Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A little bit of Grace Jones

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] A little bit of Grace Jones

    Afgelopen zaterdag voor het eerst een grote hoeveelheid mensen geposeerd op de foto mogen zetten, nadat ik een keer, geheel tegen mijn natuur in meteen "ja" had gezegd op een klus waarvoor ik werd gevraagd, maar waar ik eigenlijk helemaal geen ervaring mee heb en wat ik, zo op het eerst eigenlijk helemaal geen leuke opdracht vond, omdat ik niet houd van geposeerde foto's.

    Hoewel ik niet helemaal uitkwam met het licht (ik had graag een derde flitser gebruikt om het zachte licht van een softbox aan de schaduwzijde wat op te helderen, ben ik uiteindelijk toch zeer te spreken over de resultaten van die dag.

    Er was 1 mevrouw die ontzettend natuurlijk kon poseren en ik heb haar in meerdere houdingen en gezichtsuitdrukking op de foto gezet.
    Achteraf baal ik wel enorm dat ik van haar foto nou juist geen grotere (en RAW) foto heb gemaakt, want ik zou deze foto echt graag groter willen afdrukken dan nu mogelijk is (omdat ik niet wist hoeveel mensen op de foto zouden willen gaan en ik pertinent niet over 2 kaartjes wilde werken, ik raak het overzicht namelijk finaal kwijt, koos ik voor de kleinste stand JPG op mijn 6D, die net iets kleiner is dan 3000x2000).

    Gebruikt materiaal:
    Falcon Eyes 40x40 softbox
    Falcon Eyes 2x1,5m opvouwbaar achtergrondscherm
    Falcon Eyes schermstatief (heeft zich eigenlijk beter gehouden dan ik dacht, want het is aan de fragiele kant, zeker als het scherm op z'n hoogst staat)
    Een aangepaste e-TTL verlengkabel van (oorspronkelijk) 30 centimeter, door midden geknipt en voorzien van twee RJ45 Ethernet-connectoren en een netwerkkabel van 5 meter tussen flitsschoencontact op de camera en flitsschoencontact van de flitser (voor de bewegingsvrijheid).
    Canon EOS 6D
    Canon 100mm f2
    Canon 430EX2 opzetflitser
    Nissin slave-flitser als haar- en schouderlichtje (ik ben even kwijt welk type Nissin het is) op een gorillapod boven het achtergrondscherm bevestigd, recht tegenover de camera (grote Nee eigenlijk, maar het heeft verbazingwekkend goed gewerkt, ik was het statief vergeten waaraan ik die flitser wilde bevestigen)
    2 Falcon Eyes 76 LED continue (daglicht)lampjes voor de verlichting van het achtergrondscherm (of nou ja, wat voor daglicht moet doorgaan, er zit een kleurverschil tussen de beide lampjes, het blijft tenslotte wel Falcon Eyes)
    Velbon 1-poot statief voor de erg hoge en erg lage camerastandpunten
    Ansmann 16x AA lader (uiteindelijk niet nodig gehad terwijl ik de beide flitsers behoorlijk op hun donder heb gegeven, maar toch voor de zekerheid meegenomen)

    Camera-instellingen:
    1/160ste
    f4
    ISO 800 (vond het zelf aan de vrij hoge kant, ik merkte duidelijk dat ik als het ging om de achtergronddoekverlichting lichtsterkte tekort kwam)
    Flitsbelichtingscompensatie: 0

    Het speelgoed-politiepetje, dat hoorde bij het thema van die dag.



    De bewerkingen zoals voorgesteld in de reacties verwerkt:
    Last edited by Alex_en_Iris; 20 oktober 2017, 20:55. Reden: Nieuwe versie met voorgestelde bewerkingen toegevoegd

  • #2
    Re: A little bit of Grace Jones

    Een hele leuke vind ik dit.
    Mierenn****r mode: ik zou de haartjes/pluisjes bovenaan de pet nog weggecloond hebben.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: A little bit of Grace Jones

      Heel verdienstelijk, ik begrijp alleen niet precies wat achter haar rug gaande is...
      Overigens... wat kosten geheugenkaartjes nou.... Ik fotografeer alles op hoogste resolutie, mét RAW hoogste resolutie, en dúbbel dus gelijktijdig op twee kaartjes. Kaartjes zogezegd in overvloed, dus voorkom dat je later spijt krijgt met een te kleine resolutie...
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: A little bit of Grace Jones

        Hoeveel foto's moest je nemen? Want de keuze voor small JPEG is wel heel drastisch.

        Leuk portret overigens!

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: A little bit of Grace Jones

          Bedankt iedereen voor de reacties!

          Voor iedereen die reageerde op het geheugenkaartjesverhaal: deze opdracht is op dat gebied op alle gebieden een leermoment geweest. Ik werk zelf niet graag met kaartjes groter dan 16GB, omdat er ooit een 32 GB kaartje stuk ging tijdens een (verder niet heel erg kritische) opdracht, maar ook omdat het zo'n tijd kan duren eer alles dat er op staat gedownload is naar de computer, mocht ik 'm helemaal volgeschoten hebben.
          Mijn 6D is bovendien niet in staat om op twee kaarten tegelijkertijd op te nemen, want hij heeft maar 1 SD kaartslot.

          @zibro : Voor wat betreft de pluisjes op de pet, ik weet niet of ik daar genoeg resolutie voor heb om dat erg precies, zonder dat de aanpassing zichtbaar wordt weg te halen.

          @Henk47: Ik denk dat het achtergrondscherm links achter haar schouderblad een beetje gekreukeld heeft, ik zag het pas toen je me er op wees. Wat het anders zou kunnen zijn zou ik in ieder geval echt niet weten, ik zal kijken of ik het kan weghalen.

          @ZwieberNietStelen : Als je mijn openingsbericht goed gelezen had zou je geweten hebben dat ik dat aan het begin niet wist en dat ik daarom voor de veilige (en naar nu blijkt iets té veilige) weg ging.

          Ik zal zo direct een update plaatsen.

          Comment


          • #6
            Re: A little bit of Grace Jones

            Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
            Bedankt iedereen voor de reacties!


            @ZwieberNietStelen : Als je mijn openingsbericht goed gelezen had zou je geweten hebben dat ik dat aan het begin niet wist en dat ik daarom voor de veilige (en naar nu blijkt iets té veilige) weg ging.

            Ik zal zo direct een update plaatsen.
            Ik ben een hobby fotograaf maar ik heb zelf nog nooit terug geswitched van raw naar JPEG. Dus ik vond het een opmerkelijke keuze. Ikzelf gebruik 32gb kaartjes dat komt neer op een 950raw files. (d7200) Persoonlijk nog nooit meer dan 500 foto's genomen in een sessie/uitstap. En gelukkig nog nooit een sd kaart gehad dat sneuvelde.

            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

            Comment

            Working...
            X