Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ1000

    Hallo,
    Is het nog de moeite om de alom geprezen Panasonic FZ1000 aan te schaffen. Of beter nog een doorsparen voor de FZ2000.
    Of toch maar kiezen voor een "andere merk" bridge camera (Sony Cybershot RX10 IV) camera?

    Groeten,
    Guy

  • #2
    Re: Panasonic FZ1000

    Is nog altijd een goeie camera.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic FZ1000

      De lensen van de FZ1000 geven een beter resultaat dan die van de FZ2000

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door buyleg Bekijk bericht
        Hallo,
        Is het nog de moeite om de alom geprezen Panasonic FZ1000 aan te schaffen. Of beter nog een doorsparen voor de FZ2000.
        Of toch maar kiezen voor een "andere merk" bridge camera (Sony Cybershot RX10 IV) camera?

        Groeten,
        Guy
        Ik heb ze alle 3 gehad.....de Sony RX IV heb ik pas 2 dagen in bezit.
        Ik heb geen verschil gemerkt wat fotokwaliteit betreft bij de Pana's, moest ik opnieuw kiezen zou ik voor de 1000 gaan, de 2000 vind ik de meerprijs niet waard.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic FZ1000

          Allez das dan toch een geruststelling dat de FZ1000 nog steeds een topper is.
          Maar nu nog bestellen. De prijzen die ik via online shops zie zijn in Belgie hoger dan op gelijkaardige shops in Duitsland.
          Zit er een addertje (extra kosten) onder het gras bij bestelling van de FZ1000 online via Duitsland? (extra kost = verzendkost)
          Waar hou ik rekening mee?

          Groeten,
          Guy

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic FZ1000

            Heb je al eens gekeken of er in het forum "aangeboden" geen beschikbaar is? Een FZ2000 wel dacht ik. ( niet de mijne want die is ondertussen verkocht )
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic FZ1000

              Is de Sony RX IV zijn prijs waard ? heb ook de Pana FZ 1000 maar heb veel interesse voor de Sony.
              Gr
              Patrick

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic FZ1000

                Oorspronkelijk geplaatst door Patrick T Bekijk bericht
                Is de Sony RX IV zijn prijs waard ? heb ook de Pana FZ 1000 maar heb veel interesse voor de Sony.
                Gr
                Patrick
                tja, zijn geld waard, ik heb deze nieuw kunnen kopen aan 1775€ in Nederland ( blijkbaar een gelukje want nu staat die overal 2000€ ), voor een bridge heel duur. Aangezien ik de camera amper een dag of 3 heb, kan ik niet direct daar een antwoord op geven. Ik had gehoopt tijdens mijn weekje verlof eens naar de Olmense Zoo te gaan maar dat zal er dus helaas niet meer in zitten. Natuurlijk al een paar dingen geprobeerd maar veel te weinig om er al iets over te kunnen vertellen. Het is de eerste keer dat ik met een Sony bridge werk dus er gaat een beetje een nieuwe wereld open, de pana's was ik al gewoon, en overschakelen naar een ander merk vergt toch wel wat tijd.Om in 4K te filmen en weer te geven op de pc heb je blijkbaar toch een SD UHS-II Klasse 3 nodig en die zijn echt wel prijzig,
                129€ voor 64 GB en 229€ voor 128GB
                Gelukkig film ik echt heel weinig en zeker niet in 4K, HD is meer dan voldoende en dan worden de kaartjes ineens een pakgoedkoper ook.
                Scherp zijn de beelden wel, zelfs op 600mm uit de hand.....indrukwekkend moet ik zeggen. De lens is met zijn 2.8 tot 4.0 wel van een betere kwaliteit dan die van de Panasonic.....ga je het verschil zien op een afdruk? Ik vermoed van niet of je moet al gaan pixelpeepen. Het bereik van de Sony is natuurlijk wel meer met zijn 600mm. Maar wat echt wel opvalt is de snelheid waarmee de camera scherp stelt, dat is echt ontzettend snel.
                Last edited by Franciskine; 13 oktober 2017, 15:05.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic FZ1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  tja, zijn geld waard, ik heb deze nieuw kunnen kopen aan 1775€ in Nederland ( blijkbaar een gelukje want nu staat die overal 2000€ ), voor een bridge heel duur. Aangezien ik de camera amper een dag of 3 heb, kan ik niet direct daar een antwoord op geven. Ik had gehoopt tijdens mijn weekje verlof eens naar de Olmense Zoo te gaan maar dat zal er dus helaas niet meer in zitten. Natuurlijk al een paar dingen geprobeerd maar veel te weinig om er al iets over te kunnen vertellen. Het is de eerste keer dat ik met een Sony bridge werk dus er gaat een beetje een nieuwe wereld open, de pana's was ik al gewoon, en overschakelen naar een ander merk vergt toch wel wat tijd.Om in 4K te filmen en weer te geven op de pc heb je blijkbaar toch een SD UHS-II Klasse 3 nodig en die zijn echt wel prijzig,
                  129€ voor 64 GB en 229€ voor 128GB
                  Gelukkig film ik echt heel weinig en zeker niet in 4K, HD is meer dan voldoende en dan worden de kaartjes ineens een pakgoedkoper ook.
                  Scherp zijn de beelden wel, zelfs op 600mm uit de hand.....indrukwekkend moet ik zeggen. De lens is met zijn 2.8 tot 4.0 wel van een betere kwaliteit dan die van de Panasonic.....ga je het verschil zien op een afdruk? Ik vermoed van niet of je moet al gaan pixelpeepen. Het bereik van de Sony is natuurlijk wel meer met zijn 600mm. Maar wat echt wel opvalt is de snelheid waarmee de camera scherp stelt, dat is echt ontzettend snel.
                  Dank u voor uw uitgebreide reactie, ik wacht nog wat af en zie dan wel wat ik ga doen, het is tenslotte toch een pak geld vind ik.
                  Groeten, Patrick

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic FZ1000

                    Ik heb zowel de Sony gehad als de Panasonic (FZ 1000) en een poosje
                    goed met elkander kunnen vergelijken.
                    Nu, ik zal jullie de details besparen, maar uiteindelijk is het verschil in
                    kwaliteit niet groot. De ene foto is beter met die camera, een andere
                    foto dan weer beter met de andere. Qua toestel had ik liever de Pana,
                    lichter en lag mij beter in de hand. Ook het menu beviel me beter. Dit
                    alles heeft echter niet de doorslag gegeven.
                    Dat deed de prijs. Voor zijn prijs vind ik dat je bij Panasonic heel veel
                    krijgt. Top. Daartegenover vond ik de Sony iets te duur. Ik gebruik de
                    Panasonic nog dagelijks, ik heb geen andere toestellen meer en ik ben
                    een zeer tevreden man.
                    Ik hoop dat ik er nog jaren plezier aan mag beleven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic FZ1000

                      Oorspronkelijk geplaatst door buyleg Bekijk bericht
                      Allez das dan toch een geruststelling dat de FZ1000 nog steeds een topper is.
                      Maar nu nog bestellen. De prijzen die ik via online shops zie zijn in Belgie hoger dan op gelijkaardige shops in Duitsland.
                      Zit er een addertje (extra kosten) onder het gras bij bestelling van de FZ1000 online via Duitsland? (extra kost = verzendkost)
                      Waar hou ik rekening mee?

                      Groeten,
                      Guy
                      Geen addertjes onder het gras enkel de verzendkosten. Even goed kijken hoe hoog die zijn.
                      Ik heb drie weken nog een Leica verrekijker gekocht in een Duitse Webshop. Verzendkosten naar Nederland 9,95.
                      Verschil in aanschafprijs tussen Duitsland en Nederland in dit specifieke geval minimaal 200 euro.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic FZ1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
                        Ik heb zowel de Sony gehad als de Panasonic (FZ 1000) en een poosje
                        goed met elkander kunnen vergelijken.
                        Nu, ik zal jullie de details besparen, maar uiteindelijk is het verschil in
                        kwaliteit niet groot. De ene foto is beter met die camera, een andere
                        foto dan weer beter met de andere. Qua toestel had ik liever de Pana,
                        lichter en lag mij beter in de hand. Ook het menu beviel me beter. Dit
                        alles heeft echter niet de doorslag gegeven.
                        Dat deed de prijs. Voor zijn prijs vind ik dat je bij Panasonic heel veel
                        krijgt. Top. Daartegenover vond ik de Sony iets te duur. Ik gebruik de
                        Panasonic nog dagelijks, ik heb geen andere toestellen meer en ik ben
                        een zeer tevreden man.
                        Ik hoop dat ik er nog jaren plezier aan mag beleven.
                        Dank voor uw reactie, Ja, de Sony RX10 M4 is bijna 3X zo duur dan de FZ 1000, als u hier eens kijkt, maakt hele mooie met de Sony M3 maar ook met de FZ1000, het is alsof sommige mensen veel meer uit een toestel halen dan de andere .

                        Patrick

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic FZ1000

                          Ook wij hebben de Panasonic FZ1000 gehad en hebben nu de Sony RX10 M3 en de Panasonic G80. Ik denk dat dé vraag om is of je veel de lange telestand gebruikt of niet om te bepalen of de Sony zijn meerprijs waard is. Zijn 200 mm extra en de kwaliteit van de lens maken dat hij in het verre bereik echt wel beter is dan de Panasonic. Over het algemeen zou ik de Sony als “iets” beter beschrijven, maar of hij daarom zijn meerprijs waard is,…. De Pana heeft dan in mijn ogen weer voor dat hij zowat 250 gr lichter is, beter in de hand ligt, de knoppen ergonomischer geplaatst zijn en het menu prettiger is om mee te werken. Ondanks die laatste voordelen van de Pana is voor ons de Sony toch zijn prijs (omdat we hem 2dehands hebben kunnen kopen) waard. Vogels en vlinders zijn onze meest geliefde modellen, vandaar.

                          Oh ja, je opmerking dat sommigen meer uit hun toestel halen dan anderen is zeker waar hé. Geef een goede gitarist een middelmatig instrument en hij maakt nog schitterende muziek. Een middelmatig gitarist met een topgitaar zal hem niet evenaren. Voor fotografie is dat net zo denk ik.
                          Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
                          Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic FZ1000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
                            Ook wij hebben de Panasonic FZ1000 gehad en hebben nu de Sony RX10 M3 en de Panasonic G80. Ik denk dat dé vraag om is of je veel de lange telestand gebruikt of niet om te bepalen of de Sony zijn meerprijs waard is. Zijn 200 mm extra en de kwaliteit van de lens maken dat hij in het verre bereik echt wel beter is dan de Panasonic. Over het algemeen zou ik de Sony als “iets” beter beschrijven, maar of hij daarom zijn meerprijs waard is,…. De Pana heeft dan in mijn ogen weer voor dat hij zowat 250 gr lichter is, beter in de hand ligt, de knoppen ergonomischer geplaatst zijn en het menu prettiger is om mee te werken. Ondanks die laatste voordelen van de Pana is voor ons de Sony toch zijn prijs (omdat we hem 2dehands hebben kunnen kopen) waard. Vogels en vlinders zijn onze meest geliefde modellen, vandaar.

                            Oh ja, je opmerking dat sommigen meer uit hun toestel halen dan anderen is zeker waar hé. Geef een goede gitarist een middelmatig instrument en hij maakt nog schitterende muziek. Een middelmatig gitarist met een topgitaar zal hem niet evenaren. Voor fotografie is dat net zo denk ik.
                            Dank u voor uw reactie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic FZ1000

                              Ik kocht de FZ1000, 2e hands trouwens, voor een reis naar Zuid-Afrika. Inmiddels weer verkocht met een minderwaarde van 50 Eurokes.
                              Hoofdreden was natuurlijk het grote bereik voor de safari's en het niet van lenzen hoeven te wisselen.
                              Ik heb in RAW gefotografeerd en ontwikkeld in LR. De resultaten mogen gezien worden. Ik was enorm verbaasd dat de 1" sensor toch flink wat dynamisch bereik heeft.
                              Ergonomisch is de camera top. Heel makkelijk en intuïtief te bedienen. Enkel het gevoel van de motorzoom stond mij niet zo aan, maar dat is goesting natuurlijk.
                              Dit soort camera's zijn ook nogal groot, je valt ermee op, en dat is soms toch minder aangewezen in verre buitenlanden met een eerder arme bevolking.
                              Voor de prijs die men vandaag vraagt voor een nieuw exemplaar zou ik niet twijfelen. De Sony is i.m.h.o. toch veel te duur voor wat er aan meerwaarde geboden wordt en de FZ2000 zou een minder goede lens hebben.
                              Straatfotograaf in Antwerpen

                              Comment

                              Working...
                              X