Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inscannen van 6X6 kleurnegatieven

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • inscannen van 6X6 kleurnegatieven

    hoi , kan iemand mij wegwijs maken in de manier waarop best een kleurnegatief ingescant word voor eventuele digitale bewerking achteraf?
    thanks in advance
    Marc


  • #2
    Calypso, met een degelijke A4 scanner (HP, Canon) wordt er tegenwoordig een dia en negatief scanmogelijkheid bijgeleverd. Het geldt hier wel altijd om kleinbeeld (24x36). Voor 6x6 negatieven zul je zelf een sjabloon moeten maken in dik karton. Dit houdt geen enkele moeilijkheid in, zelf heb ik dat al enkele keren gedaan. Mijn inziens ben je beter af met de Hp scanner.
    Er bestaan ook aparte dia en negatiefscanners, maar of dat deze betaalbaar zijn in een 6x6 formaat ??? Mijn kleinbeeldscanner is nog net te betalen.

    Comment


    • #3
      bedankt voor je reactie flurk, maar vraag was eerder bedoeld in de zin van : Hoe ga ik praktisch te werk bij het inscannen van kleurnegatieven?
      Heb hier al een scanner staan, word echter nergens vermeld hoe ik best een negatief kan inlezen.


      Comment


      • #4
        als je scanner niet voorzien is on dia's te scannen, dan komt het niet goed. heb je bv. wel een negatiefzone voor 24*36, dan kan je mits enig "d-i-y-s" aan de slag .. anders kan je het beter uitbesteden

        Comment


        • #5
          Gewoon onder de scanner leggen, inscannen met veel DPI. Opslaan openen in een beeldbewerkingsprogramma de klueen inverteren en je hebt een positief beeld.

          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>
          <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

          Comment

          Working...
          X