Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de raaf en de vos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] de raaf en de vos

    Zoals in de fabels van Lafontaine heeft hier ook de raaf verloren, maar wel drastisch. Eigenlijk is het een kraai denk ik die hier opgepeuzeld wordt. Ben benieuwd wat jullie vinden van de keuze in ietwat langere belichtingstijd (1/80) om de vos toch nog scherp te hebben op de ogen maar proberen wat beweging mee te geven van het oppeuzelen van die vogel. Of zagen jullie hem liever helemaal scherp op hogere snelheid?

    DSC_5690 by Raf Strobbe, on Flickr

    ISO 200 200 mm f 4 1/80 sec

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: de raaf en de vos

    Mooi natuurlijk moment, voor mij mocht deze in ieder geval meer scherptediepte gehad hebben en toch een snellere sluitertijd Raf

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: de raaf en de vos

      "Langere sluitertijd om de ogen scherp te hebben" - die uitleg klopt niet hoor
      Maar los daarvan wel een heel knappe foto
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: de raaf en de vos

        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        "Langere sluitertijd om de ogen scherp te hebben" - die uitleg klopt niet hoor
        Maar los daarvan wel een heel knappe foto
        Peter
        Juist Peter, ongelukkig uitgedrukt waarschijnlijk.
        Beter zou geweest zijn: de sluitertijd geprobeerd zo te kiezen dat de kop van de vos redelijk scherp blijft maar toch wat bewegingsonscherpte zit op de muil zodat je de beweging van het oppeuzelen suggereert. Je ziet ook het verschil in scherpte van de pluimen op de grond en die in de muil door de beweging. De foto is lichtjes gecropt naar links en naar onder. Naar onder wordt de foto weer onscherp (begroeiing).
        grts,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: de raaf en de vos

          Ik denk dat de vos toch net iets te veel beweegt voor 1/80s want volgens mij zijn de ogen ook niet echt scherp. Dus ik zou ook voor een snellere sluitertijd gegaan zijn. Hoe/van waaruit heb je hem gefotografeerd? Was een lager standpunt nog mogelijk? In ieder geval mooi beest en super moment.
          Grt, Ingrid.
          Ingrid Vekemans Photography
          Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
          http://www.ingridvekemans.com

          Comment


          • #6
            Re: de raaf en de vos

            Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
            Ik denk dat de vos toch net iets te veel beweegt voor 1/80s want volgens mij zijn de ogen ook niet echt scherp. Dus ik zou ook voor een snellere sluitertijd gegaan zijn. Hoe/van waaruit heb je hem gefotografeerd? Was een lager standpunt nog mogelijk? In ieder geval mooi beest en super moment.
            Grt, Ingrid.
            Het was een beetje "trial and error" Ingrid. Om lager te gaan moest ik dan zelf gaan plat liggen en die vos was niet al te vriendelijk terwijl hij/zij aan het eten was. Na enkele voorafgaande shots die ik niet goed vond (onscherp) dacht ik dat deze voldeed. Maar op dat kleine LCD schermpje van de camera is dat niet zo goed te zien en je kunt er ook niet te lang vertoeven of anders is die vos weg. De vogel was al bijna geheel opgepeuzeld zoals je kunt zien wanneer ik daar aankwam. Leeuwen die een zebra of springbok eten hebben er langere tijd voor nodig nietwaar.
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: de raaf en de vos

              Voor de registratie is het een leuke foto, maar i.d.d. scherpte, hè... jammer.
              Groets, Gerhard
              Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

              Comment


              • #8
                Re: de raaf en de vos

                Schitterend gespot!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment

                Working...
                X