Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een klein streepje zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Een klein streepje zon

    DSC_7369 by Raf Strobbe, on Flickr

    ISO 200 18 mm f 3.5 1/50

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: Een klein streepje zon

    Prachtig moment!!
    Heel mooi die zeemist die aankomt samen met de kleuren in de lucht..

    Hier op BD oogt foto wel wat soft, lijkt me in de verscherping te zitten, want de grotere versie is beter.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Een klein streepje zon

      Prachtige ruwe natuur en mooi vastgelegd Raf
      Mocht inderdaad wel iets scherper zijn, lijkt me alsof je niet naverscherpt hebt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Een klein streepje zon

        Een fraaie compo zo. We volgen netjes de waterlijn. De opkomende mist en kleuren zijn zeker mooi.
        Klein punt, wat toch regelmatig terugkomt is het net iets te felle stukje, in de lucht.
        Als je in raw fotografeert, probeer dan eens naar rechts te belichten. (en niet net er overheen)
        De voorvertoning in de meest neutrale stand instellen, en de hooglicht waarschuwing aan, en/of het histogram controleren.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Een klein streepje zon

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Een fraaie compo zo. We volgen netjes de waterlijn. De opkomende mist en kleuren zijn zeker mooi.
          Klein punt, wat toch regelmatig terugkomt is het net iets te felle stukje, in de lucht.
          Als je in raw fotografeert, probeer dan eens naar rechts te belichten. (en niet net er overheen)
          De voorvertoning in de meest neutrale stand instellen, en de hooglicht waarschuwing aan, en/of het histogram controleren.
          Bedankt Johan voor deze tips!
          Inderdaad een moeilijk punt om tegen de zon in te fotograferen, zeker wanneer er zo een afwisseling is van donkere en zeer heldere plaatsen in de wolkenlucht. Ik zal het eens uitproberen. Spijtig genoeg fotografeer ik niet of zeer weinig in raw omdat die zoveel geheugen opslorpen. Maar de voordelen van raw zijn legio.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Een klein streepje zon

            fantastische compo en lichtomstandigheden. Vooral ook op je grote versie. maar idd. er is iets niet helemaal juist met de scherptigheid.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Een klein streepje zon

              Hele mooie - knap standpunt om de natuurkracht te bewonderen
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Een klein streepje zon

                Heel knap op flickr !!!
                Op bd vooral rechtsonder een wereld van verschil, beetje jammer ...
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment

                Working...
                X