Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I'm the king of the world

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • I'm the king of the world

    Last edited by Daan1960; 16 oktober 2017, 16:52.

  • #2
    Re: I am the king of the world

    Lijkt wat scherpte te missen maar verder wel heel erg goed met dit standpunt en achtergrond
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: I am the king of the world

      Mooi zo met die achtergrond.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: I am the king of the world

        Heel goed idee - de bok gebruiken om een landschap te tonen.
        Maar eigenlijk staat de bok daarvoor nu iets te centraal.
        Als je een beetje naar links gaat staat de bok meer rechts en zie je misschien nog wat meer van zijn ogen.
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: I am the king of the world

          Knap en ook leuk in combinatie met de titel!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: I am the king of the world

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Lijkt wat scherpte te missen maar verder wel heel erg goed met dit standpunt en achtergrond
            Hier volg ik.

            Comment


            • #7
              Re: I am the king of the world

              Bedankt voor de reacties.

              Wat scherpe betreft begrijp ik het niet goed wat er mis gelopen is.
              De originele foto op mijn pc (Canon 5D - Raw - 1/100 - F22 - Iso200) is haarscherp.
              Heeft dit dan te maken met omzetting in Lightroom van Raw naar Jpeg en daarna nog is verkleind naar 1024x768 voor BD?

              Comment


              • #8
                Re: I am the king of the world

                Oorspronkelijk geplaatst door Daan1960 Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties.

                Wat scherpe betreft begrijp ik het niet goed wat er mis gelopen is.
                De originele foto op mijn pc (Canon 5D - Raw - 1/100 - F22 - Iso200) is haarscherp.
                Heeft dit dan te maken met omzetting in Lightroom van Raw naar Jpeg en daarna nog is verkleind naar 1024x768 voor BD?
                Kan ook te maken hebben met je klein diafragma. Je kon evengoed f5.6 of 8 gebruiken en een snellere sluitertijd. Meestal boven de f16 geeft rare mankementen in je foto. Het was eigenlijk nergens voor nodig om f22 te gebruiken en bewegingsonscherpte te riskeren. 1024 op de langste zijde is een normale maat voor scherm, heb je de naverscherping voor scherm aanstaan in je exportvenster van LR?
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: I am the king of the world

                  Bedankt voor je reactie Evelyn.
                  F22 is of was inderdaad een verkeerde instelling.
                  Wat de naverscherping betreft dit ga ik is effe controleren want dat ken ik niet. Ik heb LR slechts enkele weken in mijn bezit en leer alle dagen bij (zowel via YouTube filmpjes als het boek LR van Scott Kelby en nu dus ook via Belgiumdigital - waarvoor dank).

                  Comment


                  • #10
                    Re: I am the king of the world

                    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                    Kan ook te maken hebben met je klein diafragma. Je kon evengoed f5.6 of 8 gebruiken en een snellere sluitertijd. Meestal boven de f16 geeft rare mankementen in je foto. Het was eigenlijk nergens voor nodig om f22 te gebruik
                    en en bewegingsonscherpte te riskeren. 1024 op de langste zijde is een normale maat voor scherm, heb je de naverscherping voor scherm aanstaan in je exportvenster van LR?
                    Was ook het eerste wat ik dacht bij het zien van het gebruikte diafragma. Ik heb altijd gehoord/gelezen dat voor de meeste lenzen een diafragma tussen de 8 en de 11 het beste is voor landschappen bij normale helderheid. Ik denk niet dat ik al ooit hoger dan f11 ben gegaan.

                    Het is gewoon jammer van de onscherpte, maar als je originele haarscherp is, moet het een koud kunstje zijn om hier een up te plaatsen die wel scherp is.

                    Ik heb nog een vraagje : op hoeveel mm werd deze genomen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: I am the king of the world

                      Mijn 24-105mm lens stond op 88mm

                      Comment

                      Working...
                      X