Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hopla!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hopla!

    Niet alleen de walvissen eten graag capelin. Snel een emmertje vol vissen voor de BBQ!

    DSC_4762 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: Hopla!

    Er is actie in de foto doch de actie is wat verwarrend : Gooit en houd het net nog vast ? Ook de passieve persoon had er voor mij niet bij gemoeten want leidt de aandacht af !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Hopla!

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Er is actie in de foto doch de actie is wat verwarrend : Gooit en houd het net nog vast ? Ook de passieve persoon had er voor mij niet bij gemoeten want leidt de aandacht af !
      Dat is hun werptechniek Raymond. Het net zoveel mogelijk openhouden om op de juiste wijze in het water op de school vissen te vallen en te kunnen dichttrekken. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan maar ik zag wel dat hij binnen de tien minuten (2-3 keren werpen) een emmer vol had. Ik dacht dat die dame (zijn vrouw) een meerwaarde betekende. Zij staat met de lege emmer te wachten om te helpen het volle net binnen te halen.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Hopla!

        Volgens mij was de man met het net voldoende geweest ik zou de mevrouw en de emmers croppen (sorry)
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Hopla!

          Inderdaad, ik moet Raymond bijtreden Raf, als je net een tikje later had afgedrukt dan was het net los geweest van de hand en dat was mooier geweest.
          De persoon die erbij staat te kijken vind ik eigenlijk niet storend, het hoort eigenlijk wel samen, man die de vis vangt en vrouw die controlerend toeziet

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Hopla!

            Voor mij mag die mevrouw blijven staan. Ze maakt deel uit van het verhaal. Ze lijkt te denken "allez vent, laat eens zien wat je kunt".

            Comment


            • #7
              Re: Hopla!

              Voor mij hoort die vrouw met haar handen op d'r heupen er gewoon bij. In mijn fantasie denkt ze : "Onderweg naar huis zullen we wel langs de frituur passeren".
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Hopla!

                Bedankt voor alle reacties reeds.
                Interessant hoe meningen kunnen verschillen.
                Ik vond persoonlijk ook dat de vrouw en de lege emmer erbij hoorden (zoals in het echt). Dit maakt deel uit van het verhaal van de foto. Zoals philitalia schrijft denkt ze misschien "dit wordt toch niks". In werkelijkheid is de emmer vlug vol.
                Of het werkelijk stoort dat de visser het net nog vasthoudt met één hand laat ik in het midden. In elk geval houden ze het net zo lang mogelijk open met één hand vooraleer het los te laten om het mooi open op het water te laten belanden.
                Hier is nog een foto van een andere visser met dezelfde techniek maar met meer tegenlicht, recht in de laagstaande zon. De titel zou hier kunnen zijn: sterretjes vissen.
                grts,
                Raf.
                DSC_4772 by Raf Strobbe, on Flickr

                Comment

                Working...
                X