Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SETI at home: iedereen kan meedoen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SETI at home: iedereen kan meedoen

    Bij de zoektocht naar buitenaardse intelligentie (SETI) hebben ze te weinig rekenkracht om alle data te verwerken van de radiotelescopen. Daarom kunnen nu ook mensen thuis hun computer hiervoor gebruiken. SETI at home

    Hier kan je het programma downloaden, kies dan je project en je hoeft verder niks te doen. Bij de instellingen kan je aangeven hoeveel procent van je processor wordt gebruikt en wanneer enz ...

    Als de vorige link niet werkt dan kan je dat programma ook hier downloaden.

    Meedoen zou ik zeggen want alle beetjes helpen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

    Meen je dat nu echt?
    Je computer open stellen voor gebruik door derden?

    Comment


    • #3
      Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

      En dan vraag je je af hoe het komt dat er nog zovelen in een of andete phishing-val trappen

      Comment


      • #4
        Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        En dan vraag je je af hoe het komt dat er nog zovelen in een of andete phishing-val trappen
        Beetje paranoia lijkt me.

        Zo bestaan er verschillende projecten. In het verleden nog mee gedaan met het Folding project a.d.h.v. een PS3.
        Het minen van crypto currency is eigenlijk hetzelfde. Rekenkracht delen.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

          Een beetje vertrouwen hebben in die mannen. Het SETI instituut is wereldwijd bekend en bestaat al sinds 1984.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

            Ik wist niet dat dit nog liep. Was populair 20 jaar geleden of zo toen bouwde men clusters thuis om daarmee mee te doen.

            Het is niet zomaar je pc open stellen voor iedereen. Je moet een heel specifiek programma installeren en dat gaat dan telkens een workload halen, doet zijn job en stuurt het resultaat terug. Dan gaat die de volgende brok halen.

            Comment


            • #7
              Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

              Hier wordt het even uitgelegd, klik.

              Inderdaad Spanik, zo werkt dat.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

                Ik heb Seti@Home jaren gedraaid op mijn PC, er zijn verschillende van deze projecten, o.a. voor kanker- en klimaatonderzoek. Ik deed mee met een 4-tal projecten omdat mijn PC 24/7 draait. Nadeel (hoewel instelbaar) was dat meestal de CPU 100% draait en na verloop van tijd, als alle componenten wat slijtage beginnen te vertonen, de computer al eens crashte door de warmteontwikkeling.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: SETI at home: iedereen kan meedoen

                  Inderdaad niets nieuw en Seti@home bestaat al van 1999, in 2005 werd het vernieuwd platform in gebruik genomen.
                  Op al die jaren en met al die computers hebben ze echter nog niet veel buitenaards leven effectief ontdekt.
                  Met al de deelnemers is het inderdaad al jaren een heel groot netwerk van deelnemers.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door EdisonBis
                    Het is een eenvoudige manier om bij te dragen aan de zoektocht naar buitenaardse intelligentie.
                    Zou er ook zoiets zijn voor binnenlandse intelligentie? LOL
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Moderator Note: Topic is te oud en wordt daarom afgesloten.

                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X