PDA

Volledige versie bekijken : [Showcase] Tempels bij Prambanan + Up

Johan1956
11 oktober 2017, 15:44
Bijna elke avond kwam er wel een stevige bui opzetten. Die dag had ik het geluk dat we een fietstocht hadden, (dus iets meer persoonlijke vrijheid) en vooral dat het heel mooi kleurde.
Dit is in de omgeving van Prambanan (https://nl.wikipedia.org/wiki/Prambanan) op Midden-Java. Helaas is er (zoals te zien) heel veel schade aangericht door de aardbeving van 2006.
En sorry, dat ik de laatste tijd zoveel plaats, maar ik moet ruimte maken op mijn HD. Ik zal proberen om zoveel mogelijk variatie in onderwerp te laten zien.

Tempels bij Prambanan.

https://www1.picturepush.com/photo/a/15894123/img/Java-Bali-2016/-DSC4531-Tempel-bij-Prambanan.jpg (https://picturepush.com/public/15894123)

Update.
https://www1.picturepush.com/photo/a/15894991/img/15894991.jpg (https://picturepush.com/public/15894991)

Graag op zwart bekijken. Dank u.

olivetti
11 oktober 2017, 15:51
Indrukwekkende tempel, zeker met de stenen op de voorgrond er bij (wat een luxe problemen heb jij ;))
Er zijn wel wat details die ons terugbrengen in het nu. Rechts vind ik het te krap gekaderd

Sieg
11 oktober 2017, 16:53
Prachtige locatie Johan laat je hier zien en met een mooie belichting vastgelegd
Dat roodbruine bord of is het een dak, zou ik persoonlijk wegwerken, aangezien alles zowat dezelfde grauwe kleuren heeft trekt net dat wel wat aandacht (dan zou ik ook meteen de lantaarnpaal wegwerken)
Als al die stenen in de voorgrond van de aardbeving komen dan hebben ze inderdaad wel wat schade opgelopen

grts
Sieg

philitalia
11 oktober 2017, 18:00
Ik sluit me aan bij wat Olivetti en Sieg al zeiden.
Heel mooi vastgelegd !

jos82
11 oktober 2017, 18:20
Door de bui die op kwam zetten had je dan wel geluk met wat mooiere kleuren..Deze mooie tempel kan vast weten te leggen..:G
Hij viel me niet direct op, maar wat betreft het rode kan ik Sieg wel volgen.

IngridVekemansPhoto
11 oktober 2017, 18:29
Wat jammer - ik was er in de vroege jaren `90 en toen zag het er inderdaad wel wat anders uit. Zeer spijtig, maar gelukkig staan er nog mooie exemplaren recht en heb je er een fijne foto van kunnen maken.
Grt, Ingrid.

jeevanhoof
11 oktober 2017, 20:09
Ik heb hem ook nog gezien in de jaren 90, maar toen was er nog geen digitale fotografie.
en moet ik al in een of ander album gaan zoeken.

Maar deze foto is goed geslaagd mede dankzij het mooie licht.

mvg

Johan1956
12 oktober 2017, 18:28
Een update zonder dakje en lantaarn is geplaatst. De neiging om er naar af te dwalen is zeker weg.
De 5 mensen heb ik maar laten staan.;) Ze geven een idee van de GROOTTE. (32mm APS-C) is ongeveer zoals we het zien !
@ Jan :Omdat het een jaar geleden is , weet ik het niet zeker meer, maar ik dacht dat er aan de rechterkant mensen liepen.
Maar je hebt zeker gelijk.
Bedankt voor het kijken en de tips voor verbetering.

olivetti
12 oktober 2017, 18:39
Een update zonder dakje en lantaarn is geplaatst. De neiging om er naar af te dwalen is zeker weg.
De 5 mensen heb ik maar laten staan.;) Ze geven een idee van de GROOTTE. (32mm APS-C) is ongeveer zoals we het zien !
@ Jan :Omdat het een jaar geleden is , weet ik het niet zeker meer, maar ik dacht dat er aan de rechterkant mensen liepen.
Maar je hebt zeker gelijk.
Bedankt voor het kijken en de tips voor verbetering.

Dank voor de Update Johan, mooi tijdloos beeld geworden. De ruimte rechts snap ik nu maar ik moet zeggen dat je nog geboft hebt hier met de hoeveelheid toeristen.

Sieg
12 oktober 2017, 19:40
Mooi weggewerkt Johan nu wordt je niet meer afgeleid van je onderwerp maar je hebt op die manier ook geen afleiding van modernere dingen

grts
Sieg

Djivan
13 oktober 2017, 01:04
Weer een mooie Johan. Zonder dak en paal is beter, maar mij lijkt het alsof de up lichter geworden is ook (:confused:), en dat hoeft voor mij zeker niet.
Mooie lucht trouwens.

philitalia
13 oktober 2017, 09:52
Mooie up, Johan (zoals Djivan al zei is hij wel een klein beetje lichter)

Johan1956
13 oktober 2017, 10:41
Oeps, even slordig geweest. :o
Voor BD had ik een versie gemaakt met een smaller randje, maar stom van mij, ik had een versie geplaatst met een kadertje dat net iets breder is. (i.v.m. met heel de serie)
Voor plaatsing op BD had ik door voortschrijdend inzicht ook de Clarity een beetje verhoogd. Dus als je goed kijkt zie je eerder iets meer contrast. Jullie hadden voor de helft gelijk.:D
Bij deze rechtgezet, en de verkeerde verwijdert. Dank voor jullie oplettendheid. :G

Djivan
13 oktober 2017, 11:22
Oeps, even slordig geweest. :o
Voor BD had ik een versie gemaakt met een smaller randje, maar stom van mij, ik had een versie geplaatst met een kadertje dat net iets breder is. (i.v.m. met heel de serie)
Voor plaatsing op BD had ik door voortschrijdend inzicht ook de Clarity een beetje verhoogd. Dus als je goed kijkt zie je eerder iets meer contrast. Jullie hadden voor de helft gelijk.:D
Bij deze rechtgezet, en de verkeerde verwijdert. Dank voor jullie oplettendheid. :G

Prima nu, en dank voor de uitleg :G.

G.R.
13 oktober 2017, 15:09
En nu is hij veel te licht:p Die zogenaamde toeristen vallen bijna niet op. Het gebouw is mooi weergegeven en vraagt wel om wat somberheid in de sfeer:G