Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

    Collega's, het is waarschijnlijk al eens aan bod gekomen maar zijn er mensen die de laatste maanden één of andere camera of objectieven gekocht heeft via een webwinkel die een andere naam voor neushoorn in zijn naam heeft ***********? Graag reacties zowel positief als negatief. Uiteraard niet van "horen zeggen" maar effectief eigen ervaringen. Bedankt.
    Last edited by parik; 11 oktober 2017, 14:32.

  • #2
    Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

    Ik heb daar een Canon 6D gekocht. Alles is prima verlopen en ik gebruik die nog altijd naar volle tevredenheid.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

      en die mag niet bij naam genoemd worden...?

      Comment


      • #4
        Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

        Die firma (r h i n o) met camera er achter heeft in het verleden zeer veel bagger over zich gekregen van klanten die zich bedrogen voelde.

        Omdat hier op het forum veel van te lezen was hebben ze naar verluid gedreigd met rechtzaken als die negatieve commentaren niet weggenomen zouden worden van deze site.

        Doch ik vind dat censuur en iets dat niet door de beugel kan dat we daar niet vrij over zouden kunnen praten.

        Maar nu je het verhaal en hun agressieve aanpak een beetje kent dan weet je op voorhand met wie je in zee gaat.

        PS: De website www.tweakers.net heeft zich niet laten intimideren en daar staan reviews van nederlanders die echt niet tevreden zijn.
        De reviews die je op internet verder kan vinden zijn allemaal een dikke 10/10 wat laat vermoeden dat het allemaal fake is.

        Kijk even ook de sites:
        Op 1 januari 2024 is de website van Klachtenkompas offline gegaan. Heb je een klacht? Geef deze dan zelf door aan het bedrijf. Of bekijk hoe we je kunnen helpen met onze andere juridische diensten.

        Webshopchecker.nl. ✅ Kom er direct achter of de webwinkel wel veilig is. Zo weet je zeker dat je straks geen baksteen ontvangt!


        En je zal zien welke waarheden naar boven komen.
        Last edited by buurmanBert; 11 oktober 2017, 23:26.

        Comment


        • #5
          Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

          Aahaa buurmanBert,

          Dank voor je uitleg. Ik wist dat er iets aan de hand was, maar wist niet wat.
          Dat zo'n grote review en prijsvergelijkingssite zich kan verzetten tegen kritiek, da's mooi.
          Dat Belgiumdigital dat niet kan, is natuurlijk puur financieel. En dan moet je het zo aanpakken. Ook prima.
          Je hebt dan ook meteen een beeld van die zaak.
          Zoals bij alle grijze importwinkels en zaken, zodra je luid en zeer duidelijk besteld, zal het wel goed binnenkomen.
          Maar zodra je garantie of andere hulp nodig hebt, dan kun je tegen grote problemen aanlopen.
          Dus bezint eer ge begint...

          Comment


          • #6
            Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

            Grijsimport is ook een markt maar je weet dat je maar een zeer beperkte garantie krijgt.

            Een winkel die het in dat marktsegment goed doet is https://www.eglobalcentral.eu/

            Na alles wat ik in het verleden gelezen heb van ervaringen met neushoorn is er geen haar op mijn kop die er maar aan denkt ook maar 1 iets bij hun te kopen.
            Ik herinner mij zo een trieste zaak waarbij iemand iets bestelt had en een tweedehands opgestuurd kreeg. Kreeg hij zijn geld niet eens terug.
            Weet ook dat die zaak werkt vanuit Gibraltar.

            Comment


            • #7
              Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Grijsimport is ook een markt maar je weet dat je maar een zeer beperkte garantie krijgt.

              Een winkel die het in dat marktsegment goed doet is https://www.eglobalcentral.eu/
              De geciteerde winkel verkoopt de Nikon D850 aan 3999 euro: https://www.eglobalcentral.eu/nikon-...y-kit-box.html, in iedere deftige fotozaak in België kan je die kopen voor 3799 euro...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Een winkel die het in dat marktsegment goed doet is https://www.eglobalcentral.eu/
                Hangt er natuurlijk van af wat je verstaat onder "goed doet". Bij hen koop je dus ook wel degelijk zonder dat je het weet aan in Hong Kong. Naar garantie hier kan je dus fluiten. En als de douane het pakje onderschept, heb je het helemaal vlaggen!

                Comment


                • #9
                  Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

                  Hoe ze het doen weet ik niet maar ze verzenden wel degelijk vanuit Europa. Het is wel grijze import.
                  Hoe ze dit doen om te ontsnappen aan de Europese wetgeving inzake garantie en zo is mij een raadsel.

                  De Nikon 850 is idd duurder geprijsd maar dat is daar een uitzondering op de regel.
                  Als voorbeeld de Canon 7DII die hier overal 1400 euro kost en daar 950 euro.

                  Hoe dan ook moet je altijd je huiswerk doen als je prijzen gaat vergelijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

                    Heb blijft een gok als je de reviews daarover leest. Bij de ‘neushoorn’ heb ik gevraagd of ophalen mogelijk is. Op de website staat een contactadres in Nederland Dit was niet mogelijk. Even gegoogled op de naam van deze man die antwoordde. Lijkt een nederlandse naam. Geen hits. Tja...

                    Bij eglobal heeft een kennis laatst een Canon 24-105 L gekocht en dat ging goed.

                    Ik wkide er een Olympus OMD-EM1 mark ii kopen. In de eerste mail gaf men aan dat verzekerd trabsport mogelijk is tegen 2 procent van de prijs. Maar wat als het mis gaat? Wie krijgt de vergoeding?

                    De camera wordt aangeboden met een 14-40 lens en batterij.
                    Ik heb gevraagd of de draagriem en batterij lader ook meegeleverd werden en of het de M Zuiko Pro 14-40 betrof (qua krijs vermoed ik wel, maar wil voorkomen dat het dadelijk een goedkope lens is). Op deze vraag kreeg ik nooit antwoord....
                    www.dpix.nl event photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Webwinkel die begint met een andere naam voor neushoorn. :-)

                      Ik heb bij eglobal een canon flits besteld en ook geen problemen ge hat en heb een dag of 8 moeten wachten

                      Comment

                      Working...
                      X