Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jalouvre VII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Jalouvre VII


    En toen waren we boven op de col, Col du Rasoir.

    Eigenlijk was het verrassend moeilijk om die goed in beeld te brengen. Het is trouwens met deze foto dat het idee om de ganse reeks vierkant af te werken ontstaan is. Links is er namelijk enkel een vormeloze massa lossen brol.
    Ik vond het wel leuk omdat het eigenlijk not done is om berglandschapjes zo te brengen, en dat spreekt me juist aan.


    Er zijn nog wel een paar andere mogelijkheden, ik toon er binnenkort wel eens eentje (al valt die uit de reeks want niet vierkantig).

    We zijn twee keer over de richel gelopen, moest wel als we op de top van de Jalouvre wilden raken. Door de harde wind op een bepaald moment met ene voet aan de ene kant van de richel, andere voet aan de andere kant, en de handjes beneden tegen de rots.






    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Jalouvre VII

    Knappe vertellende reeks heb je laten zien Pieter en steeds heel mooi gebracht
    Vierkant kan voor mij eigenlijk wel met alle onderwerpen hoor en bij deze reeks dus zeker

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Jalouvre VII

      Een duidelijk beeld om te tonen hoe nietig we zijn!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Jalouvre VII

        Waar staat die berghut nu? Ik denk dat je na zo een klim wel een goede halve liter (met of zonder schnapps erbij) kunt verdragen ...
        Mooie compo Pieter!
        grts,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: Jalouvre VII

          Mooi door het standpunt, de fotograaf lijkt er over te zweven en pikt zo een klimmer mee, best boeiend Pieter
          Over formaten ben ik nog nooit gestruikeld (over stenen wel), als ze maar goed presenteren en er en aangenaam gevoel bij heb
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Jalouvre VII

            Dit is voor mij ook weer één van de betere in de al mooie reeks..Compotechnisch kijkt deze lekker weg door de diagonaal..Knap..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Jalouvre VII

              Dit is de laatste? Heel mooie en goedgemaakte serie en het vierkante is mij als kijker goed bevallen.
              Dat voetje links en voetje rechts op de bergkam en handen op de stenen zou dan weer niet mijn keuze zijn
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Jalouvre VII

                dank voor al de reacties.

                nope, is nog niet de laatste hoor, nog de nummer acht, en dan een bonus track, en nog eentje van de director's cut, en eventueel nog een killed darling ?
                alles om te vermijden dat ik naar buiten zou moeten om nief foto's te gaan trekken he.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Jalouvre VII

                  Het vierkante formaat doet het echt heel goed met zo'n lijnenspel. Zeker omdat er uit beide hoeken een lijn begint.
                  De structuur komt ook heel mooi uit, net als de grootte, door de aanwezigheid van de klimmer.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jalouvre VII

                    Hoe hoger hoe beter !

                    de eerste van de reeks vond ik weinig sprekend ( of zeggend ), zat naar mijn aanvoelen weinig diepte of hoogte in,
                    bij deze daarentegen, met de 2 diagonale lijnen .
                    Zelf ook bergstijger zijnde, ben ik me bewust dat fotograferen en klimmen niet altijd compatibel zijn.
                    diepte en grootsheid tonen zonder horizon, en goed gelukt.

                    groeten,Geert.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jalouvre VII

                      Weer een mooie hoor.

                      PS. En dat wandelen op die richels doet me denken aan mijn jonge jaren toen ik met een zoon in oa. Klein Walsertal , Saas vallei, Aosta, enz... zo verschillende wandelingen maakte.... als ik me goed herinner sprak men daar toen van 'wandern auf die Scharte' .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jalouvre VII

                        Knap beeld uit een knappe reeks !
                        Ik zie mij daar niet meegaan want het zal wel behoorlijk steil zijn ...
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jalouvre VII

                          Weer héél mooi ! Knappe reeks.
                          Mvg Philip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jalouvre VII

                            @Geert: was ook niet de bedoeling bij de eerste. Gewoon het moment, van de dag die zich opent, en zeer veelbelovend was. ikzelf wist toen al wat er nog ging komen he.

                            @Djivan : inderdaad, Die Scharte, de kam, of de graat.

                            Blijkbaar is mijn grootste klimprestatie ooit nogal een eschatologisch geval geweest op één van de meest mythische schartes van de Alpen, toevallig ook Le Rasoir genoemd, maar dan wel op ZinalRothorn (een schitterende 4000der nabij, inderdaad, Zinal). Ene maat zat links van de scharte te eten, mijn andere maat zat rechts van de scharte te eten, ik zat in het midden van de scharte, en kon eindelijk doen wat ik al heel lang moest doen maar waar we geen tijd voor gehad hadden onderweg. Ik ga niet in detail treden, maar het was de moeite... Ook wel wegens het feit dat de passenten daar de volgende dagen ook wel, eum, last van zullen gehad hebben...

                            Nogmaals dank voor de commentaren, aan allen !
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment

                            Working...
                            X