Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

    Ik had een Eos 500N.
    Kocht hiervoor een Sigma filts met TTL-meting.
    Werkte perfect.
    Kocht een eos 3, en werkte maar half niet meer.
    Heb nu de 10D, en ja jullie kunnen het al raden, werkt alleen nog maar de manuele stand.
    Is dit normaal, en zo ja, welke filtser schaf ik mij dan het beste aan.
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

  • #2
    Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

    Beter ne flits van canon gekocht die blijven iets langer compatibel.

    Comment


    • #3
      Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

      Als je het een troost kan zijn, dit gebeurt ook met (oudere) Canon flitsen.

      De canon 10D ondersteunt enkel E-TTL flitsen en niet de oudere (A-)TTL technologie. Die flitsen werken enkel in manuele mode. (Modellen met A, T of EZ code bij canon).

      Bij Canon kan je voor de 10D kiezen voor de flitsen uit de EX reeks.

      Ikzelf gebruik een Metz 54-4.

      Meer info over Canon flitskunsten vind je bij photonotes.org

      Steven
      EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
      EOS 10 Glas 28-105 70-210

      Comment


      • #4
        Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Beter ne flits van canon gekocht die blijven iets langer compatibel.
        B*ll!!!
        Als yvannovich zijn flits gekocht heeft tegelijkertijd met of kort na het aanschaffen van de 500N dan had hij een EZ flits en dan kon hij daar nu ook niks meer mee doen...

        @yvan: ja, dat is dus normaal en het enige wat er op zit is de oude van de hand doen en een nieuwe kopen...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

          Tja , 10D alleen ETTL
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

            @twdigit. Ik heb hierover al eens een thread opgestart, maar nooit een bevredigend antwoord op gehad. Hoe werkt jouw Metz op de 10D? Ik heb veel last van overbelichtte foto's, zelfs met flitscompensatie op -1.5. Heb jij dit ook?
            Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

            Comment


            • #7
              Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
              B*ll!!!
              Als yvannovich zijn flits gekocht heeft tegelijkertijd met of kort na het aanschaffen van de 500N dan had hij een EZ flits en dan kon hij daar nu ook niks meer mee doen...
              Kan zijn Marc maar de originele flitsen, lenzen enz blijven over het algemeen wel langer compatibel dan niet originele. Kijk maar de nieuwe 20D alle Canon EX flitsen werken er perfect mee. Dat is dus niet het geval voor de third party flitsen. Daar zijn er die nog werken anderen niet. Veel duidelijkheid is er daarover niet. Met de canon lenzen is het al hetzelfde. Deze werken de anderen moeten misschien aangepast worden.

              Comment


              • #8
                Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000
                @twdigit. Ik heb hierover al eens een thread opgestart, maar nooit een bevredigend antwoord op gehad. Hoe werkt jouw Metz op de 10D? Ik heb veel last van overbelichtte foto's, zelfs met flitscompensatie op -1.5. Heb jij dit ook?
                Zo ongeveer bij 1 op 5 foto's is het overbelicht. Vooral wanneer de afstand tot het onderwerp niet zo groot is. Maar ik dacht/denk dat dat ook wel ligt aan het feit dat ik niet zoveel flitsfoto's maak en dus nog het een en het ander te leren heb. En omdat ik vooral landschappen en gebouwen fotografeer heb ik niet veel oefening

                Ik was initieel zelfs niet van plan om een flits te kopen bij mijn 10D maar mijn T277 werkt dus niet meer (automatisch).

                Steven
                EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                EOS 10 Glas 28-105 70-210

                Comment


                • #9
                  Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

                  flits je via bouncing, dus gericht naar 't plafond ?
                  want als je rechtstreeks flitst op 't onderwerp kan je soms overbelichting krijgen als je onderwerp dicht staat
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: FILTSPROBLEEM !!!!!!!!!!!!

                    Als de mogelijkheid bestaat om te bouncen, dan doe ik het, maar vaak heb ik te maken met donker gekleurde ruimten en hoge plafonds, dus moet ik wel rechtstreeks. Soms gebruik ik de flits op 45°, met de groothoek voorzet uitgeklapt (rechtopstaand, dus niet geheel over het flitsvenster), zodat ik toch niet echt rechtstreeks flits.

                    Maar ik vraag mij eigenlijk af of er verschil is in het aantal overbelichtte foto's tussen flitsen met de Metz of met de 550EX.
                    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

                    Comment

                    Working...
                    X