Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen en verkoper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen en verkoper

    Ik ben de trotse eigenaar van een nikon d70 met 18-70 lens. Ik zou echter nog een zoom-telelens er bijwillen en de keuze zou gaan naar een ;
    1/sigma 70-200 mm f2.8 apo ex (hsm)
    2/sigma 100-300 mm f4 ex apo if (hsm )

    De eerste staat geprijsd bij cornevaniperen 749 eur en de tweede 875 eur.Is dit een vertrouwbare winkel? In Leuven ben ik gaan horen voor de 100-300 en daar vraagt men 1459 eur. Kan dit wel ?
    De lens zal gebruikt worden voor landschappen en dieren ( zoals in canada waar uiteraard een goede zoom noodzakelijk is om van een afstand een beer,eland of wolf te schieten,figuurlijk uiteraard)
    Wat raad een ervaren fotograaf mij aan zowel qua lens als winkel?

  • #2
    Re: lenzen en verkoper

    Hi trikkie

    Corne is hier op BD vrij bekend en heeft dacht wel een hele goede reputatie. Hij richt trouwens in oktober in Antwerpen een lenzendag in(zieLenzendag

    Wat de lenzen betreft, je zou misschien de 70-200 kunnen overwegen, samen met de 1.4 teleconvertor. Dat geeft dan ook 98-280 maar met F3 of 3.5, wat toch sneller is dan F4 en ongeveer samen voor dezelfde prijs van de 100-300.
    Plus volgende voordelen
    - Je heb in feite nu 2 lenzen
    - De alternatieve 100-300 is sneller
    - Je kan de convertor ook op andere lenzen gebruiken.

    Groetjes
    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: lenzen en verkoper

      De lens zal gebruikt worden voor landschappen en dieren ( zoals in canada waar uiteraard een goede zoom noodzakelijk is om van een afstand een beer,eland of wolf te schieten,figuurlijk uiteraard)
      Wat raad een ervaren fotograaf mij aan zowel qua lens als winkel?
      beter gaan voor de 300mm dan, 200mm daar doe je geen wonderen mee op gebied van beren schieten op afstand


      corne is zeker te vertrouwen, 't zijn eerder ons belgische winkels die niet te vertrouwen zijn met hun belachelijk hoge prijzen.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Re: lenzen en verkoper

        Voor twee weken geleden nog een lens gekocht bij Corné en zeer goed bevallen. Wat ik waardeer is dat hij enkels een goede tip geeft, maar dat hij zichzelf nooit zal verkopen/aanprijzen in het forum. Tip: ga naar de LENZENDAG!!

        .............en dat je trotse bezitter bent, kan ik begrijpen

        met groet

        Chris
        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

        Comment


        • #5
          Re: lenzen en verkoper

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Hi trikkie

          Corne is hier op BD vrij bekend en heeft dacht wel een hele goede reputatie. Hij richt trouwens in oktober in Antwerpen een lenzendag in(zieLenzendag

          Wat de lenzen betreft, je zou misschien de 70-200 kunnen overwegen, samen met de 1.4 teleconvertor. Dat geeft dan ook 98-280 maar met F3 of 3.5, wat toch sneller is dan F4 en ongeveer samen voor dezelfde prijs van de 100-300.
          Plus volgende voordelen
          - Je heb in feite nu 2 lenzen
          - De alternatieve 100-300 is sneller
          - Je kan de convertor ook op andere lenzen gebruiken.

          Groetjes
          Hubert
          Is er dan bij het gebruik van een teleconvertor geen verlies van kwaliteit. Als dat niet het geval is zie ik dat wel zitten daar mijn lens 70-200 digitaal toch al een 105-300 wordt

          Comment


          • #6
            Re: lenzen en verkoper

            Die elanden zal geen probleem zijn.die kan je tot op enkele meters naderen.
            Die beren daar moet je geluk bij hebben .een aanrader is heel vroeg op een meer met een bootje geen moterbootje natuurlijk een kano en roeien .
            Ik was er in 2001 en overweeg om terug te gaan.

            Heb een rondrit gemaakt via Vancouver naar Whistler naar Jasper ,Banf.
            enorm veel te zien.

            Is echt de moeite de streek van Britisch Columbia .
            Groetjes
            http://www.vehe.be

            Comment


            • #7
              Re: lenzen en verkoper

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              Wat de lenzen betreft, je zou misschien de 70-200 kunnen overwegen, samen met de 1.4 teleconvertor. Dat geeft dan ook 98-280 maar met F3 of 3.5, wat toch sneller is dan F4 en ongeveer samen voor dezelfde prijs van de 100-300.
              Plus volgende voordelen
              - Je heb in feite nu 2 lenzen
              - De alternatieve 100-300 is sneller
              - Je kan de convertor ook op andere lenzen gebruiken.

              Groetjes
              Hubert
              Euh, ben ik dan zo verkeerd te denken dat een 1.4 tc je maximale diafragma met welgeteld 1 stop veranderd??? Voor zover ik weet is f2.8 + 1 stop wel degelijk f4!!

              Of heb ik dat al de hele tijd verkeerd voor? Als dat zo is moet ik dringend mijn lijstje met "eventueel te kopen lenzen" nog es herzien (zie ander recent topic).

              Greets, MVanker

              Comment


              • #8
                Re: lenzen en verkoper

                Oorspronkelijk geplaatst door MVanker
                Euh, ben ik dan zo verkeerd te denken dat een 1.4 tc je maximale diafragma met welgeteld 1 stop veranderd??? Voor zover ik weet is f2.8 + 1 stop wel degelijk f4!!

                Of heb ik dat al de hele tijd verkeerd voor? Als dat zo is moet ik dringend mijn lijstje met "eventueel te kopen lenzen" nog es herzien (zie ander recent topic).

                Greets, MVanker
                Je kan gelijk hebben. Ik dacht eerst een halve stop maar het is inderdaad 1 stop dus F4 ipv 3,5. Sorry voor de vergissing.
                Niettegenstaande dat geeft het nog steeds een voordeel van de 200+TC ipv de 300

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment

                Working...
                X