Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst in de lokale polder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfst in de lokale polder

    Tijdje terug een Nikon D60 gekregen waarvan de flits niet meer werkte, met behulp van wat Youtube-instructiefilmpjes terug aan de praat gekregen (al wipt hij sindsdien niet meer automatisch open). Veel meegesleurd en zelden van de Automodus gehaald. Mijn laatste smartphone heeft eigenlijk echt geen goeie camera, dus de Nikon afgestoft en beginnen inlezen waar al die knoppen nu eigenlijk voor dienen. In de zoektocht een paar keer op dit forum terecht gekomen, en nu maar een account aangemaakt om het bijleren te versnellen. Deze foto's zijn gisteren gemaakt, en bewerkt om de seizoenssfeer wat te benadrukken. Meningen zeker welkom!




  • #2
    Re: Herfst in de lokale polder

    Druk en rommelige beelden waarbij "herfst" ver te zoeken is.

    Comment


    • #3
      Re: Herfst in de lokale polder

      Hmm, duidelijk. Zit nog in de fase dat ik meer op de (instellingen van de) camera zelf zit te kijken en prutsen dan wat er zich voor de lens bevindt, en da's wel de bedoeling natuurlijk .

      Comment


      • #4
        Re: Herfst in de lokale polder

        Ik weet niet wat je exact bedoelt met 'prutsen', maar als van nul moet beginnen, en je start nu reeds in de stand M bijvoorbeeld, dan zou ik toch een stapje lager starten.
        Ik weet wel dat sommigen zweren wij het onmiddellijk starten in de M stand, maar ik zou je toch aanraden te beginnen met handmatig diafragma, en zo stap per stap op te schuiven.
        En als je geen les gaat volgen, toch eens goed lezen op het net of elders over diafragma, sluitertijd en iso. Daar zul je reeds heel wat opsteken.

        Daarnaast is er ook zoiets als compo(sitie) van een foto, wat ook niet onbelangrijk is.

        Comment


        • #5
          Re: Herfst in de lokale polder

          Welkom op dit forum !

          Alle 3 de foto's zijn inderdaad nogal druk. Van de drie foto's spreekt de eerste me het meeste aan, maar bij alle 3 zit (voor mij) de scherpte niet goed.
          Kleur en belichting kun je nog bijwerken.

          Ik ben het eens met het advies van Djivan om eerst in de andere standen te beginnen - dat is zeker geen schande.
          Blijven posten en niet opgeven zou ik zo zeggen
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Herfst in de lokale polder

            1 lijkt me technisch wel ok
            2 is wat onderbelicht maar dat geeft een bepaalde sfeer
            3 is niet scherp
            Samengevat zijn de beelden wel te doen - nog wat oefenen - zoek een boeiend onderwerp - komt zeker in orde
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Herfst in de lokale polder

              Kan mij toch niet echt aansluiten met de commentaar hierboven. De eerste vind ik heel geslaagd, misschien druk maar toch pretting om naar te kijken, leuke zachte bewerking. De 2de heeft iets grimmig, vuil en mysterieus waardoor ik ook langer dan gemiddeld naar de foto ben blijven kijken. Duister sfeertje, passende bewerking.

              De derde vind ik wat minder, zowel de voorgrond als de bokeh is kwa drukte voor mij een beetje teveel van het goede.


              Als ik van jou was zou ik gewoon nog wat verder 'prutsen' zonder omkijken of al te veel commentaar te volgen, gewoon je eigen ding doen. De kans dat je iets origineels maakt is groter als je weinig kennis hebt.

              Comment

              Working...
              X