Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twinkle- twinkle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Twinkle- twinkle

    De tele is een beetje mijn 3e oog geworden, maar dat was jullie al wel opgevallen. Je zie dingen waar je anders totaal overheen kijkt.

    Twinkle - twinkle.



    Update.


    Bedankt voor het kijken.
    (liefst op zwart)
    Last edited by Johan1956; 9 oktober 2017, 15:45.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Twinkle- twinkle

    Had je nu een sterfilter opzitten gehad hé.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Twinkle- twinkle

      Mooi hoor! Hou wel van zo'n contrastrijkbeeld in Z/W
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: Twinkle- twinkle

        Mooi !
        Maar ik zou de helft van die donkere voorgrond onder de paaltjes durven weg te halen
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Twinkle- twinkle

          De voorgrond is miscchien inderdaad wat groot zoals Frakske al zei, maar toch mooi !
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Twinkle- twinkle

            Mooi de schittering vastgelegd Johan en een heel geslaagde omzetting
            Eerste wat ik dacht toen ik de opname zag was onderaan een stuk eraf, en toen las ik Frans zijn respons

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Twinkle- twinkle

              Bedankt voor de reacties en het meedenken. Een update staat er nu onder.
              Het kan voor mij een kwestie van wennen zijn, maar behalve het (niet meer vierkante) formaat, vind ik de paaltjes ineens zo dichtbij.
              Je botst a.h.w. bijna gelijk tegen de paaltjes aan. Ik mis een beetje de ruimte in de foto.
              Maar brandt gerust los, als jullie de update beter vinden.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Twinkle- twinkle

                Ga toch ook voor de update...Zeker nu ze zo onder elkaar staan kijkt die met minder voorgrond net even lekkerder weg.
                Hele zware contrasten in deze foto, mooie is dan wel dat je aandacht als vanzelf naar schitteringen gaat..Mooi..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Twinkle- twinkle

                  Beiden zijn mooi, maar ik heb toch ook een voorkeur voor de tweede.
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twinkle- twinkle

                    'k Ben mee in je gevoel betreffende de paaltjes doch de beeldverdeling vind ik beter in de up en breng me meer rust. Dat het niet een 'exact' vierkant is stoort mij niet. Knap contrast
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twinkle- twinkle

                      Ligt het aan mij of ontbreekt er wat scherpte in dit beeld? Heb je dit op een statief geschoten? Tele is soms wat moeilijk om stabiel te houden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twinkle- twinkle

                        Dank voor de nagekomen reacties.

                        Oorspronkelijk geplaatst door NakedShovels Bekijk bericht
                        Ligt het aan mij of ontbreekt er wat scherpte in dit beeld? Heb je dit op een statief geschoten? Tele is soms wat moeilijk om stabiel te houden.
                        Ik kan inderdaad niet ontkennen dat de paaltjes niet 100% scherp zijn. Bedankt voor je scherpe blik.
                        De foto is uit de hand geschoten met een sluitertijd van 1/2500, dus dat is het probleem niet. Vermoedelijk zit de focus net niet op de paaltjes.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twinkle- twinkle

                          Mijn voorkeur gaat naar de eerste (originele met meer voorgrond) omwille van het effect licht/donker met die paaltjes als overgang en het vierkante formaat.
                          Het scherpstellingspunt ligt idd voorbij de paaltjes. De camera zal zich liever op die twinkeling scherpgesteld hebben dan op die donkere paaltjes ervoor.
                          grts,
                          Raf.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twinkle- twinkle

                            Bedankt voor de up Johan, ik vind doe beter !
                            Wat botsen betreft, mijn remmen zijn nog ok hoor
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twinkle- twinkle

                              al ettelijke keren komen kijken, en nu beslist dat ik voor de up ga.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X