van de TV.

    Wij hadden hier nog een oude draadloze JVC, die ik nog eventjes van de zolder heb gehaald, maar nu weet ik weer waarom hij jaaaaaren geleden naar de zolder werd verbannen.
    Er komt meer ruis en gekraak uit dan geluid van de TV.

    Ik dacht nu een Sennheiser 120 II aan te klopen. Kost niet te veel en de reviews vallen nogal mee. Is ook niet echt lelijk om naast de TV te staan op z'n laadstation.
    Een super koptelefoon van 400/500 euro heb ik niet nodig aangezien het mij niet te doen is om muziek te beluisteren en aangezien toch quasi niemand een super gehoor heeft .

    Wat ik mij ook afvraag is dat ik zie dat de meeste nu aangeboden worden met BT. Maar aangezien onze TV dat niet heeft is het denk ik zinloos me daar op te focussen.
    En onze TV werk nog perfect, dus die wordt (hopelijk) niet in de eerste maanden vervangen... al kan het morgen natuurlijk, dat weet ik niet.
    Trouwens, is het niet zo dat deze met BT ook op de 'gewone' manier werken... of denk ik nu verkeerd ?

    Dus veel meer dan 100 euro wil ik er niet voor uitgeven.

    Iemand ervaring(en) of andere suggesties ?
    Last edited by Guest17; 19 oktober 2017, 16:02.

  • #2
    Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

    De meeste onder ons hebben thuis hun vaste (tv) zetel waar ze lekker onderuit kunnen hangen. Waarom niet zoals ik, een hoofdtelefoon met een draadje gebruiken. Voordelen: goedkoper; betere kwaliteit en geen extra kastje (zender) bij de tv. Nadeel: zonder nadenken opstaan en weglopen zodat je de tv achter je aan sleept.

    Comment


    • #4
      Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      De meeste onder ons hebben thuis hun vaste (tv) zetel waar ze lekker onderuit kunnen hangen. Waarom niet zoals ik, een hoofdtelefoon met een draadje gebruiken. Voordelen: goedkoper; betere kwaliteit en geen extra kastje (zender) bij de tv. Nadeel: zonder nadenken opstaan en weglopen zodat je de tv achter je aan sleept.
      Dat is eigenlijk de beste & gezondste oplossing ; in de kast staat ook een draadloze koptelefoon stof te happen, daar blijft hij staan om de eenvoudige reden dat ik wat bang ben van allemaal die ongewenste stralingen.

      Comment


      • #5
        Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

        Ik gebruik eigenlijk niets anders meer dan draadloze hoofdtelefoons: er hangen er hier 3 van Sennheiser ( 1 voor onderweg, 1 voor in mijn bureau, 1 in de living ) + nog een BT hoofdtelefoon voor als ik op mijn tablet kijk.
        Zou niet meer zonder kunnen.

        Kwalitatief vind ik Sennheiser zeker de beste, maar mijn Bose BT hoofdtelefoon zit héél comfortabel + heeft een zéér lange accuduur. (+ elke keer dat ik hem opstart vertelt een lieve jongedame mij hoeveel accuduur de HT nog heeft
        En om TV op een tablet te kijken is die méér dan goed genoeg.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #6
          Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

          @DJivan: Let wel op want de HT die je aanhaalt is een "open" type - dat stoort misschien toch voor de persoon die naast je zit.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #7
            Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

            Of deze voor uw vrouw
            https://www.logopediematerialen.nl/p...eschermer.html

            Comment


            • #8
              Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Ha ha, NOG goedkoper ! ! !

              ( En het beschermt ook tegen het "zagen" )
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #9
                Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                @DJivan: Let wel op want de HT die je aanhaalt is een "open" type - dat stoort misschien toch voor de persoon die naast je zit.
                Bedankt voor deze tip. Had ik inderdaad nog niet op gelet.
                Vandaag eventjes bij Vandenborre binnengaan en kopen.
                Ik zie wel wat het wordt en hou jullie op de hoogte.

                Comment


                • #10
                  Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Ik heb er zo eentje voor wanneer ik met de zaagmachine of bladzuiger/blazer bezig ben. Heel efficiënt.
                  Maar je moet zo'n ding eens voor een uurtje of twee drie op je kop hebben... dan zal je misschien begrijpen dat ik dit mijn wederhelft, waarmee ik het reeds 47 jaar goed doe, niet wil aandoen.
                  Je hoofd wordt als het ware geplet tussen dat ding.
                  Ik wil je natuurlijk niet tegenhouden als jij dit met die van jou wil doen, maar misschien houdt zij het dan geen 47 jaar uit bij jou, of heeft ze het geen 47 jaar bij jou uitgehouden.

                  Comment


                  • #11
                    Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                    Dat is eigenlijk de beste & gezondste oplossing ; in de kast staat ook een draadloze koptelefoon stof te happen, daar blijft hij staan om de eenvoudige reden dat ik wat bang ben van allemaal die ongewenste stralingen.
                    Och bang Mauritsius, over stralingen zijn al tig theorieën gepubliceerd.
                    Mij hebben ze genezen met o.a. (be)stralingen .

                    Comment


                    • #12
                      Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik heb er zo eentje voor wanneer ik met de zaagmachine of bladzuiger/blazer bezig ben. Heel efficiënt.
                      Maar je moet zo'n ding eens voor een uurtje of twee drie op je kop hebben... dan zal je misschien begrijpen dat ik dit mijn wederhelft, waarmee ik het reeds 47 jaar goed doe, niet wil aandoen.
                      Je hoofd wordt als het ware geplet tussen dat ding.
                      Ik wil je natuurlijk niet tegenhouden als jij dit met die van jou wil doen, maar misschien houdt zij het dan geen 47 jaar uit bij jou, of heeft ze het geen 47 jaar bij jou uitgehouden.
                      ... Die van ons is geen zuurpruim maar das een hele toffe en die kan daar wel best mee lachen hoor...

                      Comment


                      • #13
                        Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        ... Die van ons is geen zuurpruim maar das een hele toffe en die kan daar wel best mee lachen hoor...
                        Nu nog niet, maar dat zal niet al te lang meer duren als ze dagdagelijks uw "grappen" moet aanhoren .
                        Wel raar dat je schrijft "die van ons" .

                        En dan nu op naar de winkel voor de koptelefoon.
                        Toch maar eerst naar de Mediamarkt, er zouden daar veel modellen te bekijken zijn.

                        Comment


                        • #14
                          Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Och bang Mauritsius, over stralingen zijn al tig theorieën gepubliceerd.
                          Mij hebben ze genezen met o.a. (be)stralingen .
                          op een zekere leeftijd heeft dat risico van stralingen geen belang meer vermits die toch hoogstens schadelijk zijn op LANGE termijn :-)
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #15
                            Re: Draadloze koptelefoon Sennheiser 120 II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Nn:.
                            Wel raar dat je schrijft "die van ons" .

                            .
                            In het Antwerpse spreken wij altijd over "die van ons" maar ge moet eens proberen dat letterlijk te nemen.
                            ntw: dames spreken hier dan weer over "die van mij", die zijn blijkbaar minder ruimdenkend

                            :-)
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment

                            Working...
                            X