Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studiowerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studiowerk

    experimentje met studioflitsers en 2 welwillende modellen


    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

  • #2
    Re: studiowerk

    Goed gelukt - al is de schaduwzijde (zie schaduw van neus bvb) in beide gevallen wel donker uitgevallen.
    Misschien moet je er nog een reflectiescherm bijzetten om de donkere kant enigszins op te lichten ?
    Voorkeur voor foto 2
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: studiowerk

      Wat ik zie is hard licht, wat vooral te zien is in de hooglichten (hooglichtzijde). Als je de reflectie van de lichtbron in de ogen bekijkt, zie je dat het vlak enkel in het midden helder wit is. Dat maakt mij nieuwsgierig naar je lichtbron. Invullen is een optie, maar de lichtbron naar rechts verplaatsen ook. Het zou inderdaad mooi zijn om doortekening te hebben in de schaduwzijde.
      Mss kan volgend artikel je verder op weg helpen: http://www.sekonic.com/belgium/whati...ng-ratios.aspx
      Hier is ook een simulatie uit mijn boek:
      Screenshot uit mijn boek studiofotografie by Bart Vanbilloen, on Flickr

      De opstelling:

      Opstelling lightratio boek by Bart Vanbilloen, on Flickr

      In ieder geval verder blijven oefenen, je bent goed op weg.
      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

      Comment


      • #4
        Re: studiowerk

        Bedankt voor de feedback en de links.

        Wat betreft de lichtbron: het zijn 2 studioflitsers van 300 Ws op laagste vermogen, met softbox en remote trigger. De opstelling komt ongeveer overeen met die van de simulatie, al stond de rechtse flitser verder (te ver) naar rechts, en stond de linkse flitser iets meer frontaal opgesteld. Opstelling kon ongetwijfeld beter, maar we zijn nog volop aan het experimenteren...

        Erik
        "De gustibus et coloribus non est disputandum"

        Comment


        • #5
          Re: studiowerk

          Oorspronkelijk geplaatst door erikthijs Bekijk bericht
          Bedankt voor de feedback en de links.

          Wat betreft de lichtbron: het zijn 2 studioflitsers van 300 Ws op laagste vermogen, met softbox en remote trigger. De opstelling komt ongeveer overeen met die van de simulatie, al stond de rechtse flitser verder (te ver) naar rechts, en stond de linkse flitser iets meer frontaal opgesteld. Opstelling kon ongetwijfeld beter, maar we zijn nog volop aan het experimenteren...

          Erik
          Zo leer je het :-)
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Re: studiowerk

            De foto's zijn me wel wat te donker, dat los je wel op met een lichtmeter, ik heb een goedkoop model maar die doet wat die moet doen. Dan moet je niet gokken naar je instellingen. Zonder lichtmeter zou ik het histogram toch in het oog houden.

            Comment


            • #7
              Re: studiowerk

              Bij studiowerk met kunstlicht is de opstelling van de verlichting al een kunst op zich.

              Comment

              Working...
              X