Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Attentia gebouwen Ghelamco arena

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Attentia gebouwen Ghelamco arena

    Graag jullie mening over onderstaande foto.
    Alvast bedankt om te kijken !



    Canon 70D + TAMRON 10-24 @ 10mm, 30sec, f8 , ISO 100

    Heb de uitsnede van de foto wat aangepast , zoals is aangegeven:



    Grt,
    Luc
    Last edited by lucvdb; 10 oktober 2017, 19:53.

  • #2
    Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

    Dat grote witte gebouw had ik uit de compositie gelaten want onwilligkeurig wordt mijn nieuwsgierige ogen daar naartoe getrokken.
    Ben ook geen voorstander van dat platgestreken water.
    Omdat het geen echte landschapsfoto is twijfel ik ook een beetje bij het gekozen 16:9 formaat.
    De aandacht voor de gebouwen heeft daar ook onder te lijden, vind ik toch.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

      Heb ooit een gelijkaardige foto genomen vanuit hetzelfde standpunt. De lucht was toen veel dreigender waardoor je in het spiegelglas veel reflectie te zien krijgt. Door de vlakke lucht en water, mis je die opportuniteit. Ook voor mij had de witte fabriek weg gemogen. Ik zou een beetje meer contrast willen zien.
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

        Mooie opname en knappe sluitertijd waardoor je die mooie zachte reflectie krijgt in het water
        Ik zou er rechts ook een stuk afhalen, daardoor valt dat witte gebouw weg maar ook het hele lichte gedeelte

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

          De eerdere suggesties hier gegeven zouden de foto waarschijnlijk nog "sterker" maken, maar ik vind hem toch alvast mooi.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

            Ik volg betreft het rechts wegcroppen tot voorbij het witte gebouw...Het onderwerp zijn hier de 2 gebouwen, en deze mogen dus ook alle aandacht krijgen.
            De lange sluitertijd vind ik hier wel mooi, geeft inderdaad op een mooie manier de reflecties weer..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

              Geef mij toch maar de eerste hoor.
              Ik vind die heldere reflecties op het water en de openbrekende lucht achteraan eerder een meerwaarde dan afleidend, ze geven contrast.
              De gebouwen staan op een mooi spits aflopende lijn en eindigen in mooi helder licht/lucht.

              Comment


              • #8
                Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

                Update is veel beter hoor, alle aandacht gaat nu naar de twee gebouwen en je wordt niet afgeleid door het lichtere gedeelte

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

                  Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                  Geef mij toch maar de eerste hoor.
                  Ik vind die heldere reflecties op het water en de openbrekende lucht achteraan eerder een meerwaarde dan afleidend, ze geven contrast.
                  De gebouwen staan op een mooi spits aflopende lijn en eindigen in mooi helder licht/lucht.
                  Dit geldt ook voor mij
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

                    Update is stukken beter, de afleidende factoren zijn eruit en alle aandacht wordt nu naar de twee gebouwen geleid.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Attentia gebouwen Ghelamco arena

                      in het origineel stoort me vooral dat witte gebouw dat enorm met de aandacht gaat lopen, terwijl de blauwe monsters alle aandacht verdienen want ze zijn heerlijk in beeld gebracht
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X