Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze komt weer naar beneden !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze komt weer naar beneden !!!

    Mijn oude tante komt weer naar beneden na jaren op mijn buro te hebben verbleven.
    M'n ouwe tante is wel een vintage stereoinstallatie van +/- 37 jr jong die nog als de beste werkt zonder gekraak.
    Hebben jullie ook nog zoiets in gebruik ?

    We horen het wel..
    Vriendelijke groetjes
    Maurits

  • #2
    Re: Ze komt weer naar beneden !!!

    Ik heb alleen maar vintage en of zelfbouw in gebruik zowel in de living als op mijn bureel. Technics, Thorens, Marantz, NAD, Cambridge Audio, Peerless zelfbouw, eindversterker zelfbouw, voorversterker zelfbouw, 1 zelfbouw draaitafel op basis van Thorens... De boxen in de living - kwestie van de kerk in het midden te houden met de wederhelft, de Peerless waren te gigantisch - zijn nieuwe gekochte Cabasses).

    Comment


    • #3
      Re: Ze komt weer naar beneden !!!

      Tja Pol;
      Die oudjes doen het blijkbaar nog goed & sinds enige tijd zit de vraagprijs voor enig vintage materiaal stevig in de lift!

      Comment


      • #4
        Re: Ze komt weer naar beneden !!!

        Hier geen oude/vintage dingen in huis omdat wij nogal vlug "vervangen".
        Enkel twee oude zaken, die alhoewel ze totaal niet passen in ons interieur, blijven omwille van een zekere sentimentele waarde.
        Enerzijds een "schouwgarnituur" (zoals men dat noemt) van een goeie 100 jaar oud en een Comtoise klok van ongeveer 150 jaar oud, maar dat is dan eerder antiek dan vintage zeker (?).
        Ik zou het nog vergeten, wat misschien wel vintage is, ook een nog werkende oude radio (ongev 60 jaar oud) met zo'n groen oog... maar die staat stof te vangen op zolder .

        Comment


        • #5
          Re: Ze komt weer naar beneden !!!

          Geen idee van wanneer de stereo in de living juist is maar ze staat al 18 jaar daar en was niet nieuw dan. Een Vega als dat iemand iets zegt. De versterker en pu in het bureau zijn van 1985, speakers heb ik moeten vervangen want het schuim van de woofer viel uiteen. Mijn oudste werkende camera is van 1936.

          Comment


          • #6
            Re: Ze komt weer naar beneden !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Geen idee van wanneer de stereo in de living juist is maar ze staat al 18 jaar daar en was niet nieuw dan. Een Vega als dat iemand iets zegt. De versterker en pu in het bureau zijn van 1985, speakers heb ik moeten vervangen want het schuim van de woofer viel uiteen. Mijn oudste werkende camera is van 1936.





            Deze is wel niet zo oud maar ik gebruik hem toch nog regelmatig , zelf licht meten en de afstand schatten... heel plezant en goed resultaat!

            Comment


            • #7
              Re: Ze komt weer naar beneden !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht




              Deze is wel niet zo oud maar ik gebruik hem toch nog regelmatig , zelf licht meten en de afstand schatten... heel plezant en goed resultaat!
              Behalve twee Bang & Olufsen platendraaiers ( ha ha, waarvan ook eentje op zolder ) - is hier alles ook redelijk met zijn tijd mee.
              Veel muziek op de NAS, maar de laatste tijd eigenlijk nog meer spotify omwille van het gebruiksgemak...
              Ik ben nu veel met Google Home en Alexa bezig en stuur nu toch al heel veel dingen gewoon met spraak - plezant om mee te spelen en je leert elke dag nieuwe dingen.

              Maar ik herken het hoor - het gevoel van de goede oude dingen - hier staan nog enkele werkloze VHS recorders en zelfs nog een Betamax, voor "als".....
              Zal ze toch nog maar even bewaren want ik denk dat onze huwelijksvideo nog op zo'n cassette staat....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Ze komt weer naar beneden !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht




                Deze is wel niet zo oud maar ik gebruik hem toch nog regelmatig , zelf licht meten en de afstand schatten... heel plezant en goed resultaat!
                Mooi spul! Zelf heb ik geen goede ervaringen met dat type camera, de mijne hebben balgen van emmenthal. Mijn oudste is een Korelle Reflex, spijtig genoeg geen foto maar die vind je wel op google.

                Trouwens, ik heb hier nog de radio staan die met het geld van mijn geboortepremie gekocht is Moet ik nog eens opzetten, het is jaren geleden dat die nog gespeeld heeft.

                Comment


                • #9
                  Re: Ze komt weer naar beneden !!!

                  Ooit had ik tweedehands een FRANK lampen versterker gekocht; zover ik mij herinner 2 X 8 watt , niet zoveel naar de huidige normen maar een hemelse
                  muziek dat uit dat ding kwam.
                  De FRANK versterkers zie je soms nog opduiken , maar... heel duur en onverslijtbaar!!

                  Comment

                  Working...
                  X